//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Schud voor shuffle = uit (is leuk, maar die bewegings-sensor zit ook alleen maar van 'beweegt-ie al' (denk ik, weet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #121  
Oud 29-06-09, 23:02
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Schud voor shuffle = uit (is leuk, maar die bewegings-sensor zit ook alleen maar van 'beweegt-ie al' (denk ik, weet ik niet zeker))
Hahahahaha geweldig!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 29-06-09, 23:15
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Bekijk bericht
Hahahahaha geweldig!
Ik weet nou niet echt of je het nou dom vind van mij of dat je de woordkeuze gewoon grappig vind (maar goed - kost vast wel weer ietsjes meer batterij en het is alleen maar extra luxe).

Ondertussen nog 42% met meer als 15 uur gebruik en heb nog zitten gamen en al, dus best wel aardig. Ga hem denk ik wel weer opladen vanavond zodat ik er morgen nog een hele dag mee kan
  #123  
Oud 29-06-09, 23:22
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Ik weet nou niet echt of je het nou dom vind van mij of dat je de woordkeuze gewoon grappig vind (maar goed - kost vast wel weer ietsjes meer batterij en het is alleen maar extra luxe).

Ondertussen nog 42% met meer als 15 uur gebruik en heb nog zitten gamen en al, dus best wel aardig. Ga hem denk ik wel weer opladen vanavond zodat ik er morgen nog een hele dag mee kan
Nee ik vind het niet dom natuurlijk, het is gewoon onwijs grappig hoe je dat verwoordt. Je moet zeker weer opnieuw opladen, ik snap niet waarom iemand dat ook niét zou doen. Gewoon iedere nacht opladen is goed voor de batterij (ook al zit ie nog grotendeels vol) en het voorkomt dat je iPhone het einde van de dag niet haalt. Het afgelopen jaar heb ik 5 iPhones in gebruik gehad en ik heb ze allemaal iedere nacht opgeladen. Nooit problemen mee gehad, maar juist daardoor altijd lekker de hele dag kunnen gebruiken.
  #124  
Oud 29-06-09, 23:24
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

Mijn batterij gaat nog geen dag mee maar ik ga er vanuit dat het de komende weken verbetert. Ga in ieder geval weer proberen de batterij 12 uur op te laden. Wat ik me afvraag: als je iPhone na een paar uur opgeladen is zie je een stekkertje ipv een 'stroompje'. Laadt hij die extra uren dat je 'm aan de stroom laat zitten dan nog wel op?

En dat verhaal van slechte 3G ontvangst klinkt logisch. Ik heb binnen 50/50 wel/geen ontvangst en denk dat het continue zoeken naar 3G veel energie kost. Dan maar uit doen en aan wanneer nodig.
  #125  
Oud 29-06-09, 23:38
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DKKKK Bekijk bericht
Wat ik me afvraag: als je iPhone na een paar uur opgeladen is zie je een stekkertje ipv een 'stroompje'. Laadt hij die extra uren dat je 'm aan de stroom laat zitten dan nog wel op?
Nee als het stekkertje zichtbaar is, zit de accu vol en wordt deze niet meer opgeladen. Anders zou je overladen en dat is niet mogelijk vanwege ingebouwde overlaad-beveiliging die op iedere moderne batterij zit. Overladen veroorzaakt namelijk hitte en dát is slecht voor een batterij.
  #126  
Oud 29-06-09, 23:40
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Bekijk bericht
Nee als het stekkertje zichtbaar is, zit de accu vol en wordt deze niet meer opgeladen. Anders zou je overladen en dat is niet mogelijk vanwege ingebouwde overlaad-beveiliging die op iedere moderne batterij zit. Overladen veroorzaakt namelijk hitte en dát is slecht voor een batterij.
Dan is het verhaal van 10 of 12 uur opladen toch sowieso onzin? Of mis ik iets...
  #127  
Oud 29-06-09, 23:45
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Scherp. Yep dat is het ook, want er wordt al jaren niet meer in handleidingen vermeld dat je de eerste keer veel uren moet opladen. Het is gewoon onzin. Wel is het zo dat als je wakker wordt, je een volle iPhone hebt op het moment dat je dag begint. Want je gaat natuurlijk niet 2 uur voordat je je bed uit moet je wekker zetten om je iPhone op te laden. De hele nacht erin laten zitten kan geen kwaad omdat overladen toch niet mogelijk is.
  #128  
Oud 29-06-09, 23:53
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Naar mijn gevoel heeft dat hele nacht opladen toch wel wat geholpen hoor.
  #129  
Oud 30-06-09, 00:02
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

