Mac Kopen!! discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Heey Ik heb nu een mac gevonden die ik van een vriend wil overkopen. Specifitacites: Powerbook Titanium G4 400 MHZ proccesor 512 DDR Ram (Kan ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Mac Kopen!!
Heey
Ik heb nu een mac gevonden die ik van een vriend wil overkopen. Specifitacites: Powerbook Titanium G4 400 MHZ proccesor 512 DDR Ram (Kan ik hier de 1 gig ddr van mijn mac mini ingooien??) 80 Gigabyte harddisk. Mijn vraag is zal leopard hier goed op draaien en zal alles ook lekker werken zoals itunes youtube enzo?
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Leopard zal zeer traag of helemaal niet werken op deze mac kijk maar naar deze specificaties van apple.com
[h2]Minimale systeemvereisten voor Mac OS X versie 10.5 Leopard[/h2]
Time Machine vereist een extra harde schijf (afzonderlijk verkrijgbaar) Photo Booth vereist een iSight-camera (ingebouwd of extern), UVC-camera (USB video class) of FireWire DV-camcorder en een Intel- of PowerPC G5-processor. Voor achtergrondeffecten is minimaal een Intel Core Duo-processor vereist. Voor het gebruik van achtergrondeffecten in combinatie met een DV-camcorder zijn een vaste focus, belichting en witbalans vereist. Boot Camp vereist een Mac met een Intel-processor en Windows XP Service Pack 2 of Windows Vista (afzonderlijk verkrijgbaar). Schermdeling in iChat en in de Finder vereist een 128-kbps internetverbinding (300 kbps aanbevolen). Front Row vereist een Mac met ingebouwde infraroodvoorziening en een Apple Remote. Dvd-speler vereist een processor van minimaal 1,6 GHz voor verbeterde de-interlacing. iChat-vereisten:
|
|
||||
|
||||
Hmm hij beweert dat alles lekker loopt en dat die niet vastloopt. Maar die specificaties klopen volgens mij niet echt
|
|||
|
|||
Deze specificaties zijn van apple.be dus kloppen als een bus. Tenzij dat apple een grap met ons uithaald check maar Apple - Mac OS X Leopard - Technische specificaties
Het zal werken zoals (sorry hiervoor :-D) mijn vista op mijne oudere pc maar ik kan je zeggen dat het soms geen pretje is. |
|
||||
|
||||
Maar wat raad je aan om het te kopen of niet??
Ik gebruik het gewoon voor music films iphone internet msnen enzo
|
|||
|
|||
Als leopard er niet goed op draait kan je hem best niet kopen he dan maakt het niet zoveel uit wat je ermee wil doen
|
|
|||
|
|||
De taken die je op noemt zullen met deze mac wel werken. Soepel zal anders zijn maar bv films zullen werken. Wel zal je moeten oppassen met teveel te willen in één keer. 512 mb is nu niet meer zoveel dus.
|
|
|||
|
|||
Ik zou dit niet doen. Spaar liever een paar weken/maanden door en koop een 2e hands MacBook mét Intel processor. Op tweedehandsmac.nl kun je bijvoorbeeld veel oude Mac's vinden en tegenwoordig staan er op Speurders/Marktplaats ook veel aanbiedingen.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Helemaal mee eens!
|
|||
|
|||
niet kopen, het werkt wel (denk ik) maar heeel traag...
wacht liever, kijk of je wat anders kan regelen... Dat geheugen van je mac mini kan zeker niet in je G4 als de mac mini een intel processor heeft... |
|
|||
|
|||
Dit is ook mijn advies
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Wat is daar mis mee dan ?
|
||||
|
||||
Oke mensne bedankt kweet genoeg kdenk dat ik eentje met een 1.67 ghz proccesor ga kopen toch bedankt voor alle reactie's
|
||||
|
||||
Ik post met een g4 allumium powerbook 1.6 ghz met leopard heerlijk draaiend!! wat een moooi ding is dit
Alleen heb ik een probleem. De topje van mijn antenne die op de airport kaart gaat is kapot waardoor ik heeeel slecht ontvangst heb airport doet het alleen als ik naast me moden sta iemand tips hoe ik doet moet fixen?
|
||||
|
||||
Ooja nog iets ik heb 2 vastgelopen pixels zijn allebij rood maar bij eentje als ik de scherm beweeg of ik ga erover met mijn hand dan gaat die weg :S
|
|||
|
|||
ppf vastgelopen pixels, geen garantie ofzo?
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wanneer QuickPwn 2.2.1 voor de Mac / DFU problemen op de Mac | Gilliam | Archief | 5 | 30-01-09 13:12 |
iPhone 2 'kopen' of 'niet kopen' ? | gemmelos | Koopinformatie Nederland | 15 | 13-05-08 17:07 |
|
|