//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) dat had ik al gedaan maar hij doet t toch maar anderhalve dag terwijl ik maar een uurtje of 2 internet/email gebruik...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #321  
Oud 15-07-09, 21:22
vivitje vivitje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

dat had ik al gedaan maar hij doet t toch maar anderhalve dag terwijl ik maar een uurtje of 2 internet/email gebruik
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #322  
Oud 15-07-09, 21:23
vivitje vivitje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

dank je wel. het meeste heb ik al gedaan maar hoor mensen over shh maar weet niet wat dat is en of het helpt
  #323  
Oud 15-07-09, 21:27
Buistie Buistie is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 16
Standaard

Anderhalve dag vind ik nog netjes als ik van andere op dit forum 5 uur lees
  #324  
Oud 15-07-09, 21:27
Berten.. Berten.. is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 48
Standaard

Ik zit nu aan de computer maar ik hoor mijn boxen constant kraken, wat betekend dat mijn iPhone constant naar masten zoekt. Dan lijkt het mij logisch dat hij snel leegloopt. Dit constant kraken/zoeken had ik niet met de vorige firmwares. Misschien toch de moeite een downgrade te doen? Nog mensen deze ervaring? Even testen en melden zou ik zeggen
  #325  
Oud 15-07-09, 21:28
kloon kloon is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Belgium
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivitje Bekijk bericht
dat had ik al gedaan maar hij doet t toch maar anderhalve dag terwijl ik maar een uurtje of 2 internet/email gebruik
Anderhalve dag is toch mooi
Als ik wil trek ik men iphone binne de 5 uur leeg
De iphone is zoals veel smartphones een toestel dat elke dag aan de stekker moet
  #326  
Oud 15-07-09, 21:30
vivitje vivitje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

ok, dan weet ik dat het "normaal"is en dat ik alles goed ingesteld heb. nu nog even een helpdesk vinden voor mijn muziek probleem (waarom staat alles hier op de site in moeilijke taal, of kun je dit ook voor mij vertalen) en dan ben ik weer helemaal in love met mij iphone
  #327  
Oud 16-07-09, 01:33
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kloon Bekijk bericht
Anderhalve dag is toch mooi
Als ik wil trek ik men iphone binne de 5 uur leeg
De iphone is zoals veel smartphones een toestel dat elke dag aan de stekker moet
Bij normaal verbruik gaat de iphone 3tal dagen mee,als ik natuurlijk redelijk wat games speel of internet of laat staan gps gebruik dan is het ook meestal binnen de 20 uren natuurlijk,doodnormale zaak.

Maar als ik er niet al teveel aankom gaat de iphone bij mij 3dagen mee of zelfs 4.
  #328  
Oud 16-07-09, 11:44
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

mijn iPhone is bij normaal gebruik iedere dag tussen de 20 en 30% minder van batterij...Dus zou ook 3 dagen rond kunnen komen met me batterij
Location uit, Wi-Fi savonds aan, 3G altijd uit,
check paar keer per dag twitter, Beejive Push altijd aan en op Beejive dus online mja dat draait volgens mij verder niet op de iphone maar bij hun op een server dus daar gaat je batterij niet van leeg, alleen als je berichten krijgt...

Gebruik: 2 uur, 21 minuten
Stand-By: 1 dag, 3 uur
73%
  #329  
Oud 16-07-09, 14:06
Berten.. Berten.. is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 48
Standaard

Ik heb bevestiging van wat ik dacht. Ik schreef hierboven al

Citaat:
Ik zit nu aan de computer maar ik hoor mijn boxen constant kraken, wat betekend dat mijn iPhone constant naar masten zoekt. Dan lijkt het mij logisch dat hij snel leegloopt.
Ik laad tegenwoordig mijn iPhone 's nachts op omdat hij maar ongeveer 12 uur meegaat en vroeger ongeveer 60 uur. Daarnet wou ik even niet gestoord worden en zette ik mijn Iphone in vliegtuigmode, nu blijkt dat na een half uur er nog maar 1 procent was afgegaan van mijn batterij. Dus, het ligt (denk ik) aan de FW 3.0 die constant naar gsm masten zoekt.
Wat denken jullie?
  #330  
Oud 16-07-09, 14:18
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

 Batterij helemaal opladen dat deze 100% is en het stekkertje verschijnt inplaats van het bliksem teken.

 Daarna laat je de batterij helemaal leeg lopen, dus zolang de iPhone gebruiken tot hij echt uitvalt tijdens het gebruik.

