//

Gezocht: oplossing voor slide show vanuit Google Drive folder

Gezocht: oplossing voor slide show vanuit Google Drive folder discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Onlangs heb ik voor een bejaarde kennis een Android tablet omgebouwd tot digitale fotolijst, die in een slide show plaatjes laat zien die door haar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-07-18, 13:34
herelder herelder is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2018
Berichten: 11
Standaard Gezocht: oplossing voor slide show vanuit Google Drive folder

Onlangs heb ik voor een bejaarde kennis een Android tablet omgebouwd tot digitale fotolijst, die in een slide show plaatjes laat zien die door haar kinderen en kleinkinderen in een gedeelde Google Drive folder worden geplaatst - de betreffende app ververst continu de slide show. De app start automatisch op, en is als screen saver geconfigureerd.

Op die manier blijft ze toch op de hoogte van het wel en wee van haar nageslacht, want omgaan met haar tablet is voor haar vooralsnog een brug te ver.

Jammer genoeg ondersteunt die app (nog? ik ga een feature request doen) geen iCloud, wel Dropbox, Onedrive, Google Photo's.



Nu zoek ik voor de iPad een manier om hetzelfde te doen, primair dus een slide show te vertonen die continu de plaatjes in een gedeelde Google Drive folder vertoont, en ook automatisch ververst.


Een app die dat kan heb ik nog niet gevonden. Hoe zou ik dezelfde functionaliteit kunnen bereiken op de iPad?

Laatst gewijzigd door herelder; 17-07-18 om 15:20.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-07-18, 20:37
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Geen directe oplossing voor je, maar wel iets compleet anders.
Bij de thuiszorg winkel waar ik pas eens moest staan hadden ze een prachtige oplossing staan hiervoor. Een bejaarden (sorry, senioren) tablet waar je volgens mij precies dit kan doen.
Er zitten wel een boel meer opties op die je wel of niet kan gebruiken. Voorbeeldje is dat er op <ingestelde tijd> iemand even op een button op het scherm moet drukken. Gebeurd dat niet, dan gaat er een melding naar de contactpersoon. Die kan dan even checken of alles in orde is met de persoon.
Dus voordat je van alles gaat uitzoeken om in elkaar te knutselen is dat wellicht een optie.
  #3  
Oud 23-07-18, 00:46
herelder herelder is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2018
Berichten: 11
Standaard

Dank je, Blazez. Leuk dat ze in de thuiszorgwinkel een kant en klare oplossing hebben die kennelijk hetzelfde kan als wat ik gefabriekt heb voor de Oude Dame op haar gloednieuwe tablet (die ze meer als marteltuig dan als verjaarscadeau ervoer).
Het ding werkt naar volle tevredenheid, en ze is er nu dolblij mee, dus ik hoef voor haar niks meer te knutselen.

Mijn vraag was hoe iets dergelijks op de iPad geknutseld kon worden (puur uit nieuwsgierigheid), en ik kom een eind inmiddels.
Ik ben gaan rommelen met IFTTT (if this then that) . Die kan een foto die in Google Drive binnenkomt volautomatisch opslaan in een iOS fotoalbum. Als ik op een iPad permanent een slide show op dat album laat lopen komt het aardig in de buurt van de bedoeling. Moet ik nog wel even tetsen trouwens.

IFTTT heb ik nu ook geïmplementeerd om foto's die naar het gmail account van de Oude Dame zijn gestuurd met een specifiek woord in het onderwerp, automatisch te uploaden naar de fotolijst in de Google drive. Da's ook wel leuk.

(In principe kun je ook facebookfoto's, instagramfoto's waarin je getagd bent uploaden naar Google drive, maar dat is zeer beperkt: FB geeft foto's waarvan je geen eigenaar bent niet door aan de IFTTT engine, en daar hebben we niks aan).
  #4  
Oud 23-07-18, 13:28
herelder herelder is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2018
Berichten: 11
Standaard

Inmiddels getest op mijn iPad4 (iOS 10.3.3). Helaas kijkt de iOS Photos app niet meer naar het foto-album zelf nadat hij gestart is, toegevoegde foto's pikt-ie niet op, en verwijderde foto's blijft-ie tonen. Pas als je de slide show hebt gestopt en weer start ververst-ie vanuit het album. Jammer.


Oplossing op iOS dus nog niet gevonden.


Wat ik leuk zou vinden is als Apple in zijn oneindige wijsheid zou besluiten refreshen tijdens de show mogelijk te maken. En het zou ook héél leuk zijn als je ook een fotoalbum zou kunnen aanwijzen als vergrendelplaatje, en dan dat album als slide show laat zien.
Reageren

Labels
foto app, slide show



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slide to unlock - mogelijke oplossing? stijnjasper Archief 15 26-09-08 20:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.