//

Combi van iTunes migratie vragen

Combi van iTunes migratie vragen discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een nieuwe laptop gekocht en de oude laptop gaat de deur uit. Ik ben al een dag of 3 bezig met zoeken naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Is er behoefte aan een stappenplan voor een iTunes migratie naar een nieuwe pc?

Nee, dat er is al namelijk op de volgende locatie (plaats een reactie svp) 1 100,00%
Nee, alle losse stappen zijn toch te vinden als je maar bereid bent lang genoeg te zoeken 0 0%
Ja, goed idee, zo'n handleiding voorkomt allerlei losse vragen en herhaalverkeer op onze site 0 0%
Geweldig idee - ik schrijf er een! 0 0%
Aantal stemmers: 1. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-11-09, 17:30
nielsmunoz nielsmunoz is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Exclamation Combi van iTunes migratie vragen

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en de oude laptop gaat de deur uit. Ik ben al een dag of 3 bezig met zoeken naar informatie over migreren van iTunes gegevens van een computer naar een andere. Nergens vind ik een complete instructie die mijn angst data te verliezen wegneemt. Ik zal op eenrijtje zettenw at ik tot nu toe heb gedaan en meteen mijn openstaande vragen erbij vermelden.

Hoe dan ook zou het fijn zijn als op het forum een stappenplan komt te staan hoe te werk te gaan als je iTunes op een nieuwe pc zet - ik zie veel losse vragen voorbij komen.

1. Contacten
Op mijn oude pc synchroniseerde ik contactinformatie via iTunes tussen mijn iPhone en MS Outlook.

Ik heb mijn adressenboek van MS Outlook geexporteerd naar een *pst bestand en dat bestand in Outlook op mijn nieuwe pc geimporteerd waarna ik in iTunes weer zal kiezen voor synchronistie met contacten in Outlook.

Hierover geen vragen.

2. Muziek
Van mijn oude pc heb ik de inhoud van de My Music\iTunes\iTunes Music via een externe HD overgezet naar mijn nieuwe laptop en daarna netjes de folder geimporteerd. Ik werkte niet met playlists maar kan me voorstellen dat mensen die wel hebben en hiervoor iets extra moeten doen.

Is er meer nodig kan kopieren van mappen met mp3s naar de nieuwe iTunes folder om muziek netjes in op de nieuwe pc te krijgen (inclusief playlists etc)?

3. Apps
Ik heb mijn iPhone aangesloten op mijn nieuwe pc en in iTunes gekozen voor de optie File>Transfer purchases from "iPhone". iTunes haalt nu netjes de 85 apps die ik op dit moment op mijn iPhone heb staan naar de nieuwe pc/installatie. Echter heb ik ooit 111 apps gekocht (sommige gebruik ik zo nu en dan en haal ik tijdelijk van mijn iPhone en vink ze uit bij de synchronisatie).

Hoe krijg ik de momenteel niet op de iPhone staande apps die ik wel eerder gekocht heb en in iTunes op mijn oude pc staan over naar de nieuwe pc?

4. Foto's
Op mijn oude pc draaide windowsXP die mijn iPhone netjes als device aangaf zodat ik er de foto's vanaf kon trekken en in een map kon plaatsen. Ikw erkte niet met synchronisatie van fotomappen omdat ik niet weet hoe foto's die ik nieuw gemaakt heb met de iPhone naar de pc kan krijgen (wel van pc naar iPhone) en ik die kiekjes juist niet wil kwijtraken.

Op mijn nieuwe pc draait windows7 die mijn iPhone niet als device weergeeft.

Hoe kan ik foto's van iPhone met mijn nieuwe pc synchroniseren (beide kanten op als dat gaat)?

5. Algemeen
Aan iTunes kan je allerlei instellingen veranderen zoals kolommen enzovoorts. Is er een instellingenfile die ik kan inporteren/kopieren vanaf mijn oude pc en op welke locatie moet ik die file terugzetten?

6. Overig
Waar moet ik nog meer aan denken?
Ik ben niet van plan mijn oude iTunes/PC te blijven gebruiken dus ga daar de autorisatie maar intrekken denk ik. Dat doe ik niet totdat ik al mijn content over heb en ik heb de luxe dat die pc nog werkt.


Ik hoop dat er iemand is die het signal oppikt dat er vraag is naar een stappenplan voor iTunes migraties. Het zou fijn en heel dankbaar werk zijn als een expert wat instructies zou kunnen schrijven waar ook de leken onder ons mee om kunnen gaan. Verder zal het het aantal losse en dubbele vragen hierover sterk reduceren en zorgen voor een opgeruimder forum.

Groeten,
Niels
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
itunes; iphone; migratie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke abonnement? En losse telefoon of combi? sanneps Koopinformatie Nederland 5 26-01-10 12:48
3G migratie naar 3GS check Cusem iTunes 5 29-11-09 14:56
Migratie van Symbian naar iPhone peetr iTunes 1 02-09-09 13:55
Beste combi met iPhone: Hi? Kpn? Vodafone? Telfort? jaapbuijs KPN 21 16-01-09 22:12
Migratie Treo 650 -> iPhone? DutchVince Archief 1 18-10-07 17:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:36.