4.294.967.289 pics in gedeelde Fotostream !! discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb recent een gedeelde Fotostream aangemaakt en daarin 12 pics geplaatst. Er zijn 5 personen uitgenodigd. Het recht op plaatsen van pics door de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
4.294.967.289 pics in gedeelde Fotostream !!
Ik heb recent een gedeelde Fotostream aangemaakt en daarin 12 pics geplaatst. Er zijn 5 personen uitgenodigd. Het recht op plaatsen van pics door de geabonneerden in diezelfde stream heb ik onmogelijk gemaakt.
Kort na het plaatsen van de pics staat er midden onder de pics de tekst:" 4.294.967.289 gedeeld door U" . Dit is natuurlijk een onwaarschijnlijke hoeveelheid pics. Ik denk dat niemand zoveel pics kan maken of kan hebben, laat staan kan delen! Ik krijg die tekst niet verwijderd en vraag mij af hoe dit is ontstaan. Iemand ?? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Wat er waarschijnlijk gebeurd is is dat er bij Apple iets verkeerd is gegaan, wat een integer overflow (klinkt moeilijk, is het niet) heeft veroorzaakt. Als je bij het programmeren gebruik maakt van een zogenaamde 'unsigned int' (een positief geheel getal) dan kan je elk getal tussen 0 en 4.294.967.295 representeren (komt het getal je bekend voor?). Het probleem met deze representatie is dat de simpele som 0 - 1 uitkomt op 4.294.967.295, wat natuurlijk een beetje maf is. Ergens heeft Apple gefaald met het berekenen van het aantal foto's. Wat je zou kunnen doen is een paar extra foto's uploaden, om te kijken of dat de boel verhelpt (als je nog 6 foto's upload komt er ofwel het goede getal te staan, of er zal 0 staan). Als dat allemaal niet lukt, en je kan het niet van je afzetten, dan zal ik je aanraden om de gedeelde stream te verwijderen, en opnieuw aan te maken.
Veel succes! |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Edit: in het kader van mierenneuken voor het goede doel, 0xFFFFFFFF en 0b11111111111111111111111111111111 staat mooier ^^ |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
@timo @ afst. stelletje mierenneukers !
@wivi je hebt daar gewoon een "bug" te pakken. ZOu het wel even bij apple melden..
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Haha altijd mooi - verterend om te zien als gelijkgestemden elkaar vinden....
Bedankt jongens (?) voor dit mooie moment! |
|
|||
|
|||
Graag gedaan
@wivi, mocht je door de bomen het bos niet meer zien, en stiekem een beetje boos zijn dat een stelletje nerds zit te mierenneuken (bitneuken) in je vraag, conclusie is dus dat je je geen zorgen hoeft te maken, het komt door een programmeerfoutje van Apple. (en, wees alsjeblieft niet boos, ik kom in vrede ) |
|
|||
|
|||
Dames/heren,
Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik trek het me allemaal niet zo aan en van die technische termen die hierboven worden gebruikt snap ik al helemaal geen jota. Iemand merkt op: "zou het melden aan Apple " , doch hoe fix ik dat??? Lezen zij hier niet mee?? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Apple - iCloud - Feedback |
Labels |
fotostream, gedeelde foto stream |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Gedeelde fotostream verzenden lukt niet, ontvangen wel. | mobdrgio | iPhone algemeen | 0 | 15-01-13 21:56 |
Gedeelde Fotostream.....Bijplaatsen? | Patrick055 | iCloud | 1 | 17-12-12 15:58 |
contacten toevoegen in gedeelde fotostream | DeLiekes | iPhone algemeen | 1 | 27-09-12 11:58 |
Pics laden niet allemaal. | Cyrus The Virus | iPad algemeen | 8 | 14-12-10 15:29 |
Pics nieuwe Iphone ???? | croiman | iPhone algemeen | 10 | 24-05-08 15:49 |
|
|