icloud_cloud on_dropbox-uitleg discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben pas een paar weken aan het stoeien met m'n versgekochte IPAD. Streamen van foto's werkt maar ik zwem vwb de achtergrond van hoe eea ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
icloud_cloud on_dropbox-uitleg
Ben pas een paar weken aan het stoeien met m'n versgekochte IPAD.
Streamen van foto's werkt maar ik zwem vwb de achtergrond van hoe eea werkt. Waar kan ik (vanaf de basis) duidelijke uitleg (liefst in NL) vinden over icloud/cloud on/dropbox etc.? groet, Bert |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
iCloud: Apple - iCloud - Al je materiaal op al je apparaten. (Nederlands)
Dropbox: https://www.dropbox.com/tour (Engels/Spaans/Frans/Duits)
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reactie.... de links zijn duidelijk maar....
Ik maak hier uit op dat icloud en dropbox beide zijn om foto's/bestanden etc te parkeren en te delen en dat CloudOn er is om bestanden op je ipad te bewerken. De interactie snap ik (nog) niet ... heb je zowel icloud als dropbox nodig? Ik heb me aangemeld bij CloudOn maar er wordt gevraagd naar een storage account en icloud staat daar niet bij. groet, Bert |
|
||||
|
||||
Citaat:
Inderdaad, het leuke van deze systemen is dat je zo makkelijk bestanden van je iPad naar je PC / Mac kan krijgen en ook makkelijk grote bestanden beschikbaar kan stellen aan derden, door een download link aan die derden te sturen. Of iCloud ook zo werkt weet ik niet zeker daar ik die eigenlijk niet gebruik, maar dropbox wel. |
|
|||
|
|||
iCloud is een soort dropbox van apple. In principe werkt het hetzelfde, je kan er bastanden naar uploadenndie je dan later op elke andere computer weer kan downloaden. Zo ook bij dropbox. CloudOn is inderdaad een applicatie die je microsoft office bestanden laat bewerken. Om die bestanden vervolgens op te slaan heb je een dropbox account nodig. Ik denk dat Apple het nog niet mogelijk heeft gemaakt om andere partijen dan apple documenten te uploadennnaar iCloud vandaar dat ze gebruik maken van Dropbox. Wat je uiteindelijk allemaal wel en niet wil moet je zelf weten.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit wordt echter alleen in OS X Lion ondersteund en niet in Windows. |
|
|||
|
|||
Dank voor prima uitleg.
Bij icloud is 5Gb gratis, is dat bij dropbox ook? |
|
|||
|
|||
Ik geloof dat je bij Dropbox standaard 2GB gratis opslag krijgt maar dat kun je verhogen door vrienden lid te maken van Dropbox. Per vriend die via jou link lid wordt krijg je nog eens 500MB extra gratis opslag. Als je dan nog niet genoeg hebt kun je ook altijd upgraden door te betalen, dan zijn er verschillende abonnementen waar je voor kan kiezen.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Dus, vour jou is DropBox de betere keuze. PS: Je kan in Windows Vista/7 wel de overige functies van iCloud gebruiken zoals Photo Stream en Outlook synchronisatie. |
|
|||
|
|||
Outlooksync en fotostream heb ik inderdaad met windows7.
Hartelijk dank voor alle reacties ...zeer nuttig zo'n forum |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb SkyDrive geactiveerd met een stokoud Hotmail account en als "oude klant" kreeg ik zelfs 25 GB gratis Succes verder https://apps.live.com/skydrive Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 18-06-12 om 13:12. Reden: Taelvauten + Link |
|
|||
|
|||
Ik heb een dropbox van 50GB. Kan ik ook muziek overhalen vanuit dropbox?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Hun upload werkt zeer onbetrouwbaar (zowel onder Windows als OS X).
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ja, 50GB bij Dropbox is leuk, maar als je het niet kunt vullen heb je er weinig aan...
(upload moet via een Java/Flash tool die regelmatig bestanden "overslaat" zonder dat te melden) |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Uitleg Restore | vicz | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 4 | 29-10-11 10:41 |
Uitleg Silvercard | janhh | Unlock [archief] | 6 | 15-01-08 21:51 |
|
|