 Nu de iPhone nog eens helemaal opladen en je batterij verbruik zou een pak beter moeten worden en alsook nauwkeuriger weergegeven worden.
  #331  
Oud 17-07-09, 09:59
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

Normaal gezien gaat mijn iPhone anderhalve dag mee, als ik er veel op speel en op internet ga, een dikke dag.
Vanaf gisteren was mijn iPhone plots na 3u leeg, terwijl de Iphone amper gebruikt heb. Gisterenavond mijn iPhone gereset, vandaag net hetzelfde probleem, na 2u nog maar45% terwijl ik de iPhone niet gebruikt heb. De iPhone voelt ook enorm warm aan.
Nu zou bij instellingen, berichtgeving er iets mee te maken hebben, dus heb ik deze nu uitgezet en zullen we zien wat de batterij doet...
anders nog andere oplossingen voor de batterij? (ik heb het forum al goed doorgelezen en het lijkt met dat er (bijna) niemand een batterij heeft die niet goed functioneert)
  #332  
Oud 17-07-09, 12:33
Guest-20161107182859
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TMSTT Bekijk bericht
(ik heb het forum al goed doorgelezen en het lijkt met dat er (bijna) niemand een batterij heeft die niet goed functioneert)
Daar vergis jij je in. Er is een grote groep (en worden er steeds meer) die 2 dagen red en er toch hun dagelijkse dingen mee kunnen doen. Ook onthouden dat er mensen zijn waar 'het probleem verdwijnt na verloopt van tijd' niet de moeite doen om dit te melden, want dat geeft ook een beeld.

Meer en meer mensen komen er achter dat bepaalde apps niet goed samen werken met OS 3.0. Ook leggen meer mensen zich erbij neer dat ze liever 2G en een goede batterij hebben, en Wi-Fi gebruiken op bepaalde plekken (die toch gratis is voor i-vormen) dan 3G aan en na 7-8 uurtjes op 20% te zitten (mede door het wispelturig bereik van T-Mobile).
  #333  
Oud 17-07-09, 12:45
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ja mijn batterij is ook goed, zei ik hierboven al hoor
Ik heb m gisteren heel ff aan me macbook gehangen dus gebkuik is weer vanaf 0 begonnen met tellen, anyway...
Heb m woensdag ochtend 7 uur van de lader afgehaald, en staat nu op 25%
dit is de 3de dag dus dattie meegaat.
Maar dan gebruik je m wel echt als telefoon en heb niet zitten gamen of iets. Alleen twitter regenmatig checken (paar keer per dag), Beejive Push aan, savonds thuis Wi-Fi aan, overdag geen 3G aan omdat ik op me werk geen bereik heb met 3G, locatievoorziening uit.
Wel 2 dagen in de auto iPod functie aangehad, das in totaal denk ik 2,5 uur geweest ongeveer...
ow en natuurlij paar keer bellen / smsen / mailen / fototje maken...
  #334  
Oud 17-07-09, 12:46
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ves Bekijk bericht
Daar vergis jij je in. Er is een grote groep (en worden er steeds meer) die 2 dagen red en er toch hun dagelijkse dingen mee kunnen doen. Ook onthouden dat er mensen zijn waar 'het probleem verdwijnt na verloopt van tijd' niet de moeite doen om dit te melden, want dat geeft ook een beeld.

Meer en meer mensen komen er achter dat bepaalde apps niet goed samen werken met OS 3.0. Ook leggen meer mensen zich erbij neer dat ze liever 2G en een goede batterij hebben, en Wi-Fi gebruiken op bepaalde plekken (die toch gratis is voor i-vormen) dan 3G aan en na 7-8 uurtjes op 20% te zitten (mede door het wispelturig bereik van T-Mobile).
Wat ik opmaak uit dit forum is niet dat de batterij niet goed functioneert, maar dat er fouten zitten in de software, in de apps, waardoor de batterij van de iPhone plots na 5u plat is, zonder de iPhone teveel te gebruiken. Dat is wat ik bedoel.
Het lijkt me niet zo dat iedereen een batterij heeft die gewoon stuk is. Want bij meeste mensen verdwijnt het probleem als ze berichtgeving afzetten of bepaalde apps verwijderen,...
  #335  
Oud 25-07-09, 21:47
PJ_9911 PJ_9911 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 20
Standaard

Hallo,

Om eens en voor altijd alle geruchten, twijfels en veronderstellingen de wereld uit te helpen:

Mijn iphone ging minder dan een dag mee na de 3.0 update en opladen kon nooit voltooid worden. Ik weigerde te geloven dat dit een hardware probleem was, want de iphone werkte perfect.

Toen de iphone in mn auto lag, hoorde ik constant de boxen kraken, omdat 1 of andere programma wss verbinding wou maken. 3g, bluetooth enzo stonden allemaal uit.

Dan heb ik Shazam, eBuddy ( de boosdoener volgens mij) en Tap Tap revenge verwijderd, de telefoon opnieuw opgestart en nu staat mn iphone na 18u nog altijd op 100% !!!

Enkele programma's kunnen dus NIET overweg met de 3.0 versie, al staat er uitdrukkelijk in de beschrijving van het programma dat je 3.0 nodig hebt!

Tot zover mij inbreng, hiermee is iedereen geholpen!

gr

Pieterjan
  #336  
Oud 25-07-09, 21:53
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

na 18uur nog steeds op 100%......dat is eigenlijk best wel ONMOGELIJK..Zelfs al heb je m alleen maar in stand-by staan...volgens mij werkt je percentage indicator niet hoor

in stand-by gaat er per dag bij toch wel zo'n 5% tot 10% af dacht ik. iig 5% wel.

Ow maar zie dat je ee n3G heb, dus je batterij is misschien al wat beter dan die van mijn nieuwe 3GS...Schijnt dat je batterij met de tijd beter wordt ofso...

Laatst gewijzigd door Shorty007; 25