//

synchronisatie

synchronisatie discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een probleem met synchroniseren. Ik heb sinds donderdag een I-phone 4. Ook heb ik een macBook Pro. Ik heb een tijdje lang het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-12-10, 23:47
hagesoft hagesoft is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard synchronisatie

Ik heb een probleem met synchroniseren.
Ik heb sinds donderdag een I-phone 4. Ook heb ik een macBook Pro. Ik heb een tijdje lang het adresboek van Mac gebruikt, en voor de agenda gebruikte ik iCal.
Nu heb ik gisteren Office 2011 geinstalleerd, en wil ik gebruik maken van de agenda en contactpersonen in Office, en die synchroniseren met mijn iPhone. Met de contactpersonen gaat het goed, maar de agenda krijg ik niet gesynchroniseerd. In Itunes kan ik alleen maar opgeven dat de iCal calendars gesynchroniseerd moet worden, ik kan nergens een verwijzing naar outlook opgeven.

Iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-12-10, 12:48
Hansepans Hansepans is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb ook net een iPhone 4 en zoek naar een eenvoudige manier om mijn contacten op de iPhone te zetten. Ook de agenda wil ik graag synchroniseren. Is dat allemaal goed te doen met MS-Outlook?
  #3  
Oud 31-12-10, 13:08
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagesoft Bekijk bericht
In Itunes kan ik alleen maar opgeven dat de iCal calendars gesynchroniseerd moet worden, ik kan nergens een verwijzing naar outlook opgeven.

Iemand een idee?
Heb ik ook een tijdje naar gezocht, maar wat ik gelezen heb is deze functie idd nog niet beschikbaar is. Waarschijnlijk wordt dit pas beschikbaar na SP1 van 2011.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #4  
Oud 02-01-11, 11:36
CeesiPhone CeesiPhone is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 111
Standaard Outlook

Met Outlook 2007 gaat het prima, dus het moet aan Outlook 2011 liggen.

Alleen volgens de iPhone instructies/uitleg moet het ook met de notities syncen goed gaan, maar die doet bij mij helemaal niets.

Iemand daar een tip voor?
  #5  
Oud 02-01-11, 12:21
haroldv haroldv is offline
• iOS 10.0 beta
• 10.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 306
Standaard

Ik mijn ogen doe je het te ouderwets. Je moet je emailadres forwarden naar een gmail account, welke je dan via welke mailapp kan benaderen. Of het nu je eigen pc is, je iphone of wat dan ook. Alles synchroniseert (draadloos via umts/Wi-Fi) dus je hebt altijd overal alles staan.
En het mooiste: het kost niets en je houdt voor iedereen je oude mailadres, want ook dat kan je gewoon instellen. Dat jij gmail gebruikt, weet dan alleen jij!
Maar goed, wie ben ik.
__________________
Apple TV2 (4.2.1)
  #6  
Oud 02-01-11, 16:12
CeesiPhone CeesiPhone is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haroldv Bekijk bericht
Ik mijn ogen doe je het te ouderwets. Je moet je emailadres forwarden naar een gmail account, welke je dan via welke mailapp kan benaderen. Of het nu je eigen pc is, je iphone of wat dan ook. Alles synchroniseert (draadloos via umts/Wi-Fi) dus je hebt altijd overal alles staan.
En het mooiste: het kost niets en je houdt voor iedereen je oude mailadres, want ook dat kan je gewoon instellen. Dat jij gmail gebruikt, weet dan alleen jij!
Maar goed, wie ben ik.
Het verband met synchroniseren en een mail account begrijp ik niet helemaal, kun je dat eens uitleggen?
  #7  
Oud 03-01-11, 20:47
haroldv haroldv is offline
• iOS 10.0 beta
• 10.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 306
Standaard

Exchange account kun je alles synchroniseren (mail, agenda, contacts, taken). Dat doe je echter niet met outlook zelf, outlook en je iphone synchroniseren beide met de exchange server. Voordeel is ook dat je nooit iets kwijt bent, als je pc cq iphone stuk gaat.
  #8  
Oud 04-01-11, 15:50
Hansepans Hansepans is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 5
Standaard