Ik denk dus (zie hierboven ook wat joblamie zegt) dat de hele nacht opladen onmogelijk is. Als hij vol is stopt hij met laden (stroomlogo -> stekkerlogo). De rest van de nacht zit hij dus wel fysiek aan een stekker maar laadt hij niet op.

De verbetering die je merkt is waarschijnlijk toe te schrijven aan het 'op gang komen' van de batterij. Ik hoop dat dat bij mij ook nog zal gebeuren
  #130  
Oud 30-06-09, 00:07
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik ga mij hier niet als een kenner gaan afdoen maar vele mensen maken steeds de fout doordat ze hun batterij de eerste keer of zeg maar keren niet goed opladen enz...
Ik heb de mijne heel eventjes aangezet om snel al één en ander in te stellen en nadien volledig uitgezet en dan 20tal uur laten opladen en dat ziet er al meteen oke uit.En nu ga ik deze volledig plat laten lopen tot wanneer em volledig plat valt en dan terug dikke 12 uren laten opladen.
ps;ik zeg niet dat dit de oorzaak is bij sommige mensen zoals hierboven maar het is aangeraden om de eerste malen het op deze manier te doen,zo haal je het maximum uit de batterij.
sorry, maar dat is niet meer waar...
dat was met oude batterijen zo om zo het "geheugen effect" tegen te gaan (zo noemde ze dat)
daardoor was dat belangrijk, nu maakt het helemaal niet uit of je ze volledig oplaadt en dan volledig laat aflopen, ook niet de eerste keer.

Verkopers in een winkel gaan je vertellen dat te doen, maar da's gewoon omdat ze niet beter weten...
  #131  
Oud 30-06-09, 00:15
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
sorry, maar dat is niet meer waar...
dat was met oude batterijen zo om zo het "geheugen effect" tegen te gaan (zo noemde ze dat)
daardoor was dat belangrijk, nu maakt het helemaal niet uit of je ze volledig oplaadt en dan volledig laat aflopen, ook niet de eerste keer.

Verkopers in een winkel gaan je vertellen dat te doen, maar da's gewoon omdat ze niet beter weten...
Niet aanvallend bedoeld, maar misschien weet jij wel niet beter...
  #132  
Oud 30-06-09, 00:19
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Niet aanvallend bedoeld, maar misschien weet jij wel niet beter...
ik studeer informatica op school en volledige de batterij evolutie ed gezien, en daar hebben we dat geleerd.
En hogeschool gent zal ook wel geen foute dingen aanleren
  #133  
Oud 30-06-09, 00:38
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DKKKK Bekijk bericht
Dan is het verhaal van 10 of 12 uur opladen toch sowieso onzin? Of mis ik iets...
Ik denk het niet. Ik heb mijn iPhone 3GS gisteren nacht 12 uur laten opladen (voor de 1ste keer sinds aankoop op vrijdag) en het verschil met de vorige keer is enorm. Toen had ik hem maar 2u ingestoken om van 0 tot 100% op te laden: 10% per uur op standby, met alles uit. Nu zit ik al 12 uur op standby met alles uit (waarvan 1 uur op Wi-Fi: IM app gebruikt, Youtube videos gekeken, beetje gesurft, muziek geluisterd & enkele berichten ontvangen/verstuurd): 72%. Zeer merkbare verbetering maar nog steeds niet goed genoeg.

