//

2 apparaten op 1 Itunes

2 apparaten op 1 Itunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) In huis is hier een Ipod touch en een Iphone. Nu heeft ieder apparaat zijn eigen applicatie's enz. Steeds als ik mijn iphone aansluit op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-09-10, 14:04
lunasol lunasol is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 17
Standaard 2 apparaten op 1 Itunes

In huis is hier een Ipod touch en een Iphone. Nu heeft ieder apparaat zijn eigen applicatie's enz. Steeds als ik mijn iphone aansluit op de pc dan krijg ik ook de app van mijn zoontje op de iphone, dat is niet de bedoeling. Ik loop al lang te zoeken naar een oplossing, maar hoe kunnen we dit gescheiden houden dat we toch de zelfde pc en itunes kunnen gebruiken.

Met andere onderdelen geen problemen, het gaat hier voornamelijk over de App's.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-09-10, 21:45
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ik heb net hetzelfde 'probleem' en volgens mij is er niet echt een oplossing. Wat je wel kan doen is elk een ander App Store account gebruiken.
  #3  
Oud 11-09-10, 22:31
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Wat ik ook gehoord heb (heb geen bron, maar het lijkt me wel een logische oplossing), is dat je op de PC een account hebt voor jezelf en eentje voor je zoontje. Je logt dan dus in Windows in met je eigen account en installeert daar iTunes met ook weer je eigen iTunes-account. Op die manier hou je het gescheiden.
  #4  
Oud 13-09-10, 15:29
paulg paulg is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

je kan in itunes ´automatisch synchroniseren´ uitschakelen als je je iphone hebt aangesloten. je kan ook de apps aanvinken die je wel op je iphone wil.
weer synchroniseren en klaar.

als je zoontje z´n ipod aansluit kan hij hetzelfde doen...krijgt hij niet al jouw apps die hij niet wil op z´n ipod.....
gr Paul
  #5  
Oud 15-09-10, 09:42
lunasol lunasol is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik wist dat het megelijk was om 2 accounts met itunes op je pc te install. maar hoopte op een makkelijker manier. Bedankt voor de tips
  #6  
Oud 15-09-10, 16:42
mich@ mich@ is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ik heb net hetzelfde 'probleem' en volgens mij is er niet echt een oplossing. Wat je wel kan doen is elk een ander App Store account gebruiken.
Ik heb 't zelfde probleem met mijn Iphone en die van mijn vrouw. We hebben allebei een appart account bij de Store dus dat maakt het verschil niet

Ik sta wel verbaast dat hier nog niemand een oplossing voor heeft!

Als het echt een probleem is zie ik als enige oplossing dat je inderdaad een 2de account (user) op je op je Windows (XP/Vista/7) aanmaakt.

Gr,
Mich@
  #7  
Oud 15-09-10, 16:45
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Mja, dat is toch echt de meest simpele en snelle oplossing. User is zo aangemaakt toch ?

Je zou inderdaad verwachten dat je in iTunes een keuze krijgt op het moment dat je een ander iDevice er aan hangt. Op dat moment is het dan een kwestie van aanvinken welk account je gaat gebruiken en hoef je alleen even het password in te kloppen en klaar. Misschien dat dit in iTunes v18 komt ?

Het wordt hier : http://www.ehow.com/how_5216813_use-...-computer.html en hier : http://support.apple.com/kb/HT1495 trouwens uitgelegd hoe het zou moeten werken, maar ik begrijp dat dit dus niet lukt ?

Ik begrijp dat als je iTunes opstart met SHIFT ingedrukt, dat je dan een NIEUWE mediabibliotheek aan kunt maken. Werkt dat niet voor je ?

