5 GHz Wi-Fi iPad 3 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds gisteren een iPad 3. Deze ondersteund 5 GHz Wi-Fi. Op welk kanaal werkt de iPad het beste? Mijn router, een Netgear WNDR3700, ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
5 GHz Wi-Fi iPad 3
Ik heb sinds gisteren een iPad 3. Deze ondersteund 5 GHz Wi-Fi. Op welk kanaal werkt de iPad het beste? Mijn router, een Netgear WNDR3700, heeft op 5 GHz een veel zwakker signaal. Dit klopt, maar hoe kan ik zorgen voor een optimale verbinding via 5 GHz?
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Hier draait alles wat op 5 GHz kan draaien (iPhone 5/iPad 4/MacBook Pro) op 5 GHz. De Time Capsule en Airport Extreme selecteren automatisch "kanaal" 52 als de beste frequentie.
Wat de beste frequentie is hangt natuurlijk af van het 5 GHz radiospectrum in jouw omgeving. Wat het zwakke signaal betreft: de paddemping is op 5 GHz dubbel zo hoog als op 2.4 Ghz. De interferentie is dan wel veel minder als op 2.4 Ghz. Op 5 GHz haal ik hier met een MacBook Pro 300 Mb/s wat niet zo slecht is: |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Je zal de beste frequentie moeten vaststellen door elke frequentie te testen. Met een Mac is dat redelijk makkelijk, hoe je dat met een Windows computer zou moeten doen weet ik niet. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ff een oud topic ophalen. Ik ven al jaren niet meer mee met deze dingen. Daarnet een nieuwe router besteld die dual band heeft.
Hoe moet ik dit nu zien? Gebruiken de toestellen die 5ghz ondersteunen dan de 5ghz band? En de rest de 2,4? Hier zal dat enkel de iPhone5 en de Macbook pro zijn. Al de rest is windows pc's, iPhone 4s en 2 iPads2 die op 2,4 zitten. Of moet men bij installatie kiezen voor alles op 2.4 of alles op 5? |
|
||||
|
||||
Als het een simultaneous dual band router is kun je 2.4 en 5 GHz tegelijk gebruiken.
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ah, dan heb ik niet lang genoeg gegoogled Had ergens gelezen dat dit pas vanaf iPad3 was.
Van de simultanious weet ik niet. Nergens gelezen in de beschrijving. Het is de D-Link 868L. Reviews liggen uit mekaar, maar ben eens benieuwd. Regelmatig zijn hier verbindingen weg. Vooral op de idevices, maar ook soms de laptops. Dan moet ik even de voeding eraf halen en terug op zetten. Rare is dat dir er ook al was bij de vorige 2. Dus volgende week weet ik dan zeker of het aan de router lag of de modem van telenet |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
mini mac 1.83 ghz dual core | dennis9920 | Archief | 1 | 07-05-08 18:08 |
|
|