Laatst gewijzigd door Astug; 30-06-09 om 00:40.
  #134  
Oud 30-06-09, 00:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
sorry, maar dat is niet meer waar...
dat was met oude batterijen zo om zo het "geheugen effect" tegen te gaan (zo noemde ze dat)
daardoor was dat belangrijk, nu maakt het helemaal niet uit of je ze volledig oplaadt en dan volledig laat aflopen, ook niet de eerste keer.

Verkopers in een winkel gaan je vertellen dat te doen, maar da's gewoon omdat ze niet beter weten...
Sorry,totaal niet met eens.
Ik en ik niet alleen merk weldegelijk een verschil als we het op deze manier doen en ik blijf het op deze manier doen want weet je;terwijl velen problemen hebben;ik heb nog nooit problemen mee gehad met de batterij behalve met de omnia HD.
  #135  
Oud 30-06-09, 00:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
ik studeer informatica op school en volledige de batterij evolutie ed gezien, en daar hebben we dat geleerd.
En hogeschool gent zal ook wel geen foute dingen aanleren
Dat zal wel zijn datte;mijn jongste broer gaat ook naar de hoge school in gent en sommige leraars daar zijn niet bepaald objectief.
  #136  
Oud 30-06-09, 00:49
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Sorry,totaal niet met eens.
Ik en ik niet alleen merk weldegelijk een verschil als we het op deze manier doen en ik blijf het op deze manier doen want weet je;terwijl velen problemen hebben;ik heb nog nooit problemen mee gehad met de batterij behalve met de omnia HD.
ik heb nog nooit problemen gehad met een batterij en ik hou nooit rekening met de "ik moet hem volledig opladen en leeg laten lopen"
niet voor m'n gsm, pda, laptop.
Nuja, ik zeg maar wat ik geleerd heb natuurlijk
  #137  
Oud 30-06-09, 00:49
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

Het begint een beetje welles nietes te worden.

Punt 1: Ik snap dat mensen verbetering zien maar kan dit niet komen door het op gang komen van de batterij?

Punt 2: De batterij laadt na een paar uur (als hij vol is) niet meer op.
  #138  
Oud 30-06-09, 00:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DKKKK Bekijk bericht
Het begint een beetje welles nietes te worden.

Punt 1: Ik snap dat mensen verbetering zien maar kan dit niet komen door het op gang komen van de batterij?

Punt 2: De batterij laadt na een paar uur (als hij vol is) niet meer op.
Ik blijf het allesins op mijn manier doen,das een manier die al altijd heeft gewerkt..
Wat anderen ermee doen laat mij koud.
  #139  
Oud 30-06-09, 01:08
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DKKKK Bekijk bericht
Het begint een beetje welles nietes te worden.

Punt 1: Ik snap dat mensen verbetering zien maar kan dit niet komen door het op gang komen van de batterij?

Punt 2: De batterij laadt na een paar uur (als hij vol is) niet meer op.
Ik ben het niet eens met "Punt 1". Ik heb mijn iPhone 3GS gisteren nacht 12 uur laten opladen (voor de 1ste keer sinds aankoop op vrijdag) en het verschil met de vorige keer is enorm. Toen had ik hem maar 2u ingestoken om van 0 tot 100% op te laden: 10% per uur op standby, met alles uit. Nu zit ik al 12 uur op standby met alles uit (waarvan 1 uur op Wi-Fi: IM app gebruikt, Youtube videos gekeken, beetje gesurft, muziek geluisterd & enkele berichten ontvangen/verstuurd): 72%. Dus er is wel een zeer merkbare verbetering maar duidelijk nog steeds niet goed genoeg.
  #140  
Oud 30-06-09, 01:34
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

Dan blijf je nog steeds hangen op punt 2. Hij laadt niet 12 uur op maar tot hij vol is. De verbetering is m.i. dus gevolg van het op gang komen van de accu.

Dat je het anders ervaart zegt niet zo veel...
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 21:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 19:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 09:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.