//

Toekomst media (papier en digitaal)

Toekomst media (papier en digitaal) discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb me al eerder afgevraagd of er nog toekomst is voor papieren dag- en weekbladen en ik ga eigenlijk steeds meer vraagtekens zetten bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-01-11, 13:53
zhubajie zhubajie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 0
Lightbulb Toekomst media (papier en digitaal)

Ik heb me al eerder afgevraagd of er nog toekomst is voor papieren dag- en weekbladen en ik ga eigenlijk steeds meer vraagtekens zetten bij de toekomst van dag- en weekbladen in het algemeen.

Uiteraard; nieuws wordt gemaakt (uitgezocht en beschreven) door mensen en die mensen moeten ook eten...

Als je echter ziet wat er aan gratis nieuws is op het internet en het niveau hiervan (uitzonderingen daargelaten) dan heb je eigenlijk alleen programma's als Tech Junkie en River of News nodig.
Voor politiek geeft dit zelfs een gebalanceerder beeld omdat je niet alleen media bekijkt die jou naar de mond praten.

Dag- en weekbladen zijn ook periodiek en dus enigzins statisch. Het is veel interessanter om continue nieuws updates te hebben.

Keuze te over aan gratis informatie. Waarom betalen voor gekleurd, vaak oud nieuws en opinies?

De mediagiganten maken het zichzelf nog extra moeilijk door absurde bedragen te vragen voor digitale muziek, boeken en bladen.
Ze hebben geen filmkosten/perskosten, geen distributiekosten, geen materiaalkosten, enz. De organisatie kan een stuk kleiner en efficiënter en dus goedkoper worden.
Als je naar Apple's AppStore kijkt dan is het klinkklaar; minimale prijsjes en een groot aanbod maken dat men zich een slag in de rondte koopt.
Dit zal, volgens mij, uiteindelijk niet werken voor dag- en weekbladen maar wel voor muziek en boeken.

Hoe zien jullie dat?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-01-11, 15:46
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Het is nog altijd moeilijker om te lezen op een scherm dan op papier. Dus wat kranten en tijdschriften betreft denk ik dat mensen zich misschien gaan laten leiden door lagere prijzen, maar het grootste deel zal toch waarschijnlijk een krant blijven kopen, omdat dit nu eenmaal aangenamer is om te lezen.

Voor CD's, DVD's, Blu-ray, Software, ... Is dat verhaal anders. Dit zijn digitale media, en de drager begint (dankzij het Internet) een beetje overbodig te worden. Je bent niet meer verplicht om in de Fnac of Free Record Shop te zoeken achter een schijfje met daarop de gewenste muziek. Je kan dat nu gewoon vanuit je luie zetel. En het aanbod is veel groter dan dat van de gemiddelde winkel.
Langs de andere kant is het nog altijd (voor mij) een meerwaarde als je de CD écht hebt. Het is toch nog steeds een ander gevoel om dat doosje open te doen, het boekje te lezen. De schijf in de lezer en in één keer aflezen.
Plus als je vergeet van een back-up te maken ben je al je aankopen kwijt en zit je met die miserie. En er is voorlopig nog geen 'computer crasht, geld terug garantie'...
  #3  
Oud 24-01-11, 16:25
zhubajie zhubajie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 0
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx Bekijk bericht
Het is nog altijd moeilijker om te lezen op een scherm dan op papier. Dus wat kranten en tijdschriften betreft denk ik dat mensen zich misschien gaan laten leiden door lagere prijzen, maar het grootste deel zal toch waarschijnlijk een krant blijven kopen, omdat dit nu eenmaal aangenamer is om te lezen.
Kranten vind ik persoonlijk niets. Voor actueel nieuws gebruik je het internet in mijn ogen.
Een magazine leest inderdaad lekkerder weg dan een beeldscherm maar sinds ik m'n iPad heb begin ik snel bij te draaien.
Ik merk bijvoorbeeld dat m'n ogen slechter worden en dan is het een verademing als je met een duim-en-wijsvinger beweging de boel zo groot kan maken als je wilt.
De bomen kunnen ook blijven staan en ik hoef die zware papierbak niet zo vaak buiten te zetten ;-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx Bekijk bericht
Langs de andere kant is het nog altijd (voor mij) een meerwaarde als je de CD écht hebt. Het is toch nog steeds een ander gevoel om dat doosje open te doen, het boekje te lezen. De schijf in de lezer en in één keer aflezen.
Dat was het voor mij tot voor kort ook. Maar de nieuwe generaties zullen daar heel anders tegenover staan.
Ikzelf (50jr) zie CD's tegenwoordig meer als ruimte innemers. Ik kan er alleen niet toe komen ze weg te mieteren.
Ik heb dat met m'n platen en m'n video's uiteindelijk wel gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShortyEx Bekijk bericht
Plus als je vergeet van een back-up te maken ben je al je aankopen kwijt en zit je met die miserie. En er is voorlopig nog geen 'computer crasht, geld terug garantie'...
In de iTunes Store ben je niets kwijt. Alles wat je ooit gekocht hebt kun je zo gratis opnieuw downloaden. Dit is het enige zinnige systeem voor muziek aankopen en ik zou zelf nooit op een andere manier kopen.
Wel is het zaak om alles op je PC te zetten en te synchroniseren zodat je ook WEET wat je allemaal gekocht hebt natiuurlijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:37.