//

aankoopgeschiedenis verwijderen

aankoopgeschiedenis verwijderen discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) voordat jullie mij afschieten zou ik willen zeggen dat ik lang gezocht heb achter een oplossing voor mijn probleem... Met de nieuwe icloud dienst is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-06-11, 20:57
arneiphone3g arneiphone3g is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard aankoopgeschiedenis verwijderen

voordat jullie mij afschieten zou ik willen zeggen dat ik lang gezocht heb achter een oplossing voor mijn probleem...

Met de nieuwe icloud dienst is er blijkbaar in het rechtervak van itunes een nieuwe menu bijgekomen dat noemt: aankopen

Als ik erop druk krijg ik dus alle apps die ik ooit al met mijn iphone gekocht heb en ook diegene die ik al 2 jaar geleden verwijderd heb. Nu snap ik dit eigenlijk totaal niet dat itunes niet gewoon de apps die NU op mijn iphone staan vragen of ik die ook op mijn computer wil zetten.

Voor zover ik weet kan je ook nergens je aankoopgeschiedenis verwijderen dus dit vind ik wel vervelend.

Misschien bekijk ik dit vanuit een verkeerd standpunt maar ik hoop dat iemand toch eens zou kunnen zeggen hoe je dit efficient kunt gebruiken.

Ik vind dit eigenlijk gewoon een probleem omdat als ik zeg alle apps downloaden naar mijn pc dan moet hij ongeveer 1000 apps downloaden (terwijl er maar een stuk of 50 daarvan op mijn iphone staan). en als ik dan mijn iphone synchroniseer met itunes dan heb ik weer de 1000 apps die ik ooit al heb gekocht op mijn iphone staan en dat wil ik dus niet...


iemand die mij kan helpen?
mvg, Arne
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-06-11, 22:18
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arneiphone3g Bekijk bericht
Ik vind dit eigenlijk gewoon een probleem omdat als ik zeg alle apps downloaden naar mijn pc dan moet hij ongeveer 1000 apps downloaden (terwijl er maar een stuk of 50 daarvan op mijn iphone staan). en als ik dan mijn iphone synchroniseer met itunes dan heb ik weer de 1000 apps die ik ooit al heb gekocht op mijn iphone staan en dat wil ik dus niet...
Je hoeft toch niet op de knop "Download alles" te drukken?

Misschien begrijp ik je verkeerd; probeer je vraag nog eens, maar dan in 1 zin, te stellen?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 28-06-11, 09:08
arneiphone3g arneiphone3g is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

Ja, dat versta ik maar als ik dat niet doe moet ik altijd de 50 die op mijn iphone eruitzoeken en die dan alleen downloaden. En dat vind ik een beetje omslachtig
  #4  
Oud 28-06-11, 09:35
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

"Altijd"?

Hoe vaak heb je die functie dan nodig?

En in welke scenario's?
  #5  
Oud 28-06-11, 16:45
arneiphone3g arneiphone3g is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

Als ik dus een paar apps op mijn iphone koop moet ik die apps dan toch gaan uitzoeken op die lijst en die dan downloaden.Dit vind ik omslachtig. In plaats daarvan zouden ze gewoon een lijst kunnen maken met alleen de apps die op dit moment nog op je iphone staan.
  #6  
Oud 28-06-11, 16:54
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Als je je iPhone aan iTunes hangt kun je gewoon je aankopen synchroniseren met iTunes. Je kunt zelfs instellen dat dat automatisch gebeurt.
Ik begrijp je probleem niet, eerlijk gezegd.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #7  
Oud 28-06-11, 17:30
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

En anders "Aankopen overzetten".

Ik begrijp het probleem ook nog steeds niet...
  #8  
Oud 30-06-11, 15:56
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Arne ik zal je even uitleggen waar die functie precies voor dient. De nieuwe pagina in de iTunes Store, Aankopen, kun je inderdaad niet verwijderen. Dit is je (voorlopig) eeuwige aankoopgeschiedenis.

Apps die al op je computer gedownload staan weet je al te vinden in de Apps-sectie. Als je vervolgens iets gedownload hebt op je iPhone kun je deze overzetten naar je iTunes, zo hoef je het niet 2x te downloaden of zelfs nogmaals op te zoeken. Overzetten doe je door te rechtsklikken op je iPhone (na het aansluiten en iTunes openen) en te selecteren: "Zet aankopen over". Overzetten is dus het kopiëren van de app naar de pc. *Ook worden hiermee instellingen en gegevens die bij de app horen overgezet, zoals savegames.



