//

Ipad gestolen - Gevonden via Icloud! Dringend!

Ipad gestolen - Gevonden via Icloud! Dringend! discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) All, Gisteren werd mijn Ipad gestolen, nu kan ik hem via Icloud traceren (hij zit in Brussel), maar de politie heeft natuurlijk een zo gedetailleerd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-01-12, 10:52
Hendriktm Hendriktm is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard Ipad gestolen - Gevonden via Icloud! Dringend!

All,

Gisteren werd mijn Ipad gestolen, nu kan ik hem via Icloud traceren (hij zit in Brussel), maar de politie heeft natuurlijk een zo gedetailleerd mogelijke locatie nodig om een huiszoeking te doen.

Bestaat er een mogelijkheid om een coordinaat te vinden waarop hij zich bevind? Veronderstel van wel want je kunt hem als GPS gebruiken.

Het gaat om een Ipad 1 met 3G.

Het is vrij dringend, want de politie is nu bezig met onderzoek en alle bijkomende info is welkom!

Alvast bedankt voor de hulp.

mvg

H.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-01-12, 10:55
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Veel gedetailleerder kan echt niet... sorry en succes
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 27-01-12, 10:56
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik zou 'm in ieder geval blokkeren.
  #4  
Oud 27-01-12, 10:57
Hendriktm Hendriktm is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

blokkeren is al gebeurd... maar blijkbaar kunnen ze er nog eea mee doen want in icloud staat het bolletje van de ipad nog in het groen... wil dit zeggen dat hij nog aanstaat?
  #5  
Oud 27-01-12, 10:59
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Als je 'm in de buurt kunt traceren vanaf verschillende locaties, dus rondom de plek waar ie op de kaart staat, voor zover dat mogelijk is in een stad
  #6  
Oud 27-01-12, 11:00
Hendriktm Hendriktm is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Hij bevind zich in Brussel op een drukke laan vol appartementen etc...
  #7  
Oud 27-01-12, 11:03
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Dan staat ie aan. Ik heb zelf iets soortgelijks bij de hand alleen kan de iPad niet gevonden worden omdat deze niet aan staat.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 januari 2012 om 10:07 ----------

Heb je beperkingen aangezet ? Zo nee, dan kan de dief Vind mijn iPad zo uitzetten. Dus altijd beperkingen aanzetten
  #8  
Oud 27-01-12, 11:12
Hendriktm Hendriktm is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

en hoe doe ik dat?
  #9  
Oud 27-01-12, 11:24
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Dan moet je 'm wel in je bezit hebben!
Bij Instellingen/Algemeen en vervolgens moet je verderop Accounts blokkeren en verwijderen apps uitzetten.
  #10  
Oud 27-01-12, 11:26
Hendriktm Hendriktm is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

dat zal dus niks worden... toch bedankt!
  #11  
Oud 27-01-12, 12:00
Deesazter Deesazter is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 24
Standaard

Via de satelliet view heb je toch een redelijk goed overzicht? Als ik zo kijk weet ik precies waar mijn iPhone zich bevind. Maar dat komt misschien ook wel omdat dit allemaal losse huizen zijn.

Je weet welk gebouw het is? Kan de politie daar al niks mee dan?

Hoop dat het op z'n pootjes terecht komt
  #12  
Oud 27-01-12, 12:25
marcellie marcellie is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Dan moet je 'm wel in je bezit hebben!
Bij Instellingen/Algemeen en vervolgens moet je verderop Accounts blokkeren en verwijderen apps uitzetten.
Interessant, bedankt dat wist ik nog niet! Zat laatst wel te denken, als ik mijn iPhone verlies of gestolen wordt dan is de 'vinder' of dief zo in staat de functie 'zoek mijn iphone' uit te zetten. Dit omdat ik geen gebruik maak van een toegangscode.

Dus ik moet beperkingen aanzetten en daarna de functie van accounts aanvinken. Mag ik vragen waarom de functie verwijderen apps ook aangevinkt moet worden? Tevens lijkt het mij ook voor de hand liggend dat locatievoorzieningen dan beschermt dient te worden, want als de 'vinder' of 'dief' dit uitvinkt kan ik mijn iPhone nog niet traceren?
  #13  
Oud 27-01-12, 13:29
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Anders kun je de app Find my iPhone zo verwijderen!
  #14  
Oud 27-01-12, 13:56
marcellie marcellie is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 129
Standaard

Maar om gebruik te maken van Find my iPhone hoef je die app niet geïnstalleerd te hebben op je iPhone. Die app is er alleen om iemand ander zijn iPhone of iPad te zoeken aan de hand van die app. Het heeft weinig zin je eigen iPhone of iPad te zoeken op je eigen iPhone of iPad via de app Find my iPhone.

