//

Overige Bestanden iPhone 4

Overige Bestanden iPhone 4 discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) ik krijg ze echt niet weg :-( ik heb deze manier geprobeerd: Oplossing: ------------- * Download ifile op je iphone. * en ga naar de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-08-11, 10:41
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard Overige Bestanden iPhone 4

ik krijg ze echt niet weg :-(

ik heb deze manier geprobeerd:

Oplossing:
-------------
* Download ifile op je iphone.
* en ga naar de volgende directory in je iphone via ifile:
/var/mobile/Media/ApplicationArchives
Daar zul je waarschijnlijk een aantal applicaties tegenkomen met ".com" voor de naam.
(kijk na of dit ongeveer overeenkomt met de grootte van de overige bestanden volgens itunes op je computer)
Om zeker te zijn gaan we deze bestanden eerst backuppen, voordat we ze gaan verwijderen.
* verbind naar een wireless netwerk met je iphone, waar je ook met een computer bent verbonden.
* ga naar ifile op je iphone
* open onderaan het wireless Wi-Fi teken (web server)
* er komt dan een ip adress op het scherm samen met een poort.
* Geef het ip adress en de poort in op je internet explorer, firefox of safari.
* Browse dan naar /var/mobile/Media/ApplicationArchives.
* En download daar de bestanden die enorm groot zijn, en die je gaat verwijderen.

Als de bestanden gedownload zijn, kan je starten met deleten:
Delete de bestanden die ongeveer overeenkomen met de grootte van de itunes overige bestanden (die je net gebackupped hebt)
Sluit daarna je itunes en start je itunes weer op. (Niet syncen) als hij gaat syncen gewoon annuleren.
Normaal gezien is het probleem nu verdwenen, en heb je al de ruimte terug.

Het is zeker niet abnormaal als je ongeveer 300-400 mb aan overige bestanden hebt.
Dit is standaard en normaal.


iemand andere idee?? (behalve restore)

(ik haat restoren, omdat je via Cydia alles 1 voor 1 opnieuw moet gaan installeren na een restore, zoveel tijd neemt dat in beslag.. word gek)



---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 augustus 2011 om 10:09 ----------

heb m al....

via iFile naar de map /var/mobile/library/ifile/trash gegaan en deze verwijderd.

hij is nu 0.4GB.

ieg bedankt :-D
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-08-11, 18:58
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Goed dat je het ontdekt hebt

Citaat:
(ik haat restoren, omdat je via Cydia alles 1 voor 1 opnieuw moet gaan installeren na een restore, zoveel tijd neemt dat in beslag.. word gek)
PkgBackup

Laatst gewijzigd door Bubbly; 09-01-12 om 18:50. Reden: AptBackup vervangen door PkgBackup 8-)
  #3  
Oud 09-01-12, 16:25
Trallaa Trallaa is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 9
Post zelfde probleem

Hoi Hoi ,

Ik heb een iphone 4, en heb een probleempje. Sommige muziek onderdelen (liedjes) zijn grijs, en dus kan ik ze niet afspelen. Ook is m'n 'Overige' op de iphone erg groot (1.18 gig), iig groter als normaal.

Nu heb ik mij laten vertellen dat ik een sync met itunes geannuleerd heb, er wel titels zijn overgezet, maar niet het eigenlijke liedje. Hierdoor staan ze dus er wel op maar kan ik ze niet afspelen. Ik kan ze door sync ook niet afhalen (die grijze liedjes). Heb al alles eraf gehaald en opnieuw erop, iphone herstarten ect, iets gratis downloaden en dan syncen maar wil maar niet werken.

Het zou opgelost moeten zijn als ik Overige kan verwijderen. Die is namelijk erg groot sinds dat ik het sync process geannuleerd heb.

Er bestaan op deze site al threads hierover, maar kon daar geen wijs uitkomen..nu las ik dit hier, en ben eraan begonnen, maar kon ifile al niet vinden in de store.. iemand een andere manier?

Laatst gewijzigd door Trallaa; 09-01-12 om 17:24.
  #4  
Oud 09-01-12, 19:20
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

iFile is een tweak die je kan installeren via Cydia als je iPhone gejailbreakt is..

Hier is een programma dat je kunt gebruiken zonder jailbreak.

iExplorer - Formerly iPhone Explorer, is an iPhone browser for Mac and PC
  #5  
Oud 10-01-12, 16:24
Trallaa Trallaa is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 9
Standaard

Bubbly Bedankt! =) ik ben er nu mee bezig.