Laatst gewijzigd door mvveelen; 15-09-10 om 16:49.
  #8  
Oud 15-09-10, 16:51
mich@ mich@ is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 60
Standaard

@mvveelen, idd vaag. iTunes ziet wel dat er een ander device aangesloten wordt EN dat er onder een ander account ingelogd wordt bij de App Store, waarom blijft ie dan wel alle apps in beeld houden van het eerste device dat geconfigureerd is met die iTunes...??
  #9  
Oud 15-09-10, 17:02
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Dat heeft denk ik met die mediabibliotheek te maken. Als je SHIFT ingedrukt houdt en dan iTunes opstart en voor de andere iPhone een nieuwe mediabibliotheek aanmaakt (stappen volgens zoals onder puntje 2 worden beschreven), dan zou het toch wel moeten kunnen ? Kan het hier niet testen, maar het klinkt wel logisch.....
  #10  
Oud 15-09-10, 17:05
mich@ mich@ is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 60
Standaard

Mm, klinkt in de richting

Ik ga het eens proberen!

Keep you informed
  #11  
Oud 15-09-10, 17:05
paulg paulg is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

ik kan m´n iphone aansluiten en m´n ipod touch en hoef geen 2 accounts te gebruiken.
ik ga naar het aangesloten apparaat en kan dan alles beheren. andere muziek, apps tijdelijk verwijderen andere toevoegen zolang je niet synchroniseert verandert er niets en automatisch sync staat niet aan gevinkt
zijn wel onder 1 account
snap niet wat er moeilijk aan is. itunes is het verzamelpunt en wat je aansluit kan je zelf beheren.

succes
  #12  
Oud 15-09-10, 17:12
mich@ mich@ is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulg Bekijk bericht
...snap niet wat er moeilijk aan is. itunes is het verzamelpunt en wat je aansluit kan je zelf beheren.

succes
Ik(we?) zeg(gen) ook niet dat het moeilijk is, maar voor an average guy like me (us) is het ff wat onlogisch.


***Een goeie tip is altijd welkom***

  #13  
Oud 15-09-10, 17:34
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Wat mveelen zegt klopt toch gewoon. je hebt 1 library ongeacht het account je gebruikt. Dus een 2de account aanmaken zou dit op moeten lossen.

Moet je niet alles aan beide toevoegen want dan ben je net zo ver
  #14  
Oud 15-09-10, 17:34
paulg paulg is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

@mich@

start itunes, sluit je device aan, bij apparaten zie je nu het aangesloten apparaat.

klik daar eenmaal op dan wordt het geopend op het beginscherm, klik op bv programma's bij de tabbladen je ziet nu in de linkerkolom de apps die je allemaal hebt aangeschaft. die aangevinkt zijn, staan momenteel op je device.

vink de apps aan die je wilt gebruiken zet uit wlke je niet wilt gebruiken.
dit kan je ook bij de muziek doen, film etc.

onder de linker kolom kan je aan/uitvinken of je nieuwe programma's automatisch wilt syncen. die kan je dus beter uizetten.

in de rechterkolom zie je het aangesloten device. daar kan je de indeling veranderen

als je klaar bent druk je op de synchroniseren knop rechtsonder en wacht tot je het sein krijgt dat je mag afkoppelen.

koppel nu het andere device aan die je wilt gebruiken en nu kan je dezelfde handellingen verrichten alleen hoef je niet het automatisch syncen aan te klikken.

het zou moeten lukken denk ik.....
  #15  
Oud 15-09-10, 17:46
mich@ mich@ is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 60
Standaard

Tx Paul! Ik ga het zsm (vanavond?) proberen.

Iets heel anders... Als ik in mijn muziekbib in iTunes een selectie maak (zoals je ook onder Win doet) en vervolgens op PLAY klok... waarom speelt ie dan niet gewoon de geselecteerde file achter elkaar af...?? Hij speelt wel het eerst geselecteerde af maar als de rest niet...!

sorry for being such an ass
  #16  
Oud 15-09-10, 17:49
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mich@ Bekijk bericht
Tx Paul! Ik ga het zsm (vanavond?) proberen.

