Energieverbruik USB-lichtnetadapter discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoeveel energie gebruikt een USB-lichtnetadapter van iPhone of iPad wanneer er géén apparaat opgeladen wordt en toch in het stopcontact blijft zitten? Bij het opladen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Energieverbruik USB-lichtnetadapter
Hoeveel energie gebruikt een USB-lichtnetadapter van iPhone of iPad wanneer er géén apparaat opgeladen wordt en toch in het stopcontact blijft zitten?
Bij het opladen geven ze warmte af; bij niet opladen voelen ze koel aan. Gebruiken ze geen energie als de apparaten niet aangesloten zijn? De vraag interesseert mij uit milieu-oogpunt. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Uit milieu-oogpunt bezien vermoed ik dat het om een paar milliWat of zelfs microWatt gaat. Om zeker te zijn kan je het altijd eens meten met een mA-meter. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 06-02-13 om 11:06. Reden: Tael- en schreifvauten |
|
|||
|
|||
Even gemeten aan de oplader van de Mini en de IPad 2.
Ruststroom mini = o,3 mA komt dus neer op minder dan 0,1 Watt Ruststroom IPad = 1 mA, komt dus neer op minder dan 0,25 Watt Lekker laag dus. Met een normale Watt meter kun je dit dus niet goed meten. Opgenomen stroom bij laden was 52 en 75 mA. Geeft dus 12 en 17 Watt opgenomen vermogen. Afgeven vermogen heb ik niet gemeten...... |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Iphone lichtnetadapter | rayman11 | iPhone accessoires en onderdelen | 2 | 01-03-12 19:31 |
10-W USB-lichtnetadapter voor Apple iPad | isneaker | iPad algemeen | 1 | 28-07-10 05:21 |
iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) | BeePee | iPhone algemeen | 349 | 03-01-10 16:19 |
Energieverbruik 3G en Wi-Fi | Miguelb | Wi-Fi | 0 | 18-05-09 19:02 |
|
|