//

Agenda met dubbele afspraken

Agenda met dubbele afspraken discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ProJosh Hier hetzelfde probleem; dubbele verjaardagen in mijn iCal op de iPhone (3GS 3.1.2). Ook in "Agenda's" staat 2x "Verjaardagen"... Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-11-09, 19:41
Admiraal's schermafbeelding
Admiraal Admiraal is offline
• iOS 11.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Uithoorn
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProJosh Bekijk bericht
Hier hetzelfde probleem; dubbele verjaardagen in mijn iCal op de iPhone (3GS 3.1.2). Ook in "Agenda's" staat 2x "Verjaardagen"... Ik werk (en synchroniseer vanaf mijn MacBook met Snow Leopard). De verjaardagen voeg ik toe dmv een veld in mijn "Adresboek" op de mac of "Contacten" op de iPhone. Het is overigens niet bij iedere verjaardag. Wanneer iemand een oplossing heeft zie ik het graag voorbij komen...
Instellingen goed nagekeken? Hebben de agenda's wel dezelfde naam (op mac en iphone), staan op de mac meerdere agenda's aangevinkt in icall, staat in itunes de juiste agenda aangevinkt (of alle agenda's)?

EDIT
In adresboek staan 2 groepen (of meerdere). Als je daar 'alle contacten' laat weergeven en deze inhoud is niet gelijk aan de groep contacten waarmee je synct, krijg je ook dubbele items weergegeven


Laatst gewijzigd door Admiraal; 01-11-09 om 19:52.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-11-09, 19:17
ProJosh ProJosh is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal Bekijk bericht
Hebben de agenda's wel dezelfde naam (op mac en iphone),
Voor zover ik weet wel... (het is gesynct met m'n mac en agenda's toevoegen/verwijderen/bewerken kan volgens mij niet op de iPhone zelf)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal Bekijk bericht
staan op de mac meerdere agenda's aangevinkt in icall, staat in itunes de juiste agenda aangevinkt (of alle agenda's)?
In iCall heb ik de verjaardagen aan staan (waardoor er in iTunes bij de 'Geselecteerde agenda's' twee keer 'verjaardagen' staat).

Zelf heb ik in ~/users/[mijn account]/Library/Calendars/.../Events gekeken, maar het vreemde is dus dat deze verjaardag (overigens van mezelf) daar nergens te vinden is... Het lijkt erop dat de gegevens van deze verjaardag ergens anders vandaan komen/verborgen zijn. Spotlight kan niets vinden en ik ook niet...
  #23  
Oud 03-11-09, 01:56
Admiraal's schermafbeelding
Admiraal Admiraal is offline
• iOS 11.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Uithoorn
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProJosh Bekijk bericht
In iCall heb ik de verjaardagen aan staan (waardoor er in iTunes bij de 'Geselecteerde agenda's' twee keer 'verjaardagen' staat).
Zou ik er 1 uitzetten. Je kan in iTunes kiezen met welke agenda je synct.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProJosh Bekijk bericht
Zelf heb ik in ~/users/[mijn account]/Library/Calendars/.../Events gekeken, maar het vreemde is dus dat deze verjaardag (overigens van mezelf) daar nergens te vinden is... Het lijkt erop dat de gegevens van deze verjaardag ergens anders vandaan komen/verborgen zijn. Spotlight kan niets vinden en ik ook niet...
Je staat als het goed is standaard zelf ook in je contacten, je verjaardag ingevoerd?
  #24  
Oud 03-11-09, 10:37
ProJosh ProJosh is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal Bekijk bericht
Zou ik er 1 uitzetten. Je kan in iTunes kiezen met welke agenda je synct.
Klopt, maar het moet weg te krijgen zijn (zodat ik kan syncen met 'alle agenda's'). De informatie komt érgens vandaan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal Bekijk bericht
Je staat als het goed is standaard zelf ook in je contacten, je verjaardag ingevoerd?
Heb mezelf zelfs al verwijderd uit m'n adresboek.
  #25  
Oud 03-11-09, 11:59
Admiraal's schermafbeelding
Admiraal Admiraal is offline
• iOS 11.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Uithoorn
Berichten: 152
Standaard

Ik denk toch dat er ergens een dubbele agenda is aangemaakt anders geeft iTunes geen twee verjaardag calenders aan (misschien je email account). Heb je al geprobeerd de gegevens uit je iPhone te verwijderen en opnieuw te syncen?