Ik begrijp aan je tekst ook dat je 1 ding nog niet hebt uitgevogeld in de Aankopen lijst! Misschien dat je dit juist handig vindt Enerzijds heb je inderdaad het knopje "Download alles". Maar je hebt bij elke app een knopje met een wolkje staan. Als je hierop klikt, dan download je die 1 app. Standaard staan de apps gesorteerd op "meest recent", ofwel wat je net gedownload hebt staat standaard bovenaan

Ook kun je op alfabetische volgorde sorteren én op naam zoeken. Het hoeft niet moeilijk te zijn, voer gewoon een deel van of de hele naam in en druk op enter.


Als je nog vragen hebt, laat het ons weten..
  #9  
Oud 05-09-11, 16:16
privacywatcher privacywatcher is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 3
Exclamation dit is dus een grove privacyschending

Het feit dat je zelf geen invloed hebt op het tonen van jouw eigen aankoopgeschiedenis betekent defacto dat je jouw ipad nooit meer aan iemand uit kan lenen. Wie wil nou dat alle applicaties die je ooit even hebt gedownload om te bekijken en vervolgens weer hebt verwijderd, toch voor altijd en eeuwig zichtbaar blijven.

Het zal volgens de voorwaarden van Apple vast wel mogen maar volgens de Nederlandse privacywetgeving zeker niet. Dit is een melding waard bij het College Bescherming Persoonsgegevens.

Zou iemand kunnen bevestigen dat dit nog steeds zo werkt als eerder in deze discussie is beschreven.

Zouden degenen die mij steunen in mijn opvatting, dit willen laten blijken
  #10  
Oud 05-09-11, 16:32
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door privacywatcher Bekijk bericht
Het feit dat je zelf geen invloed hebt op het tonen van jouw eigen aankoopgeschiedenis betekent defacto dat je jouw ipad nooit meer aan iemand uit kan lenen. Wie wil nou dat alle applicaties die je ooit even hebt gedownload om te bekijken en vervolgens weer hebt verwijderd, toch voor altijd en eeuwig zichtbaar blijven.

Zou iemand kunnen bevestigen dat dit nog steeds zo werkt als eerder in deze discussie is beschreven.
Wat is nou het probleem met het feit dat je je aankopen kunt terug kijken? Geef je je iPad zomaar aan iemand zonder dat je erbij blijft? Als dit echt zo'n probleem voor je is dan schakel je Beperkingen toch in?

En welke beschrijving doel je op?
  #11  
Oud 05-09-11, 16:33
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Jouw aankoopgeschiedenis is gekoppeld aan jouw Apple ID (een account); niet aan de iPad (een apparaat).

Dan log je toch gewoon uit (uit de AppStore) voor je de iPad uitleent?

Laatst gewijzigd door XIII; 05-09-11 om 16:49.
  #12  
Oud 05-09-11, 16:57
privacywatcher privacywatcher is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 3
Standaard

Hoi Wouter, Dank voor jouw reactie:

ik bedoelde met beschrijving: de beschrijving van de werking van deze functionaliteit op dit forum.

Natuurlijk leen ik mijn ipad wel eens zomaar aan iemand uit; maar feitelijk is dat minder relevant; het gaat erom dat je geen invloed hebt op jouw eigen content. Nu hebben wel meer software leveranciers er een handje van om ongemerkt allerlei gegevens van je te verzamelen maar dit is toch wel heel grof.

Jouw "beperkingen oplossing" is natuurlijk wel een paardemiddel omdat het een "alles of niets" oplossing is voor een probleem dat überhaupt niet zou mogen bestaan.

Het lijkt miji niet meer dan logisch dat Apple de mogelijkheid geeft deze geschiedenis te wissen conform de Safari geschiedenis (althans wat we ervan kunnen zien !).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 september 2011 om 16:03 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Jouw aankoopgeschiedenis is gekoppeld aan jouw Apple ID (een account); niet aan de iPad (een apparaat).