Ik had wel nog enkele vragen, Scoop1 zegt hieronder de oplossing te hebben, dus naar ApplicationArchives te gaan. Eronder staat nog een toevoeging van dat hij het bestand in Trash gevonden heeft en verwijderd heeft.

ApplicationArchives is bij mij leeg, en Trash kan ik niet vinden. Ook vraag ik mij nu af waar ik eigelijk naar zoek, aangezien ik niet precies weet wat ik moet verwijderen om die grijze liedjes eruit te halen.


Ook denk ik dat het in mijn geval niet gaat om een bestand, maar om meerdere bestanden aangezien het meerdere liedjes zijn die grijs zijn.
Dus voor duidelijkheid, ik ben op mn Iphone via Iexplorer in ApplicationArchives aan het zoeken, niet via de hier beschreven methode via wi-fi, maar het zou toch hetzelfde moeten zijn?

Heb je misschien enig idee of ervaring hiermee, en wat hiermee te doen?




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 Bekijk bericht
ik krijg ze echt niet weg :-(

ik heb deze manier geprobeerd:

Oplossing:
-------------
* Download ifile op je iphone.
* en ga naar de volgende directory in je iphone via ifile:
/var/mobile/Media/ApplicationArchives
Daar zul je waarschijnlijk een aantal applicaties tegenkomen met ".com" voor de naam.
(kijk na of dit ongeveer overeenkomt met de grootte van de overige bestanden volgens itunes op je computer)
Om zeker te zijn gaan we deze bestanden eerst backuppen, voordat we ze gaan verwijderen.
* verbind naar een wireless netwerk met je iphone, waar je ook met een computer bent verbonden.
* ga naar ifile op je iphone
* open onderaan het wireless Wi-Fi teken (web server)
* er komt dan een ip adress op het scherm samen met een poort.
* Geef het ip adress en de poort in op je internet explorer, firefox of safari.
* Browse dan naar /var/mobile/Media/ApplicationArchives.
* En download daar de bestanden die enorm groot zijn, en die je gaat verwijderen.

Als de bestanden gedownload zijn, kan je starten met deleten:
Delete de bestanden die ongeveer overeenkomen met de grootte van de itunes overige bestanden (die je net gebackupped hebt)
Sluit daarna je itunes en start je itunes weer op. (Niet syncen) als hij gaat syncen gewoon annuleren.
Normaal gezien is het probleem nu verdwenen, en heb je al de ruimte terug.

Het is zeker niet abnormaal als je ongeveer 300-400 mb aan overige bestanden hebt.
Dit is standaard en normaal.


iemand andere idee?? (behalve restore)

(ik haat restoren, omdat je via Cydia alles 1 voor 1 opnieuw moet gaan installeren na een restore, zoveel tijd neemt dat in beslag.. word gek)



---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 augustus 2011 om 10:09 ----------

heb m al....

via iFile naar de map /var/mobile/library/ifile/trash gegaan en deze verwijderd.

hij is nu 0.4GB.

ieg bedankt :-D
  #6  
Oud 10-01-12, 16:30
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Trallaa, volgens je profiel heb je geen jailbreak.

Dan kun je niet alles op de iPhone benaderen...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 10-01-12, 20:39
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Het kan makkelijker en met itunes

Delete “Other” Files off of iPhone or iPod Touch
  #8  
Oud 10-01-12, 23:22
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defisit Bekijk bericht
Niet echt handig als je meer apps in iTunes hebt dan op je iPad/iPhone.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #9  
Oud 11-01-12, 01:02
Trallaa Trallaa is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Trallaa, volgens je profiel heb je geen jailbreak.

Dan kun je niet alles op de iPhone benaderen...
Hoi, nee klopt, heb hem pas enkele maanden en heb 2 jarig abbo, dus daar wacht ik nog even mee . Okee, dus daar ligt het aan dat ik niet alles kan zien. Weet ik dat ook weer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
Niet echt handig als je meer apps in iTunes hebt dan op je iPad/iPhone.
dat is van de link, ik heb de site gelezen, en ik ben er positief van dat het bij mij aan de muziek ligt, omdat alles het gewoon doet en alleen bij muziek geeft hij enkele (10 tallen misschien wel) grijze nummers aan. De aangegeven methode had ik al geprobeerd, en werkte helaas niet.

