//

Ipad3 gecrashed na vervangen glasplaat (blijft hangen op apple logo)

Ipad3 gecrashed na vervangen glasplaat (blijft hangen op apple logo) discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Help, ik heb de glasplaat op mijn ipad3 laten vervangen (bij Larsa telecom Amsterdam) en na een hard-reboot start hij niet meer op! Hij blijft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-11-12, 10:01
susie80 susie80 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 8
Standaard Ipad3 gecrashed na vervangen glasplaat (blijft hangen op apple logo)

Help, ik heb de glasplaat op mijn ipad3 laten vervangen (bij Larsa telecom Amsterdam) en na een hard-reboot start hij niet meer op! Hij blijft hangen op het apple logo. Appeltje komt steeds in beeld, dan weer even weg en dan opnieuw. Heeft iemand enig idee hoe dit komt? en hoe ik het kan verhelpen?
Crash recovery geprobeerd, lijkt goed te gaan maar helemaal op het laatst zegtie Ipad niet gevonden, recovery niet uitgevoerd

NB: De Ipad is niet gejaillbreakt!

Laatst gewijzigd door susie80; 27-11-12 om 10:14.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-12, 11:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door susie80 Bekijk bericht
Heeft iemand enig idee hoe dit komt? en hoe ik het kan verhelpen?
Heb je daar al over gesproken met Larsa telecom Amsterdam?
  #3  
Oud 27-11-12, 11:51
susie80 susie80 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 8
Standaard

Jazeker, zij willen wel voor me kijken maar kunnen niet garanderen dat de ipad daar schadeloos doorheen komt! Dus ik ga vanmiddag naar hun toe maar kan het moeilijk loslaten dus probeer nu zelf te recoveren.. Ik krijg nu steeds foutcode 9 helemaal op het eind.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 november 2012 om 10:53 ----------

en zij beweren ook dat het niet door hun reparatie kan komen omdat dit iets softwarematigs is..
  #4  
Oud 27-11-12, 11:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Appeltje komt steeds in beeld, dan weer even weg en dan opnieuw. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Dit betekent dat het besturingssysteem (iOS) niet kan opgestart worden. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, zowel hardware als software.

Wat bedoel je eigenlijk met "Crash recovery"?
  #5  
Oud 27-11-12, 12:17
susie80 susie80 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 8
Standaard

ow, verkeerde woordkeuze ben ik bang Ik bedoel gewoon de Ipad opstarten in recovery modus om hem via Itunes de laten herstellen..
  #6  
Oud 27-11-12, 12:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door susie80 Bekijk bericht
Ik bedoel gewoon de Ipad opstarten in recovery modus om hem via Itunes de laten herstellen..
Je kan ook eens DFU mode proberen om te herstellen met iTunes.

Citaat:
...en zij beweren ook dat het niet door hun reparatie kan komen omdat dit iets softwarematigs is..
Is er dan iets veranderd aan de software/besturingssysteem van vóór en ná de herstelling
  #7  
Oud 27-11-12, 12:51
susie80 susie80 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 8
Standaard

ik krijg m nu iet meer uit de recovery modus *sight* .. maar blijf nog even proberen zodat ik die dfu mode kan proberen!
sja, zo zat ik ook (met al die vraagtekentjes boven mn hoofd)! Maar kan nu in ene opspelen, stellen ze. Ik kan in ieder geval op geen enkel forum een soortgelijk geval vinden met een niet gejaillbreakte ipad3 die in ene de geest geeft dus ik denk toch echt dat er iets niet goed is aangesloten door hun. Fingers crossed en hopelijk lossen ze t op vanmiddag!
Bedankt voor de reacties!
  #8  
Oud 27-11-12, 12:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door susie80 Bekijk bericht
Fingers crossed en hopelijk lossen ze t op vanmiddag!
Laten we hopen dat dat herstelbedrijf het probleem oplost Wat wel raar is is dat men na zo 'n herstelling niet test of alles nog werkt. Dat is toch een standaard praktijk.

Succes verder
  #9  
Oud 27-11-12, 14:06
susie80 susie80 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 8
Standaard

Dankje! M.b.t. tot het testen, We hebben het kort getest bij aflevering, hij stond toen aan en deed het gewoon. Pas na de hard-reboot was het einde verhaal.
Ik zal wel even laten weten hoe het afloopt vanmiddag!
  #10  
Oud 27-11-12, 19:46
susie80 susie80 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 8
Standaard

Nou, niks is opgelost. Ik ben teruggeweest naar die toko maar het is iets softwarematigs en ze kunnen het niet verhelpen. Nou weet ik niet 100% zeker of het door de 'reparatie' komt dattie t nu niet meer doet maar ze deden er erg spastisch over, wouden in ieder geval geen verantwoordelijkheid nemen en de manager gedroeg zich ronduit schofterig. Dat zet je wel aan t denken. Geen tent om nog eens een keer heen te gaan! Ipad stuur ik maar op naar Apple.. dat is alles wat er rest!
  #11  
Oud 27-11-12, 20:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door susie80 Bekijk bericht
Ipad stuur ik maar op naar Apple.. dat is alles wat er rest!
Tja, wat Apple gaat doen met een iPad die door zo'n "bedrijf" hersteld is kan ik mij wel voorstellen.

Een laatste poging: sluit die iPad aan de originele lader aan en laat hem een paar uur aan de lader. Probeer dan nog eens harde reset.
  #12  
Oud 27-11-12, 21:45
susie80 susie80 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 8
Standaard

Ga proberen, thx!
  #13  
Oud 28-11-12, 00:55
Original Original is offline
• iOS 6.1.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 20
Standaard

Beste sussie80

In de tijd van iphone 3g was mijn glas gebroken, een vent in beverwijk zou het voor 90 euro vervangen. Dus tel afgeleverd, nieuwe glas plaats en ja, apple boot en vervolgens valt telefoon uit. Die vent begon gelijk van ja je moet thuis recoveren, ja ik trap daar niet in, ik zei je hebt daar een laptop doe het maar, hij had zogenaamd geen tijd.

Makkelijk zat na heel wat discussienheb ik niet betaald...

Het komt door de immitattie schermen, want toen ik de orgineel scherm van een vriend in deed startte die gewoon op.
  #14  
Oud 28-11-12, 01:16
NotSoSteady NotSoSteady is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Kebab-op-de-hoek
Berichten: 80
Standaard

Dit is inderdaad een hardwarematig probleem, het Apple logo wat je in het begin ziet is een teken dat de iPad wordt opgestart en dat elk onderdeel gecontroleerd wordt, ook al beter bekend als POST (Power-On-Self-Test) dit doe een Mac/PC bijvoorbeeld ook, je Mac speelt zelfs een geluid af als dit is voltooid. Dit ervaren veel mensen als irritant, maar is juist een teken dat je Mac goed werkt en dat er geen defecten zijn gevonden.
  #15  
Oud 28-11-12, 12:48
susie80 susie80 is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 8
Standaard

Bedankt jongens!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple logo blijft hangen. Rhandy iPhone algemeen 4 18-07-12 23:48
iPhone: apple logo blijft hangen volkarnhem Jailbreak 1 29-08-11 23:21
Blijft hangen op Apple logo OiP Archief 1 28-04-09 23:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.