Heeft de iPad Mini Wifi een soort locatiebepaling discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik in een stad rondloop, kan de iPad Mini Wifi dan een plaatsbepaling doen? Niet op huisnummer niveau, maar wel op straat -of wijkniveau? ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Heeft de iPad Mini Wi-Fi een soort locatiebepaling
Als ik in een stad rondloop, kan de iPad Mini Wi-Fi dan een plaatsbepaling doen?
Niet op huisnummer niveau, maar wel op straat -of wijkniveau? Aan de hand van weet-ik-veel-wat-allemaal. Als er echt geen plaatsbepaling op zit, neig ik naar een cellular zonder simkaart. Ik twijfel tussen deze mini modellen: Wi-Fi 64 GB: 529 € Cellular 32 GB: 559 € Voordelen cellular: GPS. Er zal nooit een simkaartje in zitten. De GPS lijkt interessant voor augmented reality apps. In de iPad Wi-Fi zit er wel een compas, maar er is geen GPS. Een voordeel van de iPad Wi-Fi is dat er 32GB meer opgeslag in zit. De iPad ga ik nooit gebruiken om films of muziek op te zetten. Maar wel om kranten en tijdschriften te lezen, veel foto's te nemen, een dagboek bij te houden, of spelletjes te lezen en veel apps op te zetten. Zo heb ik na 2 dagen op een iPad 3 gewerkt te hebben (in bruikleen) al 11 GB aan apps en kranten en magazines! En daar zitten maar een 5-tal foto's tussen. Dus 32 GB is een echt minimum. 700 € voor een cellular 64 GB model is te veel. De grens is 500 a 600 € inclusief smartcover. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Je zegt het al. Je hebt de cellular nodig. Wi-Fi model kan alleen locatie bepalen met behulp van een Wi-Fi connectie.
|
|
|||
|
|||
Wat ik nu wel lees is dat locatiebepaling wel mogelijk is via Wi-Fi tethering met een iPhone... Dan is er natuurlijk wel GPS mogelijk?!
|
|
|||
|
|||
Dat werkt natuurlijk ook... want je hebt internet / je maakt gebruik van je iPhone's gps.
|
|
||||
|
||||
Hoe wordt dat GPS signaal dan doorgegeven? Kan dat wel?
Misschien bedoelen jullie Wi-Fi geolocatie?
|
|||
|
|||
Er is helaas geen methode om de GPS van de iPhone te delen met een iPad mini.
Dat zou fijn zijn, maar helaas... |
|
|||
|
|||
Als je tethered maak je toch gebruik van het internet... Kun je toch zien waar het toestel zich bevind?
Kan het alleen op mijn iPad 3 + 4G met iPhone testen en het werkt... maar geen flauw idee of het ook werkt met een iPad Wi-Fi... |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
AirLocation Sends GPS Data From iPhone to iPad | Gadget Lab | Wired.com
Werkt een beetje. Maar dat is beperkt tot de eigen app. De GPS is niet bruikbaar in andere apps op de iPad. |
|
|||
|
|||
edit: niet waar
|
|
|||
|
|||
Ik heb bij mijn eerste ipad Wi-Fi gebruik gemaakt van de app BTstack (jailbreak). Hiermee kan de ipad communiceren met een bluetooth GpS. Ik gebruikte een aparte bluetooth muis hiervoor. Werkte prima.
|
|