iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Stenen in doos ipv iPhone 3G T-MOBILE (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/19998-stenen-doos-ipv-iphone-3g-t-mobile.html)

forum.bericht 31-08-08 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RHCPeter (Bericht 181283)
@forum.bericht
Ik was ff verbeten dat hier geen my active topics is want dan zou dit topic daarin komen te staan ;)

Je bedoelt een kenmerk zodat je bericht krijgt al er een nieuwe posting is?

Als je in een topic staat die interessant is:

klik dan bovenaan 'Discussietools',
Klik op 'Abonneren',

dan komt er een menu waarin je kunt aangeven wanneer en hoe je bericht gaat krijgen als er iets nieuws geplaatst gaat worden.

Gary 03-10-08 21:12

Hai ik heb vandaag 03-10-2008 mijn iphone opgehaald bij de postkantoor, meneer was al twee keer langs geweest maar zat op werk dus afgeleverd bij de postkantoor. maar gelukkig zat mijn iphone er in.

Het zal me niets verbazen dat er mensen zijn die dit flikken dus je pakket openen en spul eruit halen.

michiel3 04-10-08 20:43

Daarom altijd het pakketje openen voordat je begint te tekenen voor ontvangst. ;) Zo ook een verdwenen rackserver van Dell. Postbode zag natuurlijk bij het openen dat het gejat moest zijn, niet getekend voor ontvangst dus. Gelukkig aangetekend + verzekerd verzonden. :)

Gary 04-10-08 20:56

@ michiel3 slim heel slim

klus 04-10-08 21:06

:rolleyes:het is eigenlijk moeilijk eerst een pakje ontvangen en daarna tekenen

bbrink 04-10-08 22:09

haha ja dat kan helemaal niet

klaverentwee 05-10-08 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 (Bericht 202086)
Daarom altijd het pakketje openen voordat je begint te tekenen voor ontvangst. ;) Zo ook een verdwenen rackserver van Dell. Postbode zag natuurlijk bij het openen dat het gejat moest zijn, niet getekend voor ontvangst dus. Gelukkig aangetekend + verzekerd verzonden. :)

De meeste postbodes accepteren dit niet (officieel moet je eerst tekenen voor je hem in handen krijgt), maar als het lukt werkt het wel!

forum.bericht 05-10-08 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 (Bericht 202086)
Daarom altijd het pakketje openen voordat je begint te tekenen voor ontvangst.

Dat is alleen zinnig in die gevallen waarin de inhoud echt gestolen is. Maar als iemand je stenen i.p.v. iPhone stuurt schiet je er niets mee op het pakket te weigeren want daarmee krijg je je geld niet terug.

Overigens moet ik de eerste postbode/kantoor nog tegenkomen wat toestaat dat je e.e.a. ter plekke eerst openmaakt en dan pas tekent.

klus 05-10-08 09:06

het rare verhaal
-het gewicht van het pakje moet toch aanzienlijk verschillend zijn tov van een pakje met iphone's.
-bij aannemmen, wegen ze alles (op de post) en zetten ze alles (gegevens, datum, gewicht enz) op een streepkode
-controle bij sorteren (op basis van gewicht en grootte)
-ik ben geen postbode:D

jordiavp 26-10-08 16:31

als het toch waar is wens ik u veel succes met een iPhone te krijgen , maar langs de 1ne kant vindt ik het ook een manier om aan een 2de iPhone te geraken !
je moet dat toch voelen dat er geen iPhone in zit , komaan , aan de 1ne kant zitten er stenen en aan de andere kant 2 zakjes met lucht in ! DAT MOET JE TOCH VOELEN , alleen al dat de stenen aan de 1ne kant liggen en de zakjes aan de andere kant !
mij kun je toch niet wijs maken dat je geen gewichtsverschil heb gevoeld !
en daarbij ; als een mens slim is opent hij eerst het pakje voor te kijken dat het er degelijk in ligt voor hij het ontvangsbewijs tekent bij de postbode/leverancier !!!!!

