//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Gisterenavond mijn iPhone (2G) ge-update naar 3.0 en ook tegelijk volledig opgeladen, aangezien hij toch aan mijn pc zat. Vanmorgen werd ik wakker was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-06-09, 10:58
BeePee BeePee is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

Hallo,

Gisterenavond mijn iPhone (2G) ge-update naar 3.0 en ook tegelijk volledig opgeladen, aangezien hij toch aan mijn pc zat.
Vanmorgen werd ik wakker was mijn telefoon bloedheet, en nu (na 9 uur Standby en 3 uur gebruik) is mijn batterij nog maar 20% vol.. Iemand anders hier ook problemen mee? Of weet iemand hoe ik dit op moet lossen?
Alvast bedankt!

BeePee
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-06-09, 11:05
michiel3 michiel3 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 39
Standaard

Kun je nog wel gebeld worden en ontvang je smsjes ook nog direct? Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem, maar kan ook niet meer gebeld worden.
  #3  
Oud 23-06-09, 11:15
BeePee BeePee is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard

Ja dat gebeld worden werkt wel gewoon bij mij.. Smsjes ontvangen werkt inderdaad ook niet direct, collega stuurde 5 minuten geleden een sms, die heb ik nu nog niet binnen.. Dat is meestal wel wat sneller..
  #4  
Oud 23-06-09, 11:18
michiel3 michiel3 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 39
Standaard

Dat had ik ook, en na een tijdje krijgt iedereen direct m'n voicemail. Vreemd.

Lijkt er op dat het een bugje is in OS3.0 of in de jailbreak. Vreemd is dan wel dat ik geen problemen heb als ik alleen de jailbreak doe en geen instellingen verander. Zodra ik weer e-mail begin te configgen, AppStore programma's terugzetten, muziek terugzetten, krijg ik constant problemen.
  #5  
Oud 23-06-09, 11:37
BeePee BeePee is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik heb nu ook dat ik gelijk mijn voicemail krijg, terwijl ik vanmorgen (3,5 uur geleden) nog wel gebeld ben..
  #6  
Oud 23-06-09, 11:48
BeePee BeePee is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard

Wat ik nu heb geconstateerd, als iemand mij een smsje stuurt komt hij niet aan, maar zodra ik iemand bel en daarna ophang komt het smsje direct daarna wel binnen!
Het lijkt dus alsof hij mijn netwerk afsluit, totdat ik een uitgaande oproep uitvoer..
  #7  
Oud 23-06-09, 11:52
michiel3 michiel3 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BeePee Bekijk bericht
Wat ik nu heb geconstateerd, als iemand mij een smsje stuurt komt hij niet aan, maar zodra ik iemand bel en daarna ophang komt het smsje direct daarna wel binnen!
Het lijkt dus alsof hij mijn netwerk afsluit, totdat ik een uitgaande oproep uitvoer..
Hmm, dat zou wel eens met push notifications te maken hebben. Bij mij werkt je trucje in ieder geval niet. Weet je zeker dat het geen toeval was?
  #8  
Oud 23-06-09, 11:54
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BeePee Bekijk bericht
Wat ik nu heb geconstateerd, als iemand mij een smsje stuurt komt hij niet aan, maar zodra ik iemand bel en daarna ophang komt het smsje direct daarna wel binnen!
Het lijkt dus alsof hij mijn netwerk afsluit, totdat ik een uitgaande oproep uitvoer..
Heeft mss te maken met GPRS/EDGE. Als deze actief is kan je niet gebeld worden (en ook geen smssen ontvangen). Lijkt me dus een bug in 3.0 waardoor GPRS/EDGE constant blijft gegevens verzenden of ontvangen.

Staat push aan?

Ik heb geen problemen. Ik gebruik wel geen push, alleen fetch.
  #9  
Oud 23-06-09, 11:55
BASMAN BASMAN is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nijmegen
Berichten: 25
Standaard

Hier ook ! binnen paar min al 6% naar beneden!
Ik zal dit forum maar weer eens in de gaten houden, of er een oplossing voor komt.

Ter info hier. Alles staat uit!
Geen achtergrond activiteiten en toch loopt hij snel leeg!
Geen Push, Geen Wi-Fi
Geen andere rare dingen.

help me

Laatst gewijzigd door BASMAN; 23-06-09 om 11:58.
  #10  
Oud 23-06-09, 11:55
michiel3 michiel3 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
Heeft mss te maken met GPRS/EDGE. Als deze actief is kan je niet gebeld worden (en ook geen smssen ontvangen). Lijkt me dus een bug in 3.0 waardoor GPRS/EDGE constant blijft gegevens verzenden of ontvangen.

Staat push aan?

