//

'berichten' bericht versturen met toetsenbord

'berichten' bericht versturen met toetsenbord discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Wellicht een domme vraag maar ik heb bij mijn iPad een bluetooth toetsenbord. Als ik in ' berichten' een bericht wil verzenden druk ik steeds ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-12-11, 00:29
Niex Niex is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 3
Standaard 'berichten' bericht versturen met toetsenbord

Wellicht een domme vraag maar ik heb bij mijn iPad een bluetooth toetsenbord. Als ik in ' berichten' een bericht wil verzenden druk ik steeds op de 'enter' -toets maar dat werkt niet, ik moet op het scherm op 'stuur' drukken. Kan ik dat ergens voor mij logischer krijgen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-12-11, 09:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Oh, met een extern toetsenbord. Dacht al.....

Ik denk niet dat dat kan, zou ook niet logisch zijn. Return op het tobo op het scherm is immers ook gewoon Return. In de Mail applicatie van OSX op mijn computer kan ik ook geen berichten versturen met Return.

Edit: gaat natuurlijk over SMS/mms/iMssg, maar stel je voor je tikt een bericht en elke keer dat je op return slaat, wordt die zin verstuurd. Lijkt mij ook niet handig...
  #3  
Oud 24-12-11, 12:52
Niex Niex is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 3
Standaard

Tja dat weet ik niet, in msn werkt dat wel zo.
  #4  
Oud 24-12-11, 12:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niex Bekijk bericht
Tja dat weet ik niet, in msn werkt dat wel zo.
In apps waar je een bericht kan versturen met CR/LF, de Enter toets dus, werkt dat wel. In Skype chat kan dat ook (dacht ik).

In apps waar CR/LF echt wordt geïnterpreteerd als "volgende lijn" (Carriage Return/Line Feed) ga je gewoon naar de volgende lijn. Dus apps waar je meerdere regels kan schrijven.

Met mijn ZAGGMate toetsenbord werkt dat in ieder geval zo. Maar dat is dan ook een toetsenbord dat is aangepast voor een iDevice.
  #5  
Oud 24-12-11, 15:03
Niex Niex is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 3
Standaard

Aha, dat is wel verhelderend. Dit is een apple plank dus daar geldt dan hetzelfde voor natuurlijk. Conclusie: het klopt dat het niet kan, dus.
  #6  
Oud 11-01-12, 23:52
denbear denbear is offline
• iOS 14.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 53
Standaard

Na verwijzing van Timosha ook bij dit topic uitgekomen.

Zelf heb ik sinds kort een Targus AKB32UK. Deze wordt verkocht als zijnde een iPad keyboard (bluetooth). Ik ondervind hetzelfde probleem als hierboven wordt geschetst.

Via verschillende bronnen heb inmiddels vernomen dat een out-of-the-box oplossing niet bestaat/mogelijk is. Zie referenties hieronder:

1. https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
2. iPad bluetooth keyboard + iMessage... how to send?? [Archive] - MacRumors Forums

Onderstaande applicatie toont aan dat het verschilt per applicatie en dat het zelfs mogelijk is (zoals bij Verbs - IM app) om de functie aan of uit te zetten.
3. "Send" button disabled when used with a Bluetooth keyboard on iPad / Problems / Discussion Area - Verbs Support

Work-around:
Een work-around lijkt voor handen te zijn door gebruik te maken van VoiceOver. Via onderstaande link vind je hoe je dit kunt instellen.
Navigate using a Bluetooth Keyboard on your iOS Device | decadentwaste

Bestaat er geen manier om dit aan te geven in een BT-stack (jailbreak)? Zodat een applicatie met het command CR/LF (Carriage Return/Line Feed) altijd wordt gedwongen om, i.p.v. een nieuwe regel, het bericht te versturen. Nog mooier zou zijn om een combinatie van bijvoorbeeld CMD+enter te gebruiken om daadwerkelijk een bericht te verzenden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan geen SMS berichten versturen 3GS 5.0.1 hvhoenselaar iPad algemeen 0 19-12-11 23:55
Iphone 4s kan na tijdje geen berichten meer versturen! cokemane iPhone algemeen 2 16-11-11 12:45
berichten versturen deschilder iPhone Apps 4 11-08-10 10:19
Berichten toetsenbord verticaal krijgen??? tonyyayo Archief 3 21-06-08 19:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.