iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Foutmelding bij in App aankopen! (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/110623-foutmelding-app-aankopen.html)

JostiBob 25-01-12 05:18

Foutmelding bij in App aankopen!
 
1 Bijlage(n)
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw bij dit forum en ik hoop dus dat ik deze vraag op de juiste plaats stel.

Elke keer als ik een in app aankoop wil doen komt mijn iPad en iPhone met de volgende foutmelding:

Neem contact op met iTunes Support om deze transactie te voltooien.

Dat heb ik dus gedaan en ze zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.

Het is erg vervelend omdat ik het graag wil kopen en dat alles voorheen gewoon goed werkte. Ik kan ook nog gewoon dingen kopen in de App Store en iTunes. Het gaat dus puur om de in App aankopen van sommige Apps. Bijvoorbeeld Flight Tycoon en van mijn vrouw Fantasy Town.

Ik hoop dat iemand wat goede tips voor me heeft. ik heb ook al andere accounts geprobeerd en dat werkt ook niet.

Beech43 25-01-12 07:02

Dan moet je dat wel toestaan! Zie Instellingen/Algemeen/Beperkingen en dan moet het schuifje bij "Kopen vanuit apps" op aan staan.

JostiBob 25-01-12 07:12

Beperkingen
 
Hoi Beech43,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het al aanstaan. Het heeft altijd gewerkt maar sinds een week niet meer en ik heb niets verandert.

Beech43 25-01-12 09:13

Een keer uitzetten, in app proberen te kopen, lukt niet, let op de foutmelding, weer aanzetten, nogmaals kopen, let weer op de melding. Geen verbetering ? Een keer hard resetten. Nog geen oplossing ? Herstellen. Nog geen oplossing ? Herstellen naar fabrieksinstellingen, maar dat zou ik alleen doen als je je producten zekker hebt gesteld.

JostiBob 25-01-12 10:48

Hoi Beach43,

Dat heb ik allemaal al geprobeerd maar niets heeft enig resultaat opgeleverd.

Maar ik ben blij dat ik er niet helemaal alleen voor sta en dat iemand met me mee denkt :-) Nogmaals bedankt daarvoor.

Bob.....

colliehome 25-01-12 10:50

Ik zie dat het op een usa account is. Log eens uit en log eens terug in.

JostiBob 25-01-12 10:55

Hoe bedoel je?

XIII 25-01-12 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 765045)
Ik zie dat het op een usa account is.

Waaraan kun je dat zien?

Guest-20180925190238 25-01-12 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 765051)
Waaraan kun je dat zien?

Aan de prijzen in USD misschien.

JostiBob 25-01-12 11:01

Maar goed, weet iemand hoe ik mijn probleem op kan lossen?

colliehome 25-01-12 11:05

log uit je iTunes account via de appstore en log dan terug in.

XIII 25-01-12 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 765053)
Aan de prijzen in USD misschien.

Scherp! Tijd voor koffie...

JostiBob 25-01-12 11:07

Ook al geprobeerd, ik heb al de voor de hand liggende dingen al gedaan, maar het probleem blijft maar bestaan.

colliehome 25-01-12 11:07

Dan lijkt me herstel de enige mogelijkheid.

JostiBob 25-01-12 11:09

Ook al gedaan, heb het probleem met iPad en iPhone. Heb ze allebei helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen en dat helpt allemaal niet.

XIII 25-01-12 11:10

Ligt vast te veel voor de hand, maar hoe betaal je daar?

Via een Amerikaanse creditcard of via iTunes tegoed? (en is dat laatste dan nog hoog genoeg?)

JostiBob 25-01-12 11:12

Ik heb een Nederlandse iTunes met mastercard en ook clickandbuy. Welke ik ook gebruik, het maakt geen verschil.

XIII 25-01-12 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JostiBob (Bericht 765072)
Ik heb een Nederlandse iTunes met mastercard en ook clickandbuy. Welke ik ook gebruik, het maakt geen verschil.

Met een Nederlandse creditcard (taal van iTunes is irrelevant) kun je niet betalen in de US iTunes winkel.

Heb je de App inderdaad uit de US AppStore zoals we hier nu denken?

JostiBob 25-01-12 11:17

Ik heb ook al veel op internet proberen te vinden, maar geen geluk tot dusver

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 januari 2012 om 17:19 ----------

mijn account staat geregistreerd in de Nederlandse iTunes, die had ik al toen ik nog in Nederland woonde. Ik woon nu in Thailand dus ik weet niet waar dat US iTunes vandaan komt. Hoe zien jullie dat? Of waarom denken jullie dat? Ik weet namelijk zeker dat het Nederlands is.

Beech43 25-01-12 12:48

Heeft het wel gewerkt ? En zo ja, niet meer na de update naar 5.0.1 ?
En als de app weggooit en daarna weer installeert ?

JostiBob 25-01-12 12:56

Ook allemaal al geprobeerd :-(

XIII 25-01-12 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JostiBob (Bericht 765079)
Ik woon nu in Thailand dus ik weet niet waar dat US iTunes vandaan komt. Hoe zien jullie dat? Of waarom denken jullie dat?