Volgens Wat is een account van Microsoft Exchange? - Outlook - Microsoft Office is MS Exchange een zakelijke account waarvoor een licentie moet worden gekocht. Werkt dit ook voor particulieren, en zo ja hoe moet dit in het vat worden gegoten?
  #9  
Oud 04-01-11, 19:32
iphonerob47 iphonerob47 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik ben pas in het bezit van een Iphone4. Synchroniseren met outlouk gaat goed wat betreft het adresboek. Ik krijg dan wel de melding dat de pc niet gemachtigd is.
Ik heb echter een app binnengehaald van de ANWB in Itunes. Wil ik dit overzetten op de phone, dan krijg ik de melding, dat de pc niet gemachtigd is.Als ik deze machtig, dan krijg ik de melding, dat deze al geautoriceerd is.Ga ik het weer proberen, dan krijg ik weer dezelfde melding dat de pc niet gemachtigd is. enz enz Ik heb ook al eens alles eruitgegooid en een nieuw wachtwoord aangemaakt. Helpt ook niet. Heeft iemand een idee?
  #10  
Oud 04-01-11, 19:42
haroldv haroldv is offline
• iOS 10.0 beta
• 10.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 306
Standaard

Exchange werkt ook en gratis voor particulieren, omdat gmail dit standaard aanbiedt.
Een gmail account is gratis. Ik zal vanavond ff eea op een rijtje zetten, dan zie je hoe eenvoudig het is. Als je het eenmalig hebt ingesteld, dan ben je ff voor een paar jaar klaar, onafhankelijk van welk toestel je gebruikt en met backup. Lijkt me het wel waard.
  #11  
Oud 04-01-11, 20:28
haroldv haroldv is offline
• iOS 10.0 beta
• 10.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 306
Standaard

Korte stappenplan:
1. Maak een gmailaccount aan: https://www.google.com/accounts/NewA...c8136d2&type=2
2. Stuur al je eigen email van je provider (?) door naar de nieuwe gmailadres.
3. Stel je iphone in op gmail-exchange:
Set Up Your Apple Device for Google Sync : Google Sync - Google Mobile Help
4. Synchroniseer je email van outlook met gmail:
https://mail.google.com/support/bin/...l&answer=77689
5. Synchroniseer je agenda van outlook met gmail: Getting started with Google Calendar Sync - Google Calendar Help
6. Verwijder je pop-email uit outlook van je oude emailadres. Anders haalt outlook alle mails van de server af en/of krijg je email dubbel binnen.
7. Stel bij gmail in, met welk emailadres je wilt verzenden. Dan krijgen mensen die je een email via gmail stuur, gewoon je oude emailadres te zien. Adding a custom 'From' address - Gmail Help

Dit alles doe je 1 keer, alle toestellen, pc's, pda's wat je koopt hoef je vervolgens alleen op gmail account in te stellen en ook die krijgt alle mail, calender etc binnen. Verder is natuurlijk belangrijk dat je de kosten in de gaten houdt, van je dataverkeer. Thuis/Wi-Fi geen punt, maar email op halen kan geld kosten, vooral in het buitenland.
Succes! En als je er niet uitkomt: google is je vriend of stel de vraag hier. Misschien dat ik het weet (het is nogal een tijdje geleden, dat ik dit zelf ingesteld heb, voor mijn ouders)
  #12  
Oud 05-01-11, 12:43
Hansepans Hansepans is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 5
Standaard

Harold, bedankt voor de uitgebreide info. Als ik dit lees, dan is dat precies wat ik nodig heb, dus ik ga ermee aan de slag. De hoeveelheid data is voor mij (binnen Nederland) geen probleem, want ik heb onbeperkt (FUP) internet.
  #13  
Oud 05-01-11, 13:00
XBUDDHAX XBUDDHAX is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

Allemaal leuk zo, maar dat gaat voor mij niet op....hoop dat ze dit probleem snel oplossen.
  #14  
Oud 05-01-11, 13:10
hagesoft hagesoft is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard

allemaal bedankt voor de hulp en de reakties, ik ga hier ook mee aan de slag
  #15  
Oud 14-01-11, 11:59
Riccardo Riccardo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 110
Standaard

Ik krijg met geen mogelijkheid de agenda van mijn Iphone 4 met Outlook 2007 (windows) gesynchroniseerd. Het lukt me alleen om afspraken uit de agenda van Outlook via synchronisatie in Itunes op de iphone te krijgen, maar afspraken uit de Iphone naar outlook lukt niet. Ik gebruik als agenda 'week calender' maar dat moet niets uitmaken aangezien deze van de database van de standaard agenda gebruik maakt. Bovendien lukt het ook via de standaard agenda direct niet. Iemand ideeen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synchronisatie Ruud21 iTunes 0 29-11-10 23:28
Synchronisatie VFA iTunes 3 13-06-10 22:47
Synchronisatie kitty iTunes 0 20-11-09 00:37
wi-fi synchronisatie sentmen iTunes 4 28-10-09 15:29
Synchronisatie bijdekrant iTunes 2 22-06-09 15:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.