iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Schud voor shuffle = uit (is leuk, maar die bewegings-sensor zit ook alleen maar van 'beweegt-ie al' (denk ik, weet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Ik weet nou niet echt of je het nou dom vind van mij of dat je de woordkeuze gewoon grappig vind (maar goed - kost vast wel weer ietsjes meer batterij en het is alleen maar extra luxe).
Ondertussen nog 42% met meer als 15 uur gebruik en heb nog zitten gamen en al, dus best wel aardig. Ga hem denk ik wel weer opladen vanavond zodat ik er morgen nog een hele dag mee kan |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Mijn batterij gaat nog geen dag mee maar ik ga er vanuit dat het de komende weken verbetert. Ga in ieder geval weer proberen de batterij 12 uur op te laden. Wat ik me afvraag: als je iPhone na een paar uur opgeladen is zie je een stekkertje ipv een 'stroompje'. Laadt hij die extra uren dat je 'm aan de stroom laat zitten dan nog wel op?
En dat verhaal van slechte 3G ontvangst klinkt logisch. Ik heb binnen 50/50 wel/geen ontvangst en denk dat het continue zoeken naar 3G veel energie kost. Dan maar uit doen en aan wanneer nodig. |
|
||||
|
||||
Nee als het stekkertje zichtbaar is, zit de accu vol en wordt deze niet meer opgeladen. Anders zou je overladen en dat is niet mogelijk vanwege ingebouwde overlaad-beveiliging die op iedere moderne batterij zit. Overladen veroorzaakt namelijk hitte en dát is slecht voor een batterij.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Scherp. Yep dat is het ook, want er wordt al jaren niet meer in handleidingen vermeld dat je de eerste keer veel uren moet opladen. Het is gewoon onzin. Wel is het zo dat als je wakker wordt, je een volle iPhone hebt op het moment dat je dag begint. Want je gaat natuurlijk niet 2 uur voordat je je bed uit moet je wekker zetten om je iPhone op te laden. De hele nacht erin laten zitten kan geen kwaad omdat overladen toch niet mogelijk is.
|
|
|||
|
|||
Naar mijn gevoel heeft dat hele nacht opladen toch wel wat geholpen hoor.
|
|
|||
|
|||
Ik denk dus (zie hierboven ook wat joblamie zegt) dat de hele nacht opladen onmogelijk is. Als hij vol is stopt hij met laden (stroomlogo -> stekkerlogo). De rest van de nacht zit hij dus wel fysiek aan een stekker maar laadt hij niet op.
De verbetering die je merkt is waarschijnlijk toe te schrijven aan het 'op gang komen' van de batterij. Ik hoop dat dat bij mij ook nog zal gebeuren |
|
|||
|
|||
Citaat:
dat was met oude batterijen zo om zo het "geheugen effect" tegen te gaan (zo noemde ze dat) daardoor was dat belangrijk, nu maakt het helemaal niet uit of je ze volledig oplaadt en dan volledig laat aflopen, ook niet de eerste keer. Verkopers in een winkel gaan je vertellen dat te doen, maar da's gewoon omdat ze niet beter weten... |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik denk het niet. Ik heb mijn iPhone 3GS gisteren nacht 12 uur laten opladen (voor de 1ste keer sinds aankoop op vrijdag) en het verschil met de vorige keer is enorm. Toen had ik hem maar 2u ingestoken om van 0 tot 100% op te laden: 10% per uur op standby, met alles uit. Nu zit ik al 12 uur op standby met alles uit (waarvan 1 uur op Wi-Fi: IM app gebruikt, Youtube videos gekeken, beetje gesurft, muziek geluisterd & enkele berichten ontvangen/verstuurd): 72%. Zeer merkbare verbetering maar nog steeds niet goed genoeg.
Laatst gewijzigd door Astug; 30-06-09 om 00:40. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik en ik niet alleen merk weldegelijk een verschil als we het op deze manier doen en ik blijf het op deze manier doen want weet je;terwijl velen problemen hebben;ik heb nog nooit problemen mee gehad met de batterij behalve met de omnia HD. |
|
|||
|
|||
Dat zal wel zijn datte;mijn jongste broer gaat ook naar de hoge school in gent en sommige leraars daar zijn niet bepaald objectief.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
niet voor m'n gsm, pda, laptop. Nuja, ik zeg maar wat ik geleerd heb natuurlijk |
|
|||
|
|||
Het begint een beetje welles nietes te worden.
Punt 1: Ik snap dat mensen verbetering zien maar kan dit niet komen door het op gang komen van de batterij? Punt 2: De batterij laadt na een paar uur (als hij vol is) niet meer op. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Wat anderen ermee doen laat mij koud. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Dan blijf je nog steeds hangen op punt 2. Hij laadt niet 12 uur op maar tot hij vol is. De verbetering is m.i. dus gevolg van het op gang komen van de accu.
Dat je het anders ervaart zegt niet zo veel... |
Labels |
batterij |
Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Teleurstellend toetsenbordje | maartenotto | iPad algemeen | 4 | 21-09-10 21:19 |
Energieverbruik 3G en Wi-Fi | Miguelb | Wi-Fi | 0 | 18-05-09 19:02 |
Iphone teleurstellend | jocha99 | Archief | 3 | 29-10-08 09:20 |
|
|