Omdat er dollartekens in je screenshot staan (leerde ik vanochtend).

colliehome 25-01-12 13:00

Als je probleem op beide toestellen voorkomt dan is er geen oplossing te vinden via je iDevices maar kan je best via iTunes naar een oplossing zoeken. Heb je daar ook je probleem als je de app eruit gooit en dan terug download?


idd, de dollartekens deden me vermoeden dat je een US account gebruikte. Mogelijk is je account geblokkeerd

Kijk of je de laatste update van iTunes hebt

JostiBob 25-01-12 13:17

De dollar tekens komen uit het spelletje :-)

Ik heb al contact met iTunes support gehad en die kunnen mijn niet helpen. Ik heb totaal geen problemen met andere aankopen in iTunes of de App Store, alleen met dit spel en nog 1 anders spel die mijn vrouw graag speelt.

colliehome 25-01-12 13:24

Lijkt dat de oorzaak dus aan de "in-app" aankoop ligt. Dat zal je dan eens bij de Dev moeten aanbieden.

JostiBob 25-01-12 13:26

Ook gedaan, krijg nooit reactie daarop

colliehome 25-01-12 13:52

Tja dan zal het verhaal/zoektochtje ook hier stoppen vrees ik.

JostiBob 25-01-12 14:00

Daar ben ik nu ook een beetje bang voor.bedankt voor de hulp en ik wacht het wel even af, misschien hoor ik nog wat van iemand hier of weet ik het zelf uit te zoeken. Als ik iets weet dan meld ik het hier wel even. Bedankt......

JostiBob 26-01-12 06:42

Ik heb het trouwens ook op de aaipad van mijn vrouw geprobeerd en dat werkt ook niet.

KvdS 26-01-12 11:05

Je schrijf dan je nu in Thailand woont. Maak dan eens een Thais-iTunes account aan en probeer de aankopen via een iTunes kaart te doen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 januari 2012 om 11:11 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JostiBob (Bericht 764985)
Ik kan ook nog gewoon dingen kopen in de App Store en iTunes. Het gaat dus puur om de in App aankopen van sommige Apps. Bijvoorbeeld Flight Tycoon en van mijn vrouw Fantasy Town.

Mijn bovenstaande suggestie zal niet gaan helpen. Ik denk persoonlijk dat het een bug in het programma is. Als je nu die Flight Tycoon en Fantasy Town los probeert te kopen via de App-store kan dat wel?
Hier in de NL-iTunes-store kan je hem zo gratis downloaden.

JostiBob 26-01-12 12:28

Ja, de apps krijgen is het probleem niet. Het probleem is om in die app aankopen te doen en dat lukt op geen manier.

KvdS 26-01-12 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JostiBob (Bericht 765513)
Ja, de apps krijgen is het probleem niet. Het probleem is om in die app aankopen te doen en dat lukt op geen manier.

Voor alle goede orde.
1 - Kan je wel gratis downloads maken in de iTunes app op de iPhone?
2 - Kan je wel gratis downloads maken in de App store app op de iPhone?
3 - Kan je wel gratis downloads maken in de iTunes app op de PC/Mac?
4 - Kan je wel betaalde downloads maken in de iTunes app op de PC/Mac?

Als het nergens kan, dan is je iTunes/App store account corrupt geraakt en dan kan eventueel een ander account aanmaken.

We horen het graag het is nu bij jullie 18.37 uur bij ons 12.37 uur, dus we kunnen vandaag nog vaak posten.
Succes.
Kees.

JostiBob 26-01-12 12:40

Haha dat klopt.

Ik heb helemaal geen problemen met alle andere aankopen via welk apparaat dan ook. alleen problemen met in app aankopen bij deze 2 spellen. Misschien ook met andere spellen maar ik speek geen andere spellen.

Bedankt....

P.S. ik ben een late slaper, dus hebben even :-)

Beech43 26-01-12 12:54

Je kunt eens de app van de NRC kopen en dan in die app een krant kopen, kijken of dat lukt. Kost je een paar euro, maar dan weet je dat in apps kopen wel lukt en ligt het aan je twwe spellen.

JostiBob 26-01-12 12:55

dan kan ik wel, ik heb die app al :-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 januari 2012 om 18:57 ----------

Het vervelende is dat ik er niets over op internet kan vinden, lijkt wel of ik echt de enige ben met dit probleem met deze spellen. Ik heb nog eens een mailtje naar hun gestuurd maar vooralsnog geen antwoord. (had ik ook niet verwacht)

KvdS 26-01-12 13:39

Zoals ik al eerder schreef, dit lijkt mij een bug in dat specifieke programma. En dan zal je er ook weinig over vinden op internet.

JostiBob 26-01-12 13:40

Ik denk ook dat dit het geval is....

Beech43 26-01-12 14:47

Je kunt de apps weggooien en opnieuw installeren.

JostiBob 26-01-12 14:49

Dat helpt dus niet.....

vasago 07-06-12 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JostiBob (Bericht 765538)
dan kan ik wel, ik heb die app al :-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 januari 2012 om 18:57 ----------

Het vervelende is dat ik er niets over op internet kan vinden, lijkt wel of ik echt de enige ben met dit probleem met deze spellen. Ik heb nog eens een mailtje naar hun gestuurd maar vooralsnog geen antwoord. (had ik ook niet verwacht)


JostiBOB, je bent niet de enige hoor....sinds een week werkt dit bij mij ook niet meer. Bij 2 spellen Vampires Live en Castle Age hebben de in-app aankopen altijd gewoon gewerkt maar sinds een week dus bij mij ook niet meer (na 5 million keer op de buy-knop drukken is het tussen door nog 3x goed gegaan).....en niemand weet waar het aan ligt :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:43.