Het gaat er om dat alleen het vinkje aanstaat bij instellingen die app is niet nodig op je eigen iPhone of iPad.

Vraag me dus alleen af of je ook locatievoorzieningen aan moet vinken bij beperkingen.
  #15  
Oud 27-01-12, 15:21
klaggoune klaggoune is offline
• iOS 5.0 Beta
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik zou 'm niet blokkeren, open laten en kijken in jouw mailserver logs (zie uw provider), als de mail wordt afgehaald (via Wi-Fi) zie je het ip adres en kan de politie 'm terug vinden via de provider. Tenminste als er mail op zit en 'm over een Wi-Fi gaat.
  #16  
Oud 27-01-12, 16:26
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard Vinden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcellie Bekijk bericht
Maar om gebruik te maken van Find my iPhone hoef je die app niet geïnstalleerd te hebben op je iPhone. Die app is er alleen om iemand ander zijn iPhone of iPad te zoeken aan de hand van die app. Het heeft weinig zin je eigen iPhone of iPad te zoeken op je eigen iPhone of iPad via de app Find my iPhone.

Het gaat er om dat alleen het vinkje aanstaat bij instellingen die app is niet nodig op je eigen iPhone of iPad.

Vraag me dus alleen af of je ook locatievoorzieningen aan moet vinken bij beperkingen.
Je hebt gelijk apps hoeven niet beschermd te worden. Wel wordt de eigen device ook gevonden, kan handig zijn als je met device naar de plek des onheils gaat, zoals in Brussel en je beide posities met elkaar vergelijkt. Locatievoorzieningen moet je wel aan laten staan, lijkt mij, want dan kun je ook gebruik maken van Wi-Fi hotspots bij de opsporing.
  #17  
Oud 27-01-12, 16:57
marcellie marcellie is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Je hebt gelijk apps hoeven niet beschermd te worden. Wel wordt de eigen device ook gevonden, kan handig zijn als je met device naar de plek des onheils gaat, zoals in Brussel en je beide posities met elkaar vergelijkt. Locatievoorzieningen moet je wel aan laten staan, lijkt mij, want dan kun je ook gebruik maken van Wi-Fi hotspots bij de opsporing.
Ja oké maar ik bedoel moet je de locatievoorzieningen ook beschermen met beperkingen zodat de 'dief' dat niet uit kan zetten net zoals de opties accounts.
  #18  
Oud 27-01-12, 17:24
Fillow Fillow is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 12
Standaard

Als je de find friends App hebt ? dan zou ik het eens proberen via iemand anders zijn iPhone of iPad , want als ik iemand zoek staat er in die find friends App wel een adres bij waar ie zicht bevindt
  #19  
Oud 27-01-12, 17:29
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard Beperkingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcellie Bekijk bericht
Ja oké maar ik bedoel moet je de locatievoorzieningen ook beschermen met beperkingen zodat de 'dief' dat niet uit kan zetten net zoals de opties accounts.
Locatievoorzieningen zit na Beperkingen aan, dus daar kun je dan niet bij zonder pincode, of een ingewikkelder wachtwoord, om wijzigingen aan te brengen.
  #20  
Oud 27-01-12, 19:05
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendriktm Bekijk bericht
All,

Gisteren werd mijn Ipad gestolen, nu kan ik hem via Icloud traceren (hij zit in Brussel), maar de politie heeft natuurlijk een zo gedetailleerd mogelijke locatie nodig om een huiszoeking te doen.

Bestaat er een mogelijkheid om een coordinaat te vinden waarop hij zich bevind? Veronderstel van wel want je kunt hem als GPS gebruiken.

Het gaat om een Ipad 1 met 3G.

Het is vrij dringend, want de politie is nu bezig met onderzoek en alle bijkomende info is welkom!

Alvast bedankt voor de hulp.

mvg

H.
Ik heb icaughtu geïnstalleerd. Geeft foto en locatie via mail .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad gestolen, wat nu? Mypod iPad algemeen 25 29-11-12 13:33
Ipad 2 gestolen robvul iPad algemeen 5 23-09-11 19:48
Ipad 2 gestolen op vakantie etienneb iPad algemeen 3 21-05-11 23:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:57.