Is de enigste optie dan helemaal restore van iphone. bij elke aansluiting met itunes maakt ie een back-up dus die zou ik gewoon moeten kunnen terugzetten na het herstel process right? hoelang zou ik hier qua tijd voor uit moeten trekken? Of is er nog een andere oplossing?

Bedankt voor het reageren iig!
  #10  
Oud 11-01-12, 01:19
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trallaa Bekijk bericht
Hoi, nee klopt, heb hem pas enkele maanden en heb 2 jarig abbo, dus daar wacht ik nog even mee . Okee, dus daar ligt het aan dat ik niet alles kan zien. Weet ik dat ook weer.



dat is van de link, ik heb de site gelezen, en ik ben er positief van dat het bij mij aan de muziek ligt, omdat alles het gewoon doet en alleen bij muziek geeft hij enkele (10 tallen misschien wel) grijze nummers aan. De aangegeven methode had ik al geprobeerd, en werkte helaas niet.

Is de enigste optie dan helemaal restore van iphone. bij elke aansluiting met itunes maakt ie een back-up dus die zou ik gewoon moeten kunnen terugzetten na het herstel process right? hoelang zou ik hier qua tijd voor uit moeten trekken? Of is er nog een andere oplossing?

Bedankt voor het reageren iig!
\

waarom doe je geen Jailbreak..?

waarop wacht je eigenlijk?
  #11  
Oud 11-01-12, 01:39
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trallaa Bekijk bericht
Is de enigste optie dan helemaal restore van iphone. bij elke aansluiting met itunes maakt ie een back-up dus die zou ik gewoon moeten kunnen terugzetten na het herstel process right? hoelang zou ik hier qua tijd voor uit moeten trekken?
Hoelang het duurt is geheel afhankelijk van het aantal GB aan muziek, films en apps die achteraf weer gesynct moeten worden.

Rechtsklik op je iPhone na het aansluiten met iTunes en zet je aankopen over & maak vervolgens op dezelfde manier een reservekopie en herstel daarna.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 Bekijk bericht
waarom doe je geen Jailbreak..?

waarop wacht je eigenlijk?
Heb jij je eerste iPhone meteen geJB't?
  #12  
Oud 11-01-12, 01:44
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bubbly Bekijk bericht


heb jij je eerste iphone meteen gejb't?
gelijk
  #13  
Oud 11-01-12, 01:53
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Haha, de meeste mensen twijfelen en wachten eerst nog..
  #14  
Oud 11-01-12, 13:04
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trallaa Bekijk bericht
Hoi, nee klopt, heb hem pas enkele maanden en heb 2 jarig abbo, dus daar wacht ik nog even mee . Okee, dus daar ligt het aan dat ik niet alles kan zien. Weet ik dat ook weer.

dat is van de link, ik heb de site gelezen, en ik ben er positief van dat het bij mij aan de muziek ligt, omdat alles het gewoon doet en alleen bij muziek geeft hij enkele (10 tallen misschien wel) grijze nummers aan. De aangegeven methode had ik al geprobeerd, en werkte helaas niet.

Is de enigste optie dan helemaal restore van iphone. bij elke aansluiting met itunes maakt ie een back-up dus die zou ik gewoon moeten kunnen terugzetten na het herstel process right? hoelang zou ik hier qua tijd voor uit moeten trekken? Of is er nog een andere oplossing?

Bedankt voor het reageren iig!
Zo te horen is je muziek bibliotheek niet helemaal compleet meer, Althans de lokatie waar die bestanden zouden moeten staan.

Een restore van de iphone samen met een backup terugzetten gaat dit niet oplossen omdat de configdata voor "overige bestanden" gewoon terug komt.

1a. Je kan in itunes de CONFIGURATIE van de volledige muziek bibliotheek verwijderen en opnieuw importeren zonder dat je eigenlijke muziekbestanden verwijderd.

