Raar telefoontje discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Kreeg net een telefoontje en toen ik opnam kreeg ik direct een (opgenomen) vrouwenstem die zei dat ik even geduld moest hebben. Daarna de melding ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Raar telefoontje
Kreeg net een telefoontje en toen ik opnam kreeg ik direct een (opgenomen) vrouwenstem die zei dat ik even geduld moest hebben. Daarna de melding dat ik werd doorverbonden en daarna hoorde ik pieptonen alsof het gesprek was afgelopen. Heb toen direct opgehangen maar nog geen 5 minuten later weer hetzelfde telefoontje.
Iemand hier ook ervaring mee en weet wat dit zou kunnen zijn?
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Was er een nummer in beeld?
-> dan ff googelen. Of iemand zit anoniem te bellen en met je te dollen, op mijn vorige nummer had ik zulke geintjes 's nachts. Bleek een ''vriend'' van me te zijn. (Geen echte vriend dus).
|
||||
|
||||
Citaat:
Heb gelukkig volwassen vrienden van wie ik dit niet verwacht en ze zijn niet technisch genoeg om zo'n grap uit te halen
|
||||
|
||||
Voor zover ik weet kan je geen kosten maken wanneer je wordt gebeld, alleen als je zelf belt. Tenzij je je in het buitenland bevindt, dan zijn alle gesprekskosten van het land waar de telefoon thuis hoort tot het land waar de telefoon zich bevindt voor jouw rekening.
|
|||
|
|||
ik zou gewoon blijfen ophangen
als je er egt last van krijgt zou ik het even bij je provider melden misschien kunnen zij iets voor je doen |
|
||||
|
||||
Het gaat niet om mijn mobiele nummer maar om mijn vaste huisnummer.
|
|
|||
|
|||
zeker een reclame maker, die maken dan telefonisch reclame
|
|
|||
|
|||
ik werd een keer gebeld toen nam ik niet op belde ik even later terug krijg ik het keuzemenu van de landmagt
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
NIET TERUG BELLEN! Bekende oplichting methode.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Heb ik ook wel eens gehad, was een bejaarde vrouw die haar telefoon niet goed snapte...
@Roi, dat is alleen als ze een nummer mee sturen, dan is het die oplichtingstruc, en dat was met een 0044 nummer meen ik......
|
||||
|
||||
ik heb het ook 1 keer gehad en toen kreeg ik een reminder dat ik de meterkaart moest meenemen toen ik voor de laatste keer naar mijn huis ging kijken
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Er zijn scams bekend die op deze manier kans zien je telefoon kosten aanzienlijk te verhogen. Heeft al meerdere keren de dagbladen gehaald. Pas op!
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar ik denk dat de TS te maken heeft met een welbekende broekbeller, oftewel iemand waarvan de toetsblokkering niet aan stond... |
|
|||
|
|||
op mijn mobiel had ik een nieuwe simkaart gekocht. Iedere keer werd ik gebeld door allerlei verschillende mensen die iemand zochten. En ik maar vertellen: Nee, ik heet geen Jaap mevrouw, prettige dag nog. Mevrouw: Oke, sorry dan ( en daarna nog zacht gemompel: maar op dit nummer bereik ik hem al jaren ). Krijg zelfs reclame en mensen van de kpn die voor Jaap belden. Nu is het eigenlijk zo'n 5 weken geen 1 telefoontje voor jaap meer geweest... Jaap zal wel dood zijn, want dan is natuurlijk niemand zo achterlijk om hem proberen te bellen
Maar als het hinderlijk word dan moet je naar je provider gaan en die fixen dat. Vroeger belde ik trouwens als 8 jarig kind ook nog mensen op en zij dan met een zware stem ( voor zo ver dat lukte ) te zeggen: Hallo u spreekt met de kpn. Vanwege een recente storing moeten we testen of uw telefoonverbinding nog goed werkt. Zou u alstublief 1 keer: tok, kunnen zeggen. Mevrouw: Tok, Zou u het nog 2 keer kunnen herhalen alstublieft. Vrouw: Tok, Tok, zo goed? Zou u het nog 2 keer kunnen zeggen. Vrouw saggo en zegt: Tok, Tok, . Wij snel zeggen: kijk nu of u een ei heeft gelegd en ophangen Ook sommige mensen die erin trapten Te dom gewoon |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
dit wil ik gewoon even zeggen laten we on topic blijfen mensen! |
|
|||
|
|||
Ik werd 10 minuten geleden gebeld:
Goedemiddag, met ze Zwitserse Consumenten Bond, kunt u uw naam herhalen? (dus ik zeg alleen me voornaam.. doe ik altijd met dit soort gezijk) Wij hebben een vraag: Zit u goed? (ik zeg ja) Oke! U heeft een prijs gewonnen! Is dat niet geweldig (Ik zei NEE! en toen hing ik op) mr kunnen ze me hier mee scammen.. ik heb geen achternaam gebruikt.. ik denk dat ze iets willen met me voornaam achternaam en die Ja die ik zei ookal heb ik me achternaam niet gezegt.. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
raar rondje | westar | iPhone algemeen | 3 | 07-08-10 16:54 |
raar :o | dj_joske | Jailbreak apps en thema's | 4 | 12-05-08 11:56 |
raar icoontje? | Rosa | iPhone algemeen | 1 | 25-03-08 23:48 |
Raar | KDR | Unlock [archief] | 8 | 04-02-08 17:20 |
|
|