nutty75 26-10-08 17:10

Citaat:

ls een mens slim is opent hij eerst het pakje voor te kijken dat het er degelijk in ligt voor hij het ontvangsbewijs tekent bij de postbode/leverancier !!!!!
Ik weet niet hoe het e.e.a. opgestuurd wordt, maar als dat onder rembours gaat mag de postbode het pakketje niet afgeven voordat er getekend is voor ontvangst/afgerekend.. Als het niet onder rembours verzonden wordt, heb ik niets gezegd. ;)

jordiavp 26-10-08 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nutty75 (Bericht 209870)
Ik weet niet hoe het e.e.a. opgestuurd wordt, maar als dat onder rembours gaat mag de postbode het pakketje niet afgeven voordat er getekend is voor ontvangst/afgerekend.. Als het niet onder rembours verzonden wordt, heb ik niets gezegd. ;)

ja daar ben ik dan wel weer volledig mee akkoord , maar je moet toch een gewichtsverschil voelen !!
je moet eerst rustig het pakje "aanvoelen" , en dan nog , die stenen wegen wel veel meer dan een iPhone (doos) hé

soCool 26-10-08 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordiavp (Bericht 209932)
ja daar ben ik dan wel weer volledig mee akkoord , maar je moet toch een gewichtsverschil voelen !!
je moet eerst rustig het pakje "aanvoelen" , en dan nog , die stenen wegen wel veel meer dan een iPhone (doos) hé

Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten.

jordiavp 26-10-08 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 209943)
Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten.

dat is waar ja , ge moet er maar op komen hé als uw iPhone toekomt , je bent dan gehaast omdat je hem zo snel mogelijk wil uitproberen en dergelijke !
maar van het feit dat ik zei van dat hij een gewichtsverschil moest voelen vindt ik nog altijd dat hij dat moest doorhebben !

Flydt 27-10-08 13:57

Dit is een zaak voor...

CSiPhone! :D

herbie65 28-10-08 02:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door klaverentwee (Bericht 202206)
De meeste postbodes accepteren dit niet (officieel moet je eerst tekenen voor je hem in handen krijgt), maar als het lukt werkt het wel!

Klopt ze mogen het pakket niet afgeven VOOR er is getekend (of betaald in geval van rembours).
Wat wel kan; Vraag de postbode even te wachten en aanwezig te zijn bij het openen van het pakket. Dan heb je een betrouwbare getuige als er stenen inzitten, en sta ju stukken sterker
Dit doe ik ALTIJD als ik iets duurs ontvang, maar heb altijd nog geluk gehad.

evilpenguin 28-10-08 09:47

Dan heb je wel andere postbodes dan hier. Hier moet je tekenen anders krijg je het pakket niet. En dan zijn ze ook meteen weg.

Zij zien er vaak het nut niet van in om op jou te wachten terwijl jij je pakket opent. Ze willen alleen verder om de rest te bezorgen (wat ik me op zich ook wel voor kan stellen)

Wally21 17-11-08 10:10

En hoe is het verhaal uit eindelijk afgelopen?? Zijn nu al een tijdje verder. Of was het gewoon een broodje aap verhaal zoals al eerder werd aangehaald? Denk het wel...

Vandammes 02-01-09 14:16

Ik heb echt men twijfels of dit waar is :).
Maar indien het zo is moet je ZEKER NIET erop rekenen dat je een nieuwe iphone gaat krijgen. Je pakje is immers opengegaan. Stel nu zelf dat iedereen begint te zeggen dat ze bakstenen vinden in hun verpakking denk je dat ze allemaal een iphone gaan krijgen. Reken er maar niet op :)

blowthebullet 04-01-09 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vandammes (Bericht 237830)
Ik heb echt men twijfels of dit waar is :).
Maar indien het zo is moet je ZEKER NIET erop rekenen dat je een nieuwe iphone gaat krijgen. Je pakje is immers opengegaan. Stel nu zelf dat iedereen begint te zeggen dat ze bakstenen vinden in hun verpakking denk je dat ze allemaal een iphone gaan krijgen. Reken er maar niet op :)

ZEKER NIET ? het is de verantwoording van t-mobile om het pakketje met de juiste inhoudt te leveren aan de klant, men heeft niets voor niets 'verzekerde pakketjes' het leven in geblazen bij de postorderbedrijf.

De klant is niet gestolen van zijn iphone maar t-mobile omdat dit voor het ontvangst van het pakketje gebeurde.

Wat ik zal doen is: T-mobile gewoon een aangetekende brief sturen met een kopie van het factuur en een foto van de aangetroffen baksteen. Willen ze geen iphone leveren, dan rechtsbijstand maar ff inschakkelen en de contract direct ontbinden vanwege dat ze niet hun verplichtingen zijn nagekomen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.