//

Ontwerp dual USB lader met laadindicatie

Ontwerp dual USB lader met laadindicatie discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben een dual USB lader aan het ontwerpen die ik eventueel op de markt wil gaan brengen. De lader geeft door middel van een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Zou je een dual (design) USB lader met indicatie kopen?

Ja! 1 16,67%
Nee! 2 33,33%
Misschien, als de prijs goed is 2 33,33%
Ik vind de standaard iPhone lader voldoende 1 16,67%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-11-11, 14:18
arnmei
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Question Ontwerp dual USB lader met laadindicatie

Ik ben een dual USB lader aan het ontwerpen die ik eventueel op de markt wil gaan brengen. De lader geeft door middel van een roterende indicatie (spinner) zoals op de mac of iphone weer dat hij aan het laden is; als de iPhone of een andere device vol is, licht de laadindicator groen op.

Graag zou ik horen van iPhoneclub-leden of ze geïnteresseerd zouden zijn, wat de maximale prijs van de lader zou mogen zijn en punten van kritiek hoor ik ook graag. Voor zover ik weet bestaat een dergelijke lader niet, maar zo wel dan zou ik dat natuurlijk ook graag weten. In de bijlagen zijn twee mogelijke ontwerpen te zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg USB charger V0.1a.jpg‎ (10,2 KB, 16x gelezen)
Bestandstype: jpg USB charger V0.1b.jpg‎ (15,0 KB, 16x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-11-11, 15:28
Jeffmeister Jeffmeister is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Helmond
Berichten: 51
Standaard

Vraag me af hoe het mechanisme detecteert dat de iPhone "vol" is? Verder mag hij echt niet meer kosten dan de reguliere iPhone/iPad lader.
  #3  
Oud 02-11-11, 15:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeffmeister Bekijk bericht
Vraag me af hoe het mechanisme detecteert dat de iPhone "vol" is? Verder mag hij echt niet meer kosten dan de reguliere iPhone/iPad lader.
Het hele laadproces van de Lithium-Polymer accu (s) in een iDevice wordt gecontroleerd door een proces in het iDevice, niet door de lader.
  #4  
Oud 02-11-11, 15:59
arnmei
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De 'vol' detectie van de accu gebeurt door het meten van de laadstroom.
  #5  
Oud 02-11-11, 19:21
justin2108 justin2108 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnmei Bekijk bericht
De 'vol' detectie van de accu gebeurt door het meten van de laadstroom.
is het niet met lithium accu zo dat de accu nooit vol is ? zoals bij een condensator of elko. hij blijft altijd door laden.

daar bij zijn de ringen om de lader voor indicatie ook te groot.
moet veel kleiner kunnen misschien met een een ring van dia meter 5 mm en dikte van 1 mm, dan kun je 5 smb leds met pwm aansturen en doen lijken als of het rond draait, plus het lijkt ook veel mooier.

het is een leuk idee, maar wat is de selling point waarom mensen jouw lader kopen.
wat is het voordeel voor de consument.
  #6  
Oud 02-11-11, 19:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justin2108 Bekijk bericht
is het niet met lithium accu zo dat de accu nooit vol is ? zoals bij een condensator of elko. hij blijft altijd door laden.
Nee, integendeel. Als een Lithium-Polymer cel de spanning van 4.20V bereikt heeft moet het laden absoluut stoppen. Verder laden kan de accu zwaar beschadigen met een leuke explosie als gevolg.
  #7  
Oud 02-11-11, 19:37
arnmei
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De 'ring' zal ook 'draaien', zoals bijvoorbeeld op de iPhone gebeurt.
Het voordeel voor de consument:

- 2 devices tegelijk opladen; ik mis deze optie dagelijks.
- het design; vrijwel geen enkele USB lader is mooi te noemen.
- eenvoudig zien dat de device(s) opgeladen zijn. Ik (en velen met mij) laten de iPhone of andere devices aan de lader liggen, wachtend totdat hij vol is. Dit is pas te zien na het inschakelen van de telefoon, die vaak niet binnen handbereik is. De lader bevind zich vaak wel in het zicht.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 UK usb lader KK001 iPhone algemeen 1 09-11-10 16:57
Lader / USB kabel mini iPhone Bert34 iPhone accessoires en onderdelen 0 31-03-10 20:55
Men Iphone kan geen connectie maken met de pc en ik krijg geen laadindicatie davidvanh iPhone algemeen 7 02-08-09 14:58
Nieuwe originele usb lader??? waalboer iPhone accessoires en onderdelen 3 24-11-08 14:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.