Hoe bewaar je een oude iPhone het beste? (batterij) discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds vandaag ben ik ook een gelukkige iPhone 5 bezitter. Mijn oude 3GS hou ik zelf, maar zal ik zeker niet meer dagelijks gebruiken. Hoe ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Hoe bewaar je een oude iPhone het beste? (batterij)
Sinds vandaag ben ik ook een gelukkige iPhone 5 bezitter. Mijn oude 3GS hou ik zelf, maar zal ik zeker niet meer dagelijks gebruiken.
Hoe bewaar je een oude iPhone het beste? (voor de batterij) Met volle accu bewaren? Of net leeg? Of op een bepaald percentage? En hoe vaak moet je hem dan bijladen?
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Jailbreak : JA ?!
Da's straf !!!
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Als je 'm langdurig niet gebruikt kun je de batterij er beter (half opgeladen) uit halen. Blijft ie er in zitten dan zal de batterij geheel ontladen en na verloop van tijd onbruikbaar zijn. Kun je de batterij niet verwijderen dan zou ik 'm 1x in de week aan de oplader hangen als deze tot een kwart is ontladen en dan weer tot de helft opladen. Is de halfwaardetijd een maand, dan zou ik 'm om de maand weer aan de oplader hangen. Dus de laadtoestand variëert tussen 25 en 50 %. En koel + droog bewaren, en in de koelkast dan luchtdicht afgesloten.
Hier staan antwoorden op veel vragen. Laatst gewijzigd door Beech43; 31-10-12 om 08:25. |
|
||||
|
||||
Nuttige info! Gaat natuurlijk voor veel apparaten op met dezelfde accu techniek als de iPhone...
|
|
||||
|
||||
mijn iphone 3 gebruik ik al 2,5 jaar niet meer en doet het nog prima. gewoon met een volle batterij weggelegd en hij staat al 2,5 jaar aan. af en toe laad ik hem eens op
doet het nog prima waarom een batterij uit een iphone schroeven en hem in de koelkast leggen :? wat een werk.. |
|
|||
|
|||
Het gaat hier om Lithium-Polymer cellen en niet om Nickel-Cadmium of Nickel-Metalhydride cellen zoals die vaak in foto/video apparatuur gebruikt worden.
LiPo cellen hebben een totaal andere chemische samenstelling als NiCad en NiMH cellen. En vooral een veel hogere celspanning (4.2 V vs. 1.2 V). Mijn (beroepsmatige) ervaring met Lithium-Polymer cellen is als volgt: 1) Een enkele LiPo cel zoals in de iPhone/iPod kan je opladen tot 100%, dan het toestel uitschakelen en dan wegleggen op een plaats op kamertemperatuur; 2) Samengestelde LiPo cellen zoals in de iPad worden het best opgeladen tot 70-80%, dan het toestel uitschakelen en dan wegleggen op een plaats op kamertemperatuur; In tegenstelling tot NiCad en NiMH cellen is de zelfontlading van een LiPo cel zeer gering. Om de vier a zes maanden kan je het toestel eens opstarten om de capaciteit te controleren. Succes gewenst |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tips!
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
4.2.1 naar 5.1.1, hoe is een 'oude' update op iPhone 3gs te krijgen? | ilse93 | iPhone algemeen | 3 | 29-09-12 22:25 |
Video: Hoelang houdt de batterij het terwijl het een video afspeelt? | telefeun | Muziek, foto & video | 0 | 29-05-11 20:51 |
Hoe bewaar jij je iphone?? | OrangeY | iPhone algemeen | 30 | 26-10-10 02:12 |
iPhone: Hoe het beste 2G met fw 3.0 naar 3.1.3 brengen? | ABKtje | Jailbreak | 6 | 03-10-10 10:52 |
|
|