iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Astug Ik heb mijn iPhone 3GS 16GB gekocht bij Mobistar om 9:30u wanneer de winkel openging. Ondertussen merk ik dat de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Citaat:
3G zet ik alleen aan als ik het nodig heb en geen Wi-Fi gebruik heb. Wi-Fi zet ik ook altijd uit, en pas aan als ik het nodig heb (ik zeg nu wel altijd, maar ik heb hem nu ook pas 3 dagen hoor ) maar werkt volgens mij wel. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Weet er iemand of het aanzetten van "Pas automatisch aan" onder helderheid een effect heeft op de batterij? Dit staat standaard aan & mijn helderheid staat op ~50%. Op de site van Apple staat dat het aanzetten van deze functie ervoor zorgt dat de batterij wat langer meegaat, op andere plaatsen lees ik dan weer helemaal iets anders. Ik heb ook net een PM gekregen van iemand die me vertelt om de iPhone gewoon is helemaal te resetten (dus alle media & gegevens te verwijderen) en daarna alles er terug opzetten. Zou dit effect hebben? Nog is bedankt voor toekomstige reacties. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Als jij het niet erg vind om de scherm helderheid altijd laag te hebben - en als je het niet erg vind het af en toe een keertje handmatig hoger te zetten door de felle zon - dan kan je dat automatisch aanpassen beter uitzetten. |
|
||||
|
||||
Citaat:
nu zit de iphone vanaf 16uur ongeveer aan de lader en is al sneller opgeladen dan voordien. Ik laat hem hangen tot morgenvroeg 5uur als ik ga werken. morgen ga je het resultaat kunnen lezen. Zal om de 2uur een screenshot nemen zodat je het uur en de batterijpercentage mee kunt volgen
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Als newbie weet ik niet hoe ik moet resetten. Kan iemand dit uitleggen. Of een handleiding posten?
Thx Peter |
|
|||
|
|||
Instellingen/algemeen/gebruik/stel opnieuw in/hier kan je kieze welke reset. Succes
|
|
|||
|
|||
Ok we gaan eens proberen
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Sinds kort hebben we een nieuw systeem uitgevonden, we noemen het Google. Je vult simpel een aantal woordjes in (waar je naar op zoek bent) en dan krijg je een lijst vol met resultaten. In jou geval gaat het om een iPhone en een reset. Je wilt je iPhone dus resetten. Dan tik je simpel in "iPhone resetten" en je krijgt de volgende resultaten: iPhone resetten - Google zoeken In dit geval klik je gewoon de eerste aan en je krijgt meerdere antwoorden. Natuurlijk kon ik ook het antwoord direct geven, maar ik wil je de fun van 'Google' niet ontnemen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Voor wie meer info over het gebruik van de batterij van de iPhone wil. (Hoe je hem moet opladen ed.) Kijk dan op deze pagina: Apple - Batterijen - iPhone
|
|
||||
|
||||
jongens,
een li-ion battarij werkt pas goed na zeker 20 tot 50 charges. dit is bewezen en klopt ook. ik merk het bij al mn gadgets die een li-ion battarij hebben. zorg dat je het wel goed doet. zorg dat de battarij helemaal leeg is voordat je hem oplaad, als je het al op 80% doet zal hij uiteindelijk minder lang meegaan.
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
begrijp ik het nou goed en ziet de batterij het pas als een nieuwe laadsyclus als je vanaf 0 gaat opladen, dus als je batterij helemaal leeg is? Dus als je vanaf 20% ofso op gaat laden naar 100% en volgende dag bijvoorbeeld van 10% naar 50% is dat nog steeds 1 en dezelfde laadsyclus??? Want dan zou je toch zeggen dat het juist niet goed is om je batterij helemaal leeg te laten lopen iedere keer. (behalve de eerste keer) |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
WIKIPEDIA B*TCHES
handig he world wide web Levensduur: Een nadeel is dat de Li-ion-batterij continu zijn capaciteit verliest, al wordt hij niet gebruikt. Dit verlies is groter bij hogere temperaturen. Door dit chemisch verval gaat bijvoorbeeld een laptopaccu typisch 3 tot 5 jaar mee. Dit afbraakfenomeen wordt versterkt wanneer de batterij volledig is opgeladen. De batterij mag niet helemaal ontladen worden, omdat de batterij dan onherstelbaar uit kan vallen. BewaartemperatuurCapaciteitsverlies na 1 jaarCapaciteitsverlies na 1 jaar(half-opgeladen batterij)(volledig opgeladen batterij)0°C2%6%25°C4%20%40°C15%35%60°C25%40% (na 3 maanden) Bron: BatteryUniversity.com Gezien de hoge kostprijs van Li-ion-batterijen, is het verantwoord om de levensduur ervan te verhogen. Dit kan met inachtneming van de volgende maatregelen: Bewaren:
|
|
|||
|
|||
Dit lijkt me al veel correcter. Ik heb altijd gehoord dat het volstrekt af te raden is om een Li Ion batterij volledig te ontladen.
Zelf laad ik de batterij eens in de twee weken ongeveer voor de volle 100% op ; ik probeer om eens in de maand minstens tot 15% te zakken, maar ga nooit lager. |
|
|||
|
|||
De iPhone gaat net voordat de batterij op is vanzelf uit (dus hetzelfde als de standby knop ingedrukt houden) dus helemaal leeg is-ie nooit
|
|
||||
|
||||
@dedafmonteur:
hèhè eindelijk iemand die de juiste informatie verstrekt. Deze batterijsoort is al jaren op de markt en nog stééds denken mensen dat je helemaal moet ontladen en opladen. Iedereen die loopt te zeuren over de batterijduur van de iPhone veroorzaken dit zelf doordat ze hun batterij gewoon niet dúrfen op te laden of obsessief bezig zijn de batterijduur zo goed mogelijk te houden. Vind je het gek dat de batterij duur kort wordt als je de batterij steeds helemaal uitput tot ie op is. Wat is er nou makkelijker dan gewoon iedere nacht opladen?! Dat ding moet als het even kan gewoon continu opgeladen worden! Laatst gewijzigd door joblamie; 29-06-09 om 00:16. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Hij is dus nu weer op 0 (uitgevallen). Ik ga hem eens 12u lang laten opladen & dan kijken wat het resultaat is. Maar 9u standby is te belachelijk voor woorden. |
Labels |
batterij |
Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Teleurstellend toetsenbordje | maartenotto | iPad algemeen | 4 | 21-09-10 21:19 |
Energieverbruik 3G en Wi-Fi | Miguelb | Wi-Fi | 0 | 18-05-09 19:02 |
Iphone teleurstellend | jocha99 | Archief | 3 | 29-10-08 09:20 |
|
|