//

iPad2 aanschaffen?

iPad2 aanschaffen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben nou al een enige tijd het twijfelen of ik een iPad2 zou aanschaffen of niet. De twijfels komen vooral naar voren omdat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-02-12, 13:59
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard iPad2 aanschaffen?

Ik ben nou al een enige tijd het twijfelen of ik een iPad2 zou aanschaffen of niet. De twijfels komen vooral naar voren omdat ik al een iPhone 4 en een MacBook Pro ter beschikking heb, en dus niet weet of het wel zinvol aldus een nuttige toevoeging is.

Wat ik vooral doe is surfen, mail checken, social media, messengers, bezoeken van foras, bloggen etc. Daarnaast reis ik vaak met de trein en zou 'n filmpje de tijd wel killen. Ook aantekeningen maken en dergelijke is wel handig. Dit allemaal doe ik nu al met de iPhone, maar het scherm is en blijft te klein.

Wat de MacBook betreft. Ik heb deze vorige jaar aangeschaft voor de bovenstaande reden, namelijk dat de iPhone over een te klein scherm bevat. Ook was ik van plan om hem te gebruiken voor mijn studie, maar daar is niks van terecht gekomen omdat ik de ICT opleiding doe, en dus over pc's beschikken. Ik doe er dus niet meer bepaald veel mee. Hetzelfde als op de iPhone en nu en dan cammen, dat was het wel zo'n beetje.


Wat zouden jullie mij aanraden, doen of niet? Daarbij komt kijken dat wellicht een nieuwe iPad, de iPad 3, binnenkort zal worden geïntroduceerd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-02-12, 14:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Ik ben nou al een enige tijd het twijfelen of ik een iPad2 zou aanschaffen of niet. De twijfels komen vooral naar voren omdat ik al een iPhone 4 en een MacBook Pro ter beschikking heb, en dus niet weet of het wel zinvol aldus een nuttige toevoeging is.
Dat zijn vragen die jij alleen maar kan beantwoorden, dat kan in principe niemand voor jou doen.

Hier thuis zweven een boel Macs rond en ook een paar iPads. Voor ons is dat nuttig wat niet betekent dat het voor jou nuttig is

Overigens, die ICT-opleiding is dat een ICT-Windows-Opleiding Wordt daar niet over andere besturingssystemen gesproken zoals Unix, Linux, enz... ?
  #3  
Oud 12-02-12, 14:13
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Haha, hoopte eerder dat iemand me kon overhalen met de voor- en nadelen. Jawel dat klopt, ik zou eerst Vormgeving gaan doen, mbp aangeschaft en alsnog ICT blijven doen :') De stof slaat vrijwel nergens op, we krijgen meer externe vakken dan vakken die ICT gerelateerd zijn.
  #4  
Oud 12-02-12, 14:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DANNYY Bekijk bericht
Haha, hoopte eerder dat iemand me kon overhalen met de voor- en nadelen.
Er zijn geen voor- of nadelen aan een iPad. Dit gaat een heel academische discussie over het geslacht van de engelen worden dus ik trek mij terug

Succes verder (ook met die ICT-studie)
  #5  
Oud 13-02-12, 10:44
CptYanni CptYanni is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Gent (België)
Berichten: 59
Standaard

Moest ik een iPad willen zou ik in jouw geval nu wachten op die iPad 3, die komt waarschijnlijk ergens volgende maand uit.

Grootste voordelen van de iPad:
+ Heel draagbaar en een lichtgewicht als je hem vergelijkt met een doorsnee laptop.
+ Doordat hij in sluimer staat zoals je iPhone, moet je niet wachten eer hij opgestart is.
+ Gigantische app-store, zoals bij je iPhone.

Nadelen:
- Flash is niet ondersteund door Safari, maar inmiddels zijn er alternatieve browsers als puffin die het wel ondersteunen.
- Standaard heb je geen usb- of SD-poort maar hiervoor kan je de connectionkit aanschaffen.
- Soms afgezwakte apps van computerprogramma's (bv: functies die ontbreken,...)

Meeste "problemen/gebreken" van de iPad zijn wel op te lossen met alternatieven. Grote nadelen heb ikzelf in mijn twee jaar gebruik niet echt gevonden met dat er voor alles wel een oplossing is. Sinds mijn iPad laat ik mijn laptop ook langs de kant liggen waardoor deze al even staat te bestoffen. Persoonlijk vind ik de iPad echt het aanschaffen waard, maar je moet zelf bepalen hoe je gebruik zit. Ben je vooral een persoon die graag even websites bekijkt, eens een document opsteld, zijn mails graag checkt, eens een spelletje als Angry Birds speelt en de krant leest, dan kan je de iPad zeker en vast overwegen. Ben je eerder iemand die zware computerprogramma's hanteert, hardcore games speelt en niet echt vaak een van de dingen hierboven doet? Dan zou ik hem jou afraden.

Maar als je hem vaak meeneemt op de trein zoals je in je eerste bericht aangeeft, dan denk ik dat dit zeker geen miskoop zal zijn. Beste is dan wel dat je een 3G versie koopt ofwel met je iPhone kan tetheren (hangt af van bij welke provider je zit).

Ik hoop dat je met mijn post iets wijzer bent geworden.
Reageren

Labels
ipad, mening, twijfelen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 aanschaffen? Razors iPhone algemeen 22 13-09-11 17:41
Ipad aanschaffen barryvandam iPad algemeen 8 04-01-11 10:42
Iphone aanschaffen sanrox Koopinformatie Nederland 1 05-11-10 17:58
iphone aanschaffen endZORRRR Archief 3 10-02-10 12:46
Iphone aanschaffen Giela Archief 1 15-10-07 20:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.