Mezelf verwijderen uit het adresboek lukt mij niet....
  #26  
Oud 03-11-09, 19:59
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #27  
Oud 04-11-09, 10:30
iLab iLab is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Thumbs up bedankt Rockozzie

Superbedankt Rockozzie!

Daar heeft een mens wat aan. Lekker duidelijk.
  #28  
Oud 04-11-09, 11:36
ProJosh ProJosh is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Toch jammer dat ik het niet heb op kunnen lossen... Echter heb ik er geen last meer van, want sync nu mijn agenda met Google mobile sync (via MS Exchange protocol; heb je ook gelijk push-mail ), dus dan is het syncen via iTunes overbodig...
@ Admiraal toch bedankt voor het meedenken...

Laatst gewijzigd door ProJosh; 04-11-09 om 11:55.
  #29  
Oud 19-11-09, 17:55
swannie swannie is offline
• iOS 4.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zeist
Berichten: 13
Standaard Dankzij support chat met Apple

Zie uitgebreid verslag op mijn weblog

Maar ik haal vast aan:
Het was de applicatie iSync (in de applicatiemap) die de boel verziekte. Daar stonden nog twee lang vergeten oude Sony mobieltjes “aangekoppeld” om te syncen. Toen die waren verwijderd en hun sync history was gewist bleek de weg pas vrij om het syncen via mobilme tot een goed einde te brengen.

Wat nieuw is bij Apple (ik had wel eens eerder prettig gechat maar toen bestond dit nog niet) is dat je nu de onverkorte Transcript krijgt toegemaild zodat je e.e.a. nog eens rustig kunt nalezen.
  #30  
Oud 21-09-10, 23:37
koka koka is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard Outlook dubbele afspraken

Deze week had ik plots ook het probleem dat er 2 agenda's op mijn iphone stonden in plaats van 1. Eén agenda met een rode kleur en één met een oranje kleur. Al mijn afspraken stonden nu dubbel op mijn iphone (wel met een verschillende kleur).

De laatste iphone synchronisatie was afgebroken door spontane shutdown van mijn pc (oververhitte cpu). Outlook stond ook in de achtergrond te draaien. Door de shutdown had outlook spontaan een kopie aangemaakt van mijn agenda. Ik heb dit als volgt kunnen oplossen: In outlook (2003) ctrl+6 toets ingedrukt. Je komt in de mappenlijst van outlook terecht. In de linkerkolom (alle mappen) zag ik mijn agenda staan met daarnaast een + teken. + teken aangeklikt. Onder mijn correcte agenda verscheen een submap met nogmaals de naam agenda (de kopie). submap geselecteerd en delete. Bij de volgende synchronisatie stond de agenda terug correct op mijn iphone.

Heb toch zo'n 3 uur intensief naar dit probleem zitten zoeken. Je denkt al gauw dat het een bug in itunes is maar blijkt de oorzaak van het probleem in outlook zelf te zitten.
  #31  
Oud 25-09-10, 14:07
cindyc cindyc is offline
• iOS 13.2.3
• iPadOS 13.2.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 31
Standaard Outlook sync - dubbele contacten

Sinds kort als ik sync met outlook 2007 en de iphone. Krijg ik een aantal contacten nu soms dubbel, maar soms zelfs wel in 20-voud.
Wat kan dit zijn?? Soms krijg ik ook de melding dat outlook sync client niet meer reageert. Heb zelf al via andere pc's geprobeerd, maar daar gaat dan zelfs outlook in de soep.
Iemand een idee?
  #32  
Oud 09-04-13, 08:44
rekenen rekenen is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 1
Standaard agenda

Hallo
ook bij mij zijn de dubbele afspraken verdwenen door deze eenvoudige handeling. Ook hierin blijkt hoe eenvoudig MAC software soms werkt. Bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tonen komende agenda afspraken peverix iPhone Apps 2 15-04-11 14:59
1 agenda: Dubbele afspraken Rav3n iPhone algemeen 2 27-03-11 18:02
Agenda en externe afspraken erikbijster iPhone algemeen 0 29-11-10 10:06
Afspraken maken - agenda corrupt Erwin Geys iPhone algemeen 3 05-03-10 22:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:47.