iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   windows 7 (beta) (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/28340-windows-7-beta.html)

Destiny 11-01-09 19:47

Heb net ook Windows 7 geinstalleerd. Het ziet er opzich wel goed uit en werkt al best stabiel. Alleen wat is windows toch onoverzichtelijk. Als je alleen al kijkt naar het configuratiescherm..........
Als je iets zoekt ben je ruim 5 a 10 minuten bezig voordat je het hebt gevonden. En de start balk vind ik ook niet echt mooi.

macfreaker 11-01-09 20:07

Begrijp dan ook niet dat je van osx naar win wil gaan . Ook al is het maar om te testen. !!

Colpaert 11-01-09 20:28

Ik test ook af en toe eens iets hoor op vista hier met parallels. Gewoon omdat ik informatica les moet geven aan leerlingen en dan is het makkelijk om toch nog eens de microsoft office op een vista OS te hebben zodat je zeker geen fouten maakt in je lessen.

kuradius 11-01-09 21:27

Hebben jullie een upgrade gedaan of een clean instalatie want bij mij werkt clean niet ik krijgdat hij een file mist en wat is de gevolgen al doe ik een upgrade

Michael 11-01-09 21:30

Ik heb een clean install gedaan met bootcamp op mijn mac.

kuradius 11-01-09 21:34

maar ik mis elke keer een file zodat hij niet verder kan en zou ik hem ook met een back up eventueel terug kenne zetten naar vista?

Destiny 11-01-09 21:43

Dit type ik vanaf windows 7 :D
Het werkt wel lekker. Ik heb het draaiend met de nieuwste Fusion. Alles werkte ook meteen. Ik heb Windows 7 inmiddels al wel een beetje getweakt. Veel instellingen verandert en services uitgeschakeld. Deze beta werkt al beter dan Vista :D

Michael 11-01-09 21:43

Ik heb begrepen dat je vista weer opnieuw moet installeren. Gelezen op de website van microsoft. Daarna kan je je backup weer terugzetten.

kuradius 11-01-09 21:45

weten jullie hoe ik het er ook op kan zetten mischien een upgrade?
maar kan ik het dan ook weer vista terug zetten via back up?

ppl 12-01-09 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 242607)
Weet iemand of dit ook werkt met parallels of vmware fusion?

Op VMware Fusion 2.0.1 (de laatste versie en sowieso aan te raden om te gebruiken gezien de vele features en improvements!) werkt dat hartstikke mooi. Zelfs dual display setups zijn mogelijk (hoewel ik dat persoonlijk niet heb getest). Het werkt netzo rap als XP SP3 maar je moet helaas wel al dat grafische geweld in de vorm van Aero missen omdat virtualisatie software nog niet zo ver zijn dat ze een volledige DirectX implementatie hebben. Momenteel zit Fusion op DirectX 9 met pixelshader 2 terwijl je eigenlijk DirectX 10 nodig hebt als ik het goed heb.

De easy install van Fusion werkt er prima mee. Het herkende hier Windows 7 x64 als Vista x64 wat uiteraard komt omdat Windows 7 gewoon een verbeterde Vista is. De VMware Tools werden direct meegeinstalleerd en daar werkte alles van (vm window resizen is resolutie aanpassen, drag 'n droppen van files gaat prima, etc.). Key werd ook netjes ingevuld dus daar had ik ook al geen omkijken naar. Gewoon domweg invullen, zorgen dat hij de .iso pakt als installatiemedium en dan de vm aanzetten. Als je dan een minuut of 10 wacht heb je een volledig geinstalleerde Windows 7 en kun je inloggen. Let wel: hij maakt er een 40 GB hard disk van die hij als 1 partitie indeelt. Als je iets anders wilt hebben dan moet je die easy installer niet gebruiken en alles handmatig doen. Uiteraard kun je het ook gewoon achteraf wijzigen m.u.v. de grootte van de harde schijf.

Voor een public beta draait dit inderdaad al heel wat beter dan menig Vista installatie. Ook de manier waarop ze nu werken met de taskbar is iets wat menig OS X gebruiker aanspreekt. Werkt ook gewoon lekker (had ik Aero gehad dan was het nog mooier geweest vanwege de previews van de windows). Dat ze dit gewoon niet meteen bij Vista hadden kunnen doen...

Destiny 12-01-09 00:24

Ik heb zelf de 32bit gekozen. Denk je dat er veel verschil zit tussen de 32 en 64 bit versie qua performance ?

kuradius 12-01-09 11:20

is er voor de windows ook niet zo iets als fmware fusion?

Destiny 12-01-09 11:58

Ik heb inmiddels windows 7 32 bit en 64 bit draaiend en ik moet zeggen dat de 32 bit een stuk sneller is i.c.m. vmware fusion. Ik houd het mooi op de 32 bit versie.

Kheb windows 7 inmiddels zo getweakt dat het 275mb gebruikt. Kheb niks verandert aan het visuele deel

Channie 12-01-09 15:45

Ik vind die nieuwe taakbalk echt ugly! Kan er niet aan wennen. Kan je de oude niet aanzetten ipv dat nieuwe ding?

Casper M 12-01-09 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Channie (Bericht 242978)
Ik vind die nieuwe taakbalk echt ugly! Kan er niet aan wennen. Kan je de oude niet aanzetten ipv dat nieuwe ding?

Je kan bij eigenschappen groeperen uitzetten, en small icons. Dan lijkt hij weer wat meer op de oude.

jordiavp 12-01-09 23:25

ik heb dus windows 7 op men acer geïnstalleerd op een apparte partitie , en ik moet zeggen WOW , microsoft is eindelijk slim geworden door zo een goed en al stabiel besturingssysteem te maken !

ArB 13-01-09 08:54

Goed dan help ik iedereen uit de droom, ik werk al bijna een jaar met vista en heb dus een paar dagen Windows 7 draaien en ik merk geen enkel snelheidsverschil. Natuurlijk is het sneller als er nog geen programma's op staan, maar ga maar eens een dagje aan het werk erop. ;)

Colpaert 13-01-09 08:59

Haha typisch wat ik verwacht van een windows OS :p geef mij mij OSX 10 ;) stabiel, snel, en zonder problemen

Fasty 13-01-09 15:49

Weet iemand of je een invoegtoepassing hebt voor vista voor het automatisch veranderen van je achtergrond? Wat standaard gaat met windows 7.

nibbit88 14-01-09 00:03

Ik draai nu ook op 2 OS's.. Nu ff op Windows 7, het draait als een gek! Echt heerlijk, al die vloeiende en snelle overloopjes, grafisch écht top!
De drivers zijn binnen no-time binnengehaald en het werkt nu prima.
Dit wordt zeker mn opvolger als hij eenmaal te koop is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:32.