Verbeteren iPhoto's discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik mag graag artikelen of foto's uit de krant op m'n iPad 3 kopiëren en op bv Tumblr plaatsen. (Foto maken met de thuis- en ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Verbeteren iPhoto's
Ik mag graag artikelen of foto's uit de krant op m'n iPad 3 kopiëren en op bv Tumblr plaatsen.
(Foto maken met de thuis- en de aan/uit-knop en dan uploaden vanuit iPhoto...) Helaas is de kwaliteit van de pica's vaak niet best. Weet iemand hoe je de kwaliteit van de iPhoto's kan opkrikken? Verneem graag, frrr |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Dank voor je reactie. Wb de bron: die is doorgaans haarscherp. Het kwaliteitsverlies ontstaat als ik een foto maak. Zou je de foto ook meer dpi's kunnen meegeven, zogezegd?
|
|
|||
|
|||
Ik heb een foto in Foto's gekopiëerd en met elkaar vergeleken. Ik zie totaal geen verschil.
|
|
|||
|
|||
Ja precies. En het gaat 'mis' als ik 'm doorplaats, op bv Tumblr dus (dat toch 10 mB aankan).
|
|
|||
|
|||
En als je 'm op Flickr zet (1 : 1) ?
|
|
|||
|
|||
Kan kan...
Maar ik wil ze zo graag op dat gekke Tumblr... ;-( |
|
|||
|
|||
OK, maar houdt dan hier rekening mee:
"You can upload static images to Tumblr as large as 1280 by 1280 pixels in size . Although images that appear in your posts are automatically limited to a maximum size of 500 pixels in width and 700 pixels in height, your readers will be able to click on the image to see the original high-resolution version if you enable the "Show full size photos" option in your Tumblr preferences. Animated GIF images, on the other hand, are limited to a maximum width of 500 pixels. As with GIF file sizes, larger animated GIF images will be automatically resized, but may be turned into a static image if the upload server runs out of memory." Bron. En wellicht moet je hier rekening mee houden. |
|
|||
|
|||
Dat zal het zijn! Moet die weergave optie activeren dus. Thx!
|
|
|||
|
|||
Graag gedaan, zelf ook weer wat geleerd.
Overigens: de screenshots worden opgeslagen als .png, sla je een foto op een website op dan wordt het een .jpg. |
|
|||
|
|||
Sh*t, dat was het toch niet. Het zit 'm denk ik in de transitie van .png naar .jpg. Daar verliest ie heel veel kwaliteit....
|
|
|||
|
|||
Komt ie er dan als .jpg op te staan ?
|
Labels |
ipad, iphoto, verbeteren |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wi-Fi signaal verbeteren, plaatsing router? | LordBonez | Wi-Fi | 4 | 07-12-12 11:14 |
|
|