Dan log je toch gewoon uit (uit de AppStore) voor je de iPad uitleent?
Ik neem aan dat je met uitloggen bedoelt "het inschakelen van de beperkingen" of zie ik iets over het hoofd?
  #13  
Oud 05-09-11, 17:22
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door privacywatcher Bekijk bericht
Ik neem aan dat je met uitloggen bedoelt "het inschakelen van de beperkingen" of zie ik iets over het hoofd?
Uitloggen is de simpelste en beste oplossing wanneer je de iPad uitleent. Doe je gewoon in de App Store, op de iPhone staat het onderaan bij Uitgelicht.
  #14  
Oud 05-09-11, 17:43
privacywatcher privacywatcher is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 3
Standaard

Uitloggen is idd een 'workaroud' en iets minder drastisch dan het paardenmiddel "beperkingen inschakelen".

Maar nog steeds vind ik dit geen echte oplossing. Het gaat namelijk om het principiële vraagstuk: "waar haalt Apple de arrogantie vandaan om te bepalen dat ik niet bij mijn eigen historie kan en die kan wissen als mij dat goeddunkt met willekeurig welke motivatie".

Het is toch te belachelijk voor woorden dat een leverancier van een apparaat met verplichte aanvullende diensten zich een dergelijke invloed op het gedrag van zijn klanten aanmatigt. Het is 2011; we lopen toch zeker niet meer slaafs aan de leiband van één van de machtigste bedrijven ter wereld ! Zelfs niet als dat bedrijf Apple heet.
  #15  
Oud 05-09-11, 20:38
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik denk dat zij het zelf zien als een perfecte dienstverlening:
Jij hoeft nooit meer te betalen voor iets dat je in het verleden - voor welke prijs dan ook - hebt aangeschaft.

Persoonlijk vind ik het een tekortkoming. Ook lijkt het me een beetje vooringenomen om direct van arrogantie te spreken en van leer te trekken. De hele optie van (in principe) een oneindige licentie heeft altijd bestaan en (in Apple snelheid gesproken) is er nu eindelijk een overzicht. Je kunt altijd een klacht of suggestie (feedback) bij ze indienen met dat je het er totaal niet mee eens bent dat apps permanent in je aankoopoverzicht staan

Wel moet je onthouden dat zij dit helemaal niet verplicht zijn. Dat jouw privé-account dit weergeeft is klantvriendelijkheid. Ik denk niet dat er ergens ter wereld een land of CBP-gebeuren is dat een bedrijf dwingt om aankoopgeschiedenissen te verwijderen. De Belastingdienst zal die vast zelfs graag ter aller tijde willen kunnen inzien. Want zelfs als het uit jouw klantoverzicht weg is, zal het voor altijd in hun App Store en/of Apple ID historie staan. Want er is 1 ding dat je vergeet: er is in hun winkel iets gekocht door jou, de Albert Heijn slaat ook de aankopen van jouw AH Bonuskaart permanent op. De NS gaat heus niet jouw maandabonnement uit hun aankoopgeschiedenis verwijderen.

Je kunt het deels wel vergelijken met je browser: jij verwijdert de lokale geschiedenis, maar je provider onthoudt verder alles wat jij bezocht hebt. Dat is zelfs wettelijk verplicht voor een bepaalde termijn.


Kortom: je kunt via een formulier (ff zoeken op de Apple site) een klacht en/of suggestie indienen hierover CBP gaat je niet verder helpen.
  #16  
Oud 29-07-12, 19:15
antonlamers antonlamers is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 9
Standaard

Een extra functie dan. Dat je zelf ook items kunt wissen. Ik heb een hoop gratis apps ertussen staan maar welke echt weg kunnen.
  #17  
Oud 30-07-12, 10:29
HenkvanR HenkvanR is offline
• iOS 11.3
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 81
Standaard

Ik weet niet of ik het goed begrijp hoor, maar volgens mij is de aankoop geschiedenis alleen voor jouzelf zichtbaar en kan je het op deze manier eventueel opnieuw downloaden zonder opnieuw te hoeven betalen als dat niet zo was moest je steeds opnieuw betalen, ook bij een herstel, dus ik zie het probleem niet, heeft volgens mij niets met privacy te maken.
Ik vind het wel handig ben tenminste niet alle muziek of app's kwijt als er iets misgaat.
__________________
Groeten Henk
Reageren

Labels
aankoopgeschiedenis, icloud, itunes, privacy, workaround



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verwijderen TimVoskamp Jailbreak apps en thema's 9 15-10-10 20:16
icy verwijderen serapim Jailbreak apps en thema's 10 02-01-10 16:45
Filmrol verwijderen SMS historie verwijderen alvin_silvrants Muziek, foto & video 7 27-09-09 10:56
iets verwijderen westland Archief 6 11-04-08 15:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.