//

App alleen in Nederland beschikbaar, te omzeilen?

App alleen in Nederland beschikbaar, te omzeilen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds enkele dagen ben ik de gelukkige bezitter van een iPad 2. iOS is nieuw voor mij, gebruik nu paar jaar Android (telefoon) maar ben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-12-11, 00:52
macamba83 macamba83 is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Lanaken
Berichten: 12
Question App alleen in Nederland beschikbaar, te omzeilen?

Sinds enkele dagen ben ik de gelukkige bezitter van een iPad 2.

iOS is nieuw voor mij, gebruik nu paar jaar Android (telefoon) maar ben aangenaam verrast van hoe smooth en simpel alles werkt, heb geen spijt van mijn keuze voor de iPad.

Ik heb een Belgische iTunes account waar al veel apps mee zijn gekocht.
Als ik de app "Uitzending Gemist" wil downloaden krijg ik de melding dat deze niet beschikbaar is in mijn land, enkel in Nederland.

Ik kan natuurlijk wel via hun website kijken maar zou toch graag de app hebben (zonder jailbreak).

Is hier een mogelijkheid voor?

Om het misschien beter te kunnen begrijpen, alle apps worden gedownload naar mijn PC, dus is het zo simpel dat iemand met een Nederlandse iTunes account de app gewoon kan mailen naar mij, ik m in de juiste map op m'n PC zet, sync, en ineens wel de app heb?
Apple kennende moet er een beveiliging zijn
Zit er een imei of itunes-ID meegebakken in die app als je m download ofzo?

Ter vergelijking, bij Android kun je via een filemanager een "backup" van een app mailen naar een kennis, die kan m dan gewoon installeren. Zo heb ik dus al Nederlandse banking apps op m'n telefoon draaien die eigenlijk alelen in Nederland gepuliceerd staan.

Kunnen we zoiets op een iPad ook doen?
Ik vind het niet echt illegaal aangezien het om een gratis app gaat en ik via de website de content wel gewoon kan bekijken. Snap dan ook niet dat ze ervoor hebben gekozen de app tot Nederland te beperken.

Hoe dan ook, mocht er iemand zijn die een tip voor me heeft, alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-12-11, 01:07
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Maak een extra Nederlands iTunes-account aan.
Met eigen naam, eigen e-mailadres en dergelijke.

Dat gaat niet vanzelf, volg deze handleiding: Gratis iTunes-account aanmaken - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

Zodra de account is aangemaakt zijn alle gratis apps te downloaden. Betaalde apps kan ook, maar daar is dan een Nederlandse iTunes gift Card voor nodig. Die zijn voor elk land weer anders.
  #3  
Oud 29-12-11, 01:12
macamba83 macamba83 is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Lanaken
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Maak een extra Nederlands iTunes-account aan.
Met eigen naam, eigen e-mailadres en dergelijke.

Dat gaat niet vanzelf, volg deze handleiding: Gratis iTunes-account aanmaken - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

Zodra de account is aangemaakt zijn alle gratis apps te downloaden. Betaalde apps kan ook, maar daar is dan een Nederlandse iTunes gift Card voor nodig. Die zijn voor elk land weer anders.
Bedankt voor de snelle reactie, ik weet dat het domme vragen zijn maar bedankt voor de moeite, dit gaat zeker in Google worden opgepikt en zo ook andere mensen helpen.

Oke ik zal de account aanmaken, altijd handig, en dan komen de apps gewoon in dezelfde map terecht en synchroniseren gewoon met de rest?
Dat is wel heel simpel dan. Ik stel me dan de vraag wat is het nut van verschillende app stores als het zo makkelijk te omzeilen is.

Thanks!!

-Update: als je probeert vanuit Belgie een iTunes account aan te maken, staat Belgie als land al ingevuld (op basis van IP) en kun je dit niet aanpassen.
Dus dan moet je het even in Nederland gaan doen bij vrienden familie internetcafe of beter nog, remote desktop / VPN etc.
  #4  
Oud 29-12-11, 01:52
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Dat met het ip-adres is te omzeilen op een "echte" computer, niet op de ipad. Ik heb zelf een Amerikaans iTunes-account voor er bij, aangemaakt in Nederland!
Ik heb wel een adres in de USA ingevuld, en een ander e-mailadres dan voor mijn Nederlands account.

Maar ik weet niet meer hoe ik dat heb gedaan, het is al even terug. Ik heb in elk geval geen moeilijke proxyservers of zo hoeven gebruiken.
Hoewel het daar vast ook mee gaat!
  #5  
Oud 31-12-11, 17:20
macamba83 macamba83 is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Lanaken
Berichten: 12
Standaard

Ik ga vanavond naar Nederland van de gelegenheid gebruik maken daar een account aan te maken.
Nu heb ik gelezen dat je maar 1x per 90 dagen van account mag wisselen op je iOS device.

Dus in de praktijk.. hoe doe ik dat.. gewoon iPad aan iTunes hangen, account aanmaken in Nederland zoals hier beschreven.. Apps downloaden.. synchroniseren..

