//

iphone sync met nieuwe pc

iphone sync met nieuwe pc discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) mijn oude pc begint een beetje traag te worden dus zou ik mijn iPhone met een andere pc willen syncroniseren maar hoe/welke bestanden moet ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-11, 14:15
Thibault96 Thibault96 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 9
Question iphone sync met nieuwe pc

mijn oude pc begint een beetje traag te worden dus zou ik mijn iPhone met een andere pc willen syncroniseren maar hoe/welke bestanden moet ik overzetten en ik zou graag hebben dat alle instellingen zoals Wi-Finetwerken meegaan is dit mogelijk of is de enigste mogelijkheid herstellen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-09-11, 02:01
Haplo Haplo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

Even voor de duidelijkheid: andere pc = nieuwe pc?

In dat geval, zorg er ten eerste voor dat je al je muziek en Apps back-upt, bijvoorbeeld door het hele zooitje te kopiëren naar een harde schijf of usb stick. Dit kun je zowel doen voor je iTunes Music (muziek die je geïmporteerd hebt in iTunes, vanaf een cd) als voor de muziek die je hebt gedownload o.i.d.

Ten tweede: maak een reservekopie van je iPhone. Als iTunes dit niet automatisch doet, dan kun je het handmatig doen door de iPhone aan te sluiten, er met de rechtermuisknop op te klikken in iTunes en te kiezen voor 'Reservekopie maken'. Deze reservekopie bevat o.a. al je Wi-Fi wachtwoorden, contactgegevens, agenda, sms'jes etc. (Someone correct me if I'm wrong). De reservekopie bevindt zich vervolgens per default in:

* Mac: ~/Bibliotheek/Application Support/MobileSync/Backup/

* Windows XP: \Documents and Settings\(gebruikersnaam)\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup\

* Windows Vista en Windows 7: \Users\(gebruikersnaam)\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\

Ook deze reservekopie kopieer je naar de harde schijf/usb stick die je gebruikt voor je andere bestanden (muziek etc.) die je wilt behouden.

Vervolgens installeer je iTunes op je nieuwe pc en plaats je de harde schijf of usb stick in je nieuwe pc. Dan kun je voornoemde bestanden op je nieuwe pc zetten en in iTunes zetten. De reservekopie zet je weer in dezelfde map als waar je 'm uit hebt gehaald. Machtig iTunes voor jouw Appstore account via Store > Deze computer machtigen...

Je hebt vervolgens twee opties.

1. Herstel de iPhone op je oude pc zodat deze leeg is. Zodra je de iPhone dan aansluit op je nieuwe pc en iTunes, zal hij vragen of je de reservekopie die aanwezig is, wilt gebruiken op de iPhone. Deze optie zou ik kiezen.

2. Laat de iPhone 'as is' met al je bestanden er nog op. In dat geval zal je nieuwe iTunes (nieuwe pc) je de melding geven dat er niet gesynchroniseerd zal worden aangezien de iPhone niet op de eigen bibliotheek is aangesloten.

Afhankelijk van welke je kiest, dit is je vervolgstap:

1. Herstelde (lege) iPhone
iTunes zal de reservekopie van je vorige pc herkennen als je die op dezelfde plek in je nieuwe pc hebt gezet, als waaruit je hem op je oude pc hebt gehaald. Nogmaals, die plek is afhankelijk van je besturingssysteem.

iTunes vraagt je of je de reservekopie wilt gebruiken voor je iPhone. Kies 'Ja'. Alle data wordt gesynchroniseerd. Je muziek en Apps zet je uiteraard sowieso weer in iTunes.

2. Niet-herstelde iPhone
Als je de iPhone op je pc aansluit, zal iTunes vragen of je wilt synchroniseren. iTunes waarschuwt je ervoor dat je al je bestanden zult kwijtraken aangezien het een andere bibliotheek betreft dan de iPhone gewend is. Kies toch 'Ja'. Dit kun je wat betreft muziek en Apps veilig doen, die heb je tenslotte meegenomen vanaf je oude pc. Volgens mij verwijdert de iPhone ook alleen maar deze bestanden (muziek, Apps). En aangezien die identiek zijn aan de media op je vorige pc, kan deze optie prima overwogen worden.

Ik snap dat de hele uitleg een beetje langdradig en misschien lastig is. Als je vragen hebt, dan kun je die altijd stellen. Ik beweer overigens niet dat bovenstaande uitleg helemaal correct is, dus als iemand foutjes ziet, laat het dan weten voordat Thibault zijn iPhone leeg haalt!
  #3  
Oud 12-10-11, 21:20
tinustrekeend tinustrekeend is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 33
Standaard

oooooo, waarom legt niemand uit hoe je dan contactpersonen en agenda kunt overzetten van iphone naar nieuwe pc - XP outlook
Reageren

Labels
behouden, instellingen, iphone, syncroniseren, wpc



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sync met outlook agenda: sync.server vindt iPhone niet? IMECer iTunes 25 04-08-11 00:22
sync met nieuwe computer herehanx iTunes 10 01-12-10 13:47
sync met nieuwe itunes/computer Iphoner88 iTunes 15 21-06-10 22:56
nieuwe iphone sync niet bunqueejump iTunes 0 16-06-09 16:34
Sync zakelijk en sync privé met 1 iPhone - mysterieuze vinkjes d-star iTunes 0 29-01-09 18:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:48.