iPad 2 update naar iOS lukt niet discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb een probleem met het upgraden van de IOS4 naar IOS5 op de ipad2, na aansluiting aan men MBP via itunes, gaat alles ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPad 2 update naar iOS lukt niet
Hallo,
ik heb een probleem met het upgraden van de IOS4 naar IOS5 op de ipad2, na aansluiting aan men MBP via itunes, gaat alles goed tot ik een foutmelding krijg ivm installeren, kan ik deze anders niet overslaan en rechtstreeks de ios6 installeren of is dat niet mogelijk ? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
iOS6 is nog niet uit, dus die kan je niet installeren. Probeer je iPhone in DFU te zetten en herstel je iPad naar de laatste nieuwe firmware, iOS5.1.1.
|
|
|||
|
|||
Wat is die foutmelding? Als je nu een foutmelding krijgt met de iTunes update naar iOS 5 dan ga je die volgende week ook krijgen met de update naar iOS 6.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
deze melding krijg ik steeds weer, en heb al van alles geprobeerd, maar niks werkt. |
|
|||
|
|||
Citaat:
In principe moet je in iTunes gewoon "Update" klikken of "Herstellen". Dan wordt automatisch de juiste firmware opgehaald en geïnstalleerd. |
|
|||
|
|||
ik sluit de ipad2 aan m'n MBP aan, open Itunes en dan geeft Itunes aan dat er een update is voor de ipad, ik doe dan gewoon wat ze vragen op het scherm, btw, de ipad is niet gejailbreaked.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Heb je ooit met TinyUmbrella gespeeld op die MacBook Pro? Of draait er zoiets als Little Snitch op die MBP? |
|
|||
|
|||
Ik heb deze MBP 2de Hands gekocht, maar die was bijna nieuw toen en stond in fabrieksinstellingen. Ik ken die TinyUmbrella of little snitch niet, wat zijn dat eigenlijk ? Jailbreak ofzo ? en kan ik dat ergens nazien of dat ook op m'n MBP gedraaid heeft ?
|
|
|||
|
|||
Open de Terminal (staat in Applications -> Utilities) en geef het onderstaande commando in:
Code:
cat /etc/hosts Kijk met Software Update ook na of je wel de allerlaatste versie van iTunes gebruikt. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 15-09-12 om 10:07. Reden: Schreifvauten |
|
|||
|
|||
Citaat:
last login: Tue Sep 11 01:59:39 on console fab-s-MacBook-Pro:~ fab$ cat/etc/hosts -bash: cat/etc/hosts: No such file or directory fab-s-MacBook-Pro:~ fab$ cat /etc/hosts ## # Host Database # # localhost is used to configure the loopback interface # when the system is booting. Do not change this entry. ## 127.0.0.1 localhost 255.255.255.255 broadcasthost ::1 localhost fe80::1%lo0 localhost #74.208.105.171 gs.apple.com 74.208.10.249 gs.apple.com #127.0.0.1 gs.apple.com fab-s-MacBook-Pro:~ fab$ dit is hetgeen er verschijnt. ik ga de software update ook bekijken |
|
|||
|
|||
Dat is de reden van het probleem. De Apple Update Servers worden geblokeerd. Iets of wat heeft verschillende keren met het Hosts bestand geknoeid, waarschijnlijk toch TinyUmbrella.
Download de Hosts PrefPane: https://github.com/specialunderwear/...pane/downloads installeer de PrefPane. Na de installatie staat de Hosts Prefpane in System Preferences. Start de Hosts PrefPane op en vink alles uit wat van Apple is. Hier wordt om het paswoord gevraagd. Start de MBP opnieuw op en probeer de update nog eens. |
|
|||
|
|||
Citaat:
BTW, wat is er allemaal op de hosts Prefpane van Apple ? |
|
|||
|
|||
De vorige eigenaar van de MBP heeft met het hosts bestand geknoeid en de MBP voor de verkoop NIET teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Doe nu maar wat ik mijn vorige post geschreven heb. Je moet alleen "74.208.10.249 gs.apple.com" uitvinken. |
|
|||
|
|||
ik heb dat gevonden nu in de system preferences en uitgevinkt, Itunes update gedaan, ga nu afsluiten en terug opstarten, tot zo enthx alvast
|
|
|||
|
|||
De groetjes naar de Kalmthoutse Heide en succes verder
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Het is gelukt die update, hartelijk dank daarvoor, is fantastisch om zo snel geholpen te worden. Nog een vraagje, de apps die er al eerder opstonden zijn nu allemaal weg, kan ik die nog terug ophalen of zo ? |
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPad update niet naar IOS 5.1 | tiger014 | iPad algemeen | 23 | 28-04-12 15:08 |
Iphone 4 bellen lukt niet na update naar IOS 5.1 | maurader | iPhone algemeen | 1 | 15-03-12 01:51 |
update 3.1.3 naar 4.x via iTunes lukt niet na downgrade naar 3.1.3 | mich@ | iTunes | 9 | 03-08-11 16:53 |
Update naar 4.3.1 lukt niet | robbievz | iPhone algemeen | 11 | 28-03-11 21:25 |
Update naar 1.1.1 lukt niet | sic139 | Unlock [archief] | 17 | 30-10-07 19:06 |
|
|