OK, de kop van dit stukje is een beetje zwaar aangezet, dit natuurlijk om lezers te trekken maar ik, ik persoonlijk, ervaar het in elk geval zo.
Een kleine drie weken geleden kreeg als Mobistar-iPhone-klant een enthousiast mailtje. De iPhone 5 is er... bijna! luidde de wervende tekst. Ga snel naar een van de deelnemende Mobistar verkooppunten en doe mee aan de actie: iSWAP.
Vervolgens somde de e-mail de onweerstaanbare troeven van iSWAP op: je bent een van de eersten die de nieuwe iPhone 5 ontvangt, je ontvangt gratis je onmisbare nanosimkaart, je krijgt advies over het abonnement dat het best bij jou past en je maakt kans op een toegangskaart voor het exclusieve lanceringsevent! OK dacht ik, die hebben begrepen hoe ze iets extra's kunnen doen voor hun goede klanten (een goede klant, dat ben ik want ik verschillende mobiele abonnementen, mijn vaste telefonie en mijn ADSL, allemaal bij Mobistar).
Dus ik haastte me op één van de daaropvolgende dagen naar het Mobistar Center in Halle en bestelde het topmodel, een zwarte iPhone 5 64 Gb. U bent nummer 2 op onze lijst van 64 Gb aanvragers, kreeg ik te horen. Dat is hoog genoeg, dat zit wel goed, dacht ik. Nou nee dus, afgelopen zaterdag had de winkel in Halle geen enkele zwarte 64 Gb iPhone5 binnen gekregen. En vanochtend ook niet. Wij weten verder niets, kreeg ik te horen toen ik naar het Mobistar center belde, wij zijn afhankelijk van Apple. U moet wachten tot U van Apple een e-mail krijgt. Hoe lang moet ik dan wachten? Ja, dat weten we niet, was het - op zich verder vriendelijk gegeven - antwoord. Nou, daar sta je dan als Belgische iPhone gebruiker, Mac-freak en Mobistar klant. Ik heb Apple nog niet gebeld maar ik verwacht dat ze daar zullen zeggen dat mijn vraag bij Mobistar thuishoort en daar verwijzen ze weer naar Apple en Apple verwijst weer naar Mobistar. Kortom, we leven inmiddels in 2012. Bedrijven hebben optimaal inzicht in voorraden en levertijden. Maar een behoorlijke communicatie met hun klanten schiet er nog steeds bij in! Of weet iemand op dit forum misschien nog een methode om er achter te komen wanneer het de meest waardevolle onderneming ter wereld eindelijk behaagd om mij te verblijden met haar "mooiste smartphone ooit".... O ja, ik hoop dat heel veel andere iPhone liefhebbers hun gloednieuwe toestel inmiddels wel gekregen hebben. Ik gun het ze van harte.
Laatst gewijzigd door 3GSMGroup; 01-10-12 om 13:35.
Reden: Verduidelijking van de boodschap