Iets heel anders... Als ik in mijn muziekbib in iTunes een selectie maak (zoals je ook onder Win doet) en vervolgens op PLAY klok... waarom speelt ie dan niet gewoon de geselecteerde file achter elkaar af...?? Hij speelt wel het eerst geselecteerde af maar als de rest niet...!

sorry for being such an ass

Wat jij wil moet je met een playlist doen. Linksonder in iTunes kan je het plusje klikken. Dan geef je de afspeellijst een naam. Vervolgens selecteer je de nummers die wilt hebben en klikt er met de rechtermuisknop op. Dan selecteer je toevoegen aan die afspeelijst. Dan kan je dus binnen die afspeellijst het eerst nummer aan zetten en zo gaat hij verder.
  #17  
Oud 15-09-10, 17:54
mich@ mich@ is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazzamataz Bekijk bericht
Wat jij wil moet je met een playlist doen. Linksonder in iTunes kan je het plusje klikken. Dan geef je de afspeellijst een naam. Vervolgens selecteer je de nummers die wilt hebben en klikt er met de rechtermuisknop op. Dan selecteer je toevoegen aan die afspeelijst. Dan kan je dus binnen die afspeellijst het eerst nummer aan zetten en zo gaat hij verder.
Dat bedoel ik... moeilijk is het niet maar voor een gemiddelde Windows gebruiker (ja sorry, das hier vloeken in de kerk, wat overigens ook wel eens lekker is ) verre van logisch toch?

Anyway, tx angain!

  #18  
Oud 15-09-10, 18:05
paulg paulg is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

en als je achteraf nog meer nummers wilt toevoegen dan sleep je ze gewoon naar de playlist die je wilt gebruiken

succes
  #19  
Oud 16-09-10, 13:23
mich@ mich@ is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulg Bekijk bericht
@mich@

start itunes, sluit je device aan, bij apparaten zie je nu het aangesloten apparaat.

klik daar eenmaal op dan wordt het geopend op het beginscherm, klik op bv programma's bij de tabbladen je ziet nu in de linkerkolom de apps die je allemaal hebt aangeschaft. die aangevinkt zijn, staan momenteel op je device.

vink de apps aan die je wilt gebruiken zet uit wlke je niet wilt gebruiken.
dit kan je ook bij de muziek doen, film etc.

onder de linker kolom kan je aan/uitvinken of je nieuwe programma's automatisch wilt syncen. die kan je dus beter uizetten.

in de rechterkolom zie je het aangesloten device. daar kan je de indeling veranderen

als je klaar bent druk je op de synchroniseren knop rechtsonder en wacht tot je het sein krijgt dat je mag afkoppelen.

koppel nu het andere device aan die je wilt gebruiken en nu kan je dezelfde handellingen verrichten alleen hoef je niet het automatisch syncen aan te klikken.

het zou moeten lukken denk ik.....
Ik moet toegeven, zo werkt het idd. TX Paul!
  #20  
Oud 29-09-10, 11:16
martine1312 martine1312 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Almere
Berichten: 50
Standaard

Ik heb een iphone en mijn dochter zondag een ipod touch.
Heb op haar eigen netbook al voor haar een muziekbib aangemaakt met de songs die zij wil hebben, maar nu de apps.
Ik heb er een heleboel.....en zij kan en wil niet alles..
In mijn itunes vink ik dus uit wat zij niet wil en sync met de ipod, vervolgens synct zij met haar netbook et voila... eea staat bij haar op haar netbook???

Maar dan als ik updates of iets anders wil toevoegen op iphone, moet ik dan alles wat ik wil weer aan vinken of door het sync met iphone ziet itunes wat ik heb en houd??? of ?????

Zij zit op mijn account bij itunes.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Albumlijst apparaten iTunes 10.1.1.4 niekgb iTunes 0 11-01-11 01:07
Mac OS X: Zie geen apparaten in iTunes boschbol iTunes 1 16-12-10 22:53
Linux: Meerdere apparaten in itunes jeroenbr iTunes 2 01-12-10 19:35
Windows: 2 apparaten in Itunes papa-joeri iTunes 1 06-12-08 21:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:39.