GESTOLEN: iPhone 3G 16GB Zwart discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Vrijdagnacht is tijdens het uitgaan m'n iPhone 3G (16GB zwart) gestolen in Rotterdam op de Nieuwe Binnenweg. Uiteraard aangifte gedaan maar de politie kan en ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
GESTOLEN: iPhone 3G 16GB Zwart
Vrijdagnacht is tijdens het uitgaan m'n iPhone 3G (16GB zwart) gestolen in Rotterdam op de Nieuwe Binnenweg.
Uiteraard aangifte gedaan maar de politie kan en wil niet veel praktisch doen (traceren e.d.). Ik heb via Marktplaats vandaag maar gelijk een praktisch nieuwe gekocht voor een nette prijs. Bij dit toestel heb ik me er overigens zeker van gemaakt dat 'ie niet gestolen is. (bon en verzekeringsbewijs gezien). De IMEI code van het gestolen toestel is: Imei weggehaald omdat dat zeer gevoelige info is die je beter voor jezelf kan houden (super mod Michael) Het serienummer is: 88827BJ5Y7K. Mocht iemand hier tegenaan lopen (kleine kans natuurlijk maar niet geschoten is altijd mis) dan hoor ik het graag! Laatst gewijzigd door Michael; 07-06-09 om 16:23. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Kan Apple of T-Mobile hier niets in betekenen? Volgens mij kunnen ze bij Apple wel zien of ie via itunes connect...
|
|
|||
|
|||
Of Apple iets kan doen weet ik niet, dat zal ik eens navragen. T-Mobile had ik het wel gevraagd maar die kunnen helaas niets doen werd me verteld door een calldeskmedewerker. Onderzoeken of traceringen schijnen alleen door de politie te mogen worden gestart.
|
|
|||
|
|||
Apple kan iets doen maar zal niets doen... Vanwege schending van de privacy.
|
|
|||
|
|||
Niemand kan wat doen op 1 organisatie na, maar ja die hebben er natuurlijk weer geen tijd voor......
Soms vraag ik me weleens af in wat voor land we tegenwoordig leven hoor. |
|
||||
|
||||
was je wel/niet verzekerd ?
|
|
|||
|
|||
@kuotje, ik was helaas niet verzekerd.
|
|
|||
|
|||
Die illusie heb ik ook helemaal niet!
|
|
|||
|
|||
Hoezo is de imei zo'n gevoelig gegeven?
Is vast een heel domme vraag |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|||
|
|||
Dank je wel, ik had voor ik mijn vraag hier stelde op de NL-wiki gekeken. Die was een stuk minder uitgebreid. Maar ook hier op de Engelse site vind ik niet waarom de IMEI zo (privacy?-)gevoelig is.
Je zult toch alleen zelf om een block van de nummer kunnen vragen (als eigenaar) en daarbij is het nummer te veranderen - met wat moeite, maar niet meer dan een jailbreak Ik ben gewoon nieuwsgierig wat ik over het hoofd zie |
|
|||
|
|||
Precies de reden waarom ik MobileMe heb aangeschaft na die traceer en wipe functie die het bied
|
|
|||
|
|||
Als abuse admin kan ik je vertellen dat het mogelijk is om mac adressen te checken in de DHCP logs van de operator. Dit wordt natuurlijk enkel gedaan op basis van een gerechterlijk bevel.
Probeer je MAC adres door te geven aan de politie. Er is een kans dat de dief zijn Wi-Fi thuis gebruikt op een Wi-Fi accesspoint... Laatst gewijzigd door Gorson; 14-06-09 om 00:25. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb het niet over traceringen via het gsm netwerk ofzo. Het gaat over de dhcp logs waarover ELKE operator beschikt voor zijn internet klanten. Als abuse admin verschaf ik deze informatie aan klanten op dagelijkse basis. Een gestolen laptop of gsm komt nu eenmaal vaak voor. Er is niets mis met mensen te informeren dat er een kans bestaat om de gsm terug te vinden aan de hand van een mac adres op voorwaarde dat de gsm Wi-Fi heeft. Laatst gewijzigd door Michael; 13-06-09 om 22:35. |
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3G 8Gb zwart gestolen of kwijt | moose | iPhone algemeen | 0 | 09-07-10 21:37 |
|
|