Ik heb geen problemen. Ik gebruik wel geen push, alleen fetch.
Ik heb EDGE uit staan. Wel gebruikt het proces CommCenter meer dan 50% van de CPU. Iemand enig idee wat dat proces doet?
  #11  
Oud 23-06-09, 11:56
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 Bekijk bericht
Ik heb EDGE uit staan. Wel gebruikt het proces CommCenter meer dan 50% van de CPU. Iemand enig idee wat dat proces doet?
CommCenter zorgt voor de telefonie, sms en gprs/edge.
  #12  
Oud 23-06-09, 11:58
michiel3 michiel3 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
CommCenter zorgt voor de telefonie, sms en gprs/edge.
Oke, dan probeert dat proces dus iets te veel. EDGE staat uit (Data roaming uit) en foutieve gegevens ingevoerd bij APN, omdat hij anders als nog m'n mail gaat binnenhengelen.
  #13  
Oud 23-06-09, 11:59
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 Bekijk bericht
Oke, dan probeert dat proces dus iets te veel. EDGE staat uit (Data roaming uit) en foutieve gegevens ingevoerd bij APN, omdat hij anders als nog m'n mail gaat binnenhengelen.
Mss probeert deze constant via de foute gegevens de connecteren en blijft deze proberen omdat het niet lukt.
  #14  
Oud 23-06-09, 12:01
BeePee BeePee is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
Heeft mss te maken met GPRS/EDGE. Als deze actief is kan je niet gebeld worden (en ook geen smssen ontvangen). Lijkt me dus een bug in 3.0 waardoor GPRS/EDGE constant blijft gegevens verzenden of ontvangen.

Staat push aan?

Ik heb geen problemen. Ik gebruik wel geen push, alleen fetch.
Dit kan misschien wel het probleem zijn ja.. Ik zal eens kijken wanneer ik push uitzet, of hij het dan wel goed doet..

En dat van dat smsje was zeker geen toeval, want de eerste was een kwartier voordat ik ging bellen verzonden en direct daarna kwam hij binnen en daarna nog een keer geprobeerd en direct gebeld en kwam hij daarna ook gelijk binnen!
  #15  
Oud 23-06-09, 12:02
michiel3 michiel3 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
Mss probeert deze constant via de foute gegevens de connecteren en blijft deze proberen omdat het niet lukt.
Dat zou vreemd zijn, want ik heb altijd al foutieve gegevens gebruikt (ook op FW 2.2.1). Ook met sbSettings heb ik het geprobeerd, maar die heb ik er nu weer afgekwakt.
  #16  
Oud 23-06-09, 12:04
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 Bekijk bericht
Dat zou vreemd zijn, want ik heb altijd al foutieve gegevens gebruikt (ook op FW 2.2.1). Ook met sbSettings heb ik het geprobeerd, maar die heb ik er nu weer afgekwakt.
Ja maar nu met push notifications treden er mss problemen op.

Ik heb even het proces CommCenter nagekeken bij mij. Bij mij gebruikt deze gewoon 0% cpu. Even naar mijn voicemail gebeld. Dan krijg ik een piek van 8%, maar dit duurt nog geen volledige seconde.

CommCenter mag dus nooit zoveel CPU verbruiken wanneer je niets aan het doen bent.
  #17  
Oud 23-06-09, 12:16
michiel3 michiel3 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe Bekijk bericht
Ja maar nu met push notifications treden er mss problemen op.

Ik heb even het proces CommCenter nagekeken bij mij. Bij mij gebruikt deze gewoon 0% cpu. Even naar mijn voicemail gebeld. Dan krijg ik een piek van 8%, maar dit duurt nog geen volledige seconde.

CommCenter mag dus nooit zoveel CPU verbruiken wanneer je niets aan het doen bent.
Ik heb Google Sync er uit gegooid en plots krijg ik heeel veel smsjes binnen en kan ik weer gebeld worden! Het heeft dus wel met push te maken. Misschien dat push probeert verbinding te maken met EDGE/GPRS, terwijl ik dat uit heb? In 2.2.1 had ik daar echt geen problemen mee.

Ik draai nu weer Google Sync met fetch op 15 minuten (dus geen push): problemen zijn weg!
  #18  
Oud 23-06-09, 12:50
BeePee BeePee is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik heb inderdaad ook mijn mail-push uitgezet en toen kreeg ik ook smsjes binnen en het gebeld worden deed het ook weer!
  #19  
Oud 23-06-09, 17:07
jeboers jeboers is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde geprobeerd, met push uit lijkt alles beter.
Heb push toch weer aangezet om te testen, ditmaal de APN instellingen van vodafone(mijn provider) weer toegevoegd (dit was door restore natuurlijk ook weg) dit lijkt beter te gaan. Kan in iedergeval gebeld worden als die uit staat.
Wie heeft dit ook al geprobeerd.
  #20  
Oud 23-06-09, 18:53
soul10018 soul10018 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Standaard

Hier het zelfde heb bij mijn mailaccount push uit gezet en ik kan weer gebeld worden en mijn iphone is niet meer heet
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 20:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 18:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 08:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.