Gaat er geen probleem zijn met die 2 accounts en de 90 dagen policy?
  #6  
Oud 31-12-11, 17:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb een App Store BE, DE en USA account. Gewoon uitloggen uit het ene account in iTunes en inloggen met het andere. Dat kan je zo vaak doen als je maar wilt, ook honderd keer per dag.
  #7  
Oud 31-12-11, 17:33
macamba83 macamba83 is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Lanaken
Berichten: 12
Standaard

Thanks,

Dus in iTunes op PC/Mac kun je blijkbaar wel gewoon zonder limiet wisselen.
Moet ik dan nog iets op de iPad veranderen van account?

Waarom ik het vraag:

http://www.apple.com/legal/itunes/nl/terms.html#GIFTS

C. ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR MAC APP STORE, APP STORE EN IBOOKSTORE
[...]
AUTOMATISCHE LEVERING EN DOWNLOADEN VAN EERDERE AANKOPEN
[...]
(iii) U mag de Account waaraan een Gekoppeld Apparaat verbonden is slechts eenmaal per 90 dagen veranderen.

Eén iTunes account – meerdere gebruikers; en nu iCloud?


Ps. Iedereen alvast n gelukkig 2012!
  #8  
Oud 31-12-11, 17:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat gaat over het iDevice dat gekoppeld is aan een App Store account. Mijn apparaten blijven uiteraard altijd gekoppeld aan alle drie de accounts.
  #9  
Oud 31-12-11, 17:41
macamba83 macamba83 is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Lanaken
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat gaat over het iDevice dat gekoppeld is aan een App Store account. Mijn apparaten blijven uiteraard altijd gekoppeld aan alle drie de accounts.
Nice dat je blijkbaar meerdere accounts tegelijkertijd op 1 device kunt instellen.

Daarmee is het probleem dan effectief opgelost.

Bedankt voor de info, mooi voor anderen in de toekomst!
  #10  
Oud 31-12-11, 23:07
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

Typisch apple geneuzel. Waarom moet je weer een speciaal account aanmaken om een app te downloaden ? Dit is één van de dingen die mij mega irriteren bij dat hele appel gedoe. Het slaat nergens op, maar je moet van alles ondernemen om het te omzeilen. En waarvoor? Alleen Apple weet dat.
__________________
Heb ik nu een appel of een apple.
富蘭久 伴 多 告, 伴 久 富
  #11  
Oud 01-01-12, 13:07
macamba83 macamba83 is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Lanaken
Berichten: 12
Standaard

(idd). Beste wensen voor 2012!

Dus ik heb inmiddels een Nederlandse Apple ID / Account voor iTunes verkegen via de beschreven manier.

Nu heb ik 3 Nederlandse apps gedownload.

Sluit mijn iPad aan, krijg de melding om te synchroniseren of herstellen.

Als ik wil synchroniseren door dus in iTunes naar APPS te gaan, dan aanvinken "Apps Synchroniseren" dan zegt ie dat alle gegevens onder mijn huidige account zullen worden verwijderd.

Je ziet ook een voorbeeld van hoe het scherm van je iPad er uit gaat zien na synchronisatie, vrij leeg, allles weg, behalve m'n 3 nederlandse apps.

Dus de vraag is: Hoe kun je meerdere accounts op 1 iPad gebruiken zonder dat je eerdere (betaalde) apps verliest?

Alvast bedankt!!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2012 om 13:42 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macamba83 Bekijk bericht
(idd). Beste wensen voor 2012!

Hoe kun je meerdere accounts op 1 iPad gebruiken zonder dat je eerdere (betaalde) apps verliest?
Antwoord gevonden:
Inloggen met je Nederlandse account op iTunes, applicaties downloaden, deze komen gewoon op je PC in een map tussen allee andere apps.
Daarna terug inloggen met je hoofdaccount, iPad aansluiten, synchroniseren en ze staan er tussen!

NICE!
  #12  
Oud 03-01-12, 22:30
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tracker Bekijk bericht
Typisch apple geneuzel. Waarom moet je weer een speciaal account aanmaken om een app te downloaden ? Dit is één van de dingen die mij mega irriteren bij dat hele appel gedoe. Het slaat nergens op, maar je moet van alles ondernemen om het te omzeilen. En waarvoor? Alleen Apple weet dat.
Het heeft meer met de eisen van de ontwikkelaar te maken. Er zitten natuurlijk allerlei rechten op de afleveringen die je vind in de Uitzending Gemist app. Als je als ontwikkelaar dit zou aanbieden in het buitenland, dan brengt dat enorme kosten met zich mee. Vandaar dat de ontwikkelaar er waarschijnlijk voor heeft gekozen om de app alleen beschikbaar te maken in Nederland (omdat hier de rechten zijn).
Reageren

Labels
uitzending gemist belgie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet alleen port 80??? Manier om te omzeilen? zik Odido (T-Mobile) 5 12-08-09 15:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.