1b. Probeer het eens met één muziekbestand waarvan je zeker weet dat het eigenlijke bestand aanwezig is, selecteer de file in iTunes en klik verwijder. Itunes stelt je twee vragen, of je zeker weet en daarna of het bestand naar de prullenbak moet of dat je hem wilt bewaren. het lijkt met duidelijk welke keus je moet nemen.
2. Ga naar de iTunes data directory op je PC.
  • Mac OS X: /Users/username/Music/iTunes/
  • Windows XP: C:\Documents and Settings\username\My Documents\My Music\iTunes\
  • Windows Vista: C:\Users\username\Music\iTunes\
  • Windows 7: C:\Users\username\My Music\iTunes\
3. Zoek de file die je uit de bibliotheek had verwijderd.
4. Sleep dit bestand naar de iTunes bibliotheek.

Dit kan je dus voor alle muziek bestanden doen.

Je kan dus ook nav de URL die ik eerder berichtte, de sync voor muziek in iTunes disablen. Je idevice laten synchen en daarna weer aanzetten.

John.
  #15  
Oud 11-01-12, 19:30
Trallaa Trallaa is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 Bekijk bericht
gelijk
Kijk, dat dus, en ik zit nog aan een 2 jarig abbo, ben pas in maand 5, dus ik wacht nog even

John, kan je uitleggen wat je bedoelt met 1A- het configureren maar niet verwijderen van de bestanden. 2/3/4 lukken.

Maar zit ik nu niet mn Itunes te veranderen ipv de telefoon, waarop de grijze nummers staan. Als ik het goed heb verwijder ik itunes inhoud en dan sleep ik er alles weer op, waardoor ik zeker ben van dat alle muziek ook 'supported' is. Ben bang dat hierdoor toch de grijze liedjes blijven staan. Itunes is fine, maar de telefoon vertoont die lege 'containers' in de music app. de titel staat er wel, kan hem vinden via artist, speeltijd ect, maar het eigelijke liedje, de mp3 is er niet..Hij speelt wel in itunes...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defisit Bekijk bericht
Zo te horen is je muziek bibliotheek niet helemaal compleet meer, Althans de lokatie waar die bestanden zouden moeten staan.

Een restore van de iphone samen met een backup terugzetten gaat dit niet oplossen omdat de configdata voor "overige bestanden" gewoon terug komt.

1a. Je kan in itunes de CONFIGURATIE van de volledige muziek bibliotheek verwijderen en opnieuw importeren zonder dat je eigenlijke muziekbestanden verwijderd.

1b. Probeer het eens met één muziekbestand waarvan je zeker weet dat het eigenlijke bestand aanwezig is, selecteer de file in iTunes en klik verwijder. Itunes stelt je twee vragen, of je zeker weet en daarna of het bestand naar de prullenbak moet of dat je hem wilt bewaren. het lijkt met duidelijk welke keus je moet nemen.
2. Ga naar de iTunes data directory op je PC.
  • Mac OS X: /Users/username/Music/iTunes/
  • Windows XP: C:\Documents and Settings\username\My Documents\My Music\iTunes\
  • Windows Vista: C:\Users\username\Music\iTunes\
  • Windows 7: C:\Users\username\My Music\iTunes\
3. Zoek de file die je uit de bibliotheek had verwijderd.
4. Sleep dit bestand naar de iTunes bibliotheek.

Dit kan je dus voor alle muziek bestanden doen.

Je kan dus ook nav de URL die ik eerder berichtte, de sync voor muziek in iTunes disablen. Je idevice laten synchen en daarna weer aanzetten.

John.

-----------------
Edit:

Guys, ik heb het gevonden, heb nummers en muziek handmatig beheren ingeschakeld. Dit betekende dat de grijze liedjes zichzelf verwijderde, en nu is dat op de iphone weer goed.

Nu is het andere ding, mn 'Overige' is van 1.80 gig naar 1.13 gig gegaan. Is er een manier hoe ik kan checken of dit alleen maar aan de audioboeken en album covers ligt? want 1.13 gig is ook best veel niet, eerder was het <800 mb.

Laatst gewijzigd door Trallaa; 11-01-12 om 19:33. Reden: Bijna Opgelost!
Reageren

Labels
grijze liedjes, overige



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overige bestanden verwijderen. Thomasvd iPhone algemeen 0 20-08-10 01:04
Windows: Capaciteit Iphone overige Palermo iTunes 4 28-08-09 10:31
Waar staat overige voor in je iphone? Ponzah Archief 3 05-05-09 12:15
Overige Geheugen Gkidstyle Archief 1 27-03-09 23:43
.png bestanden uit .app bestanden openen? InternetRebel iPhone Apps 6 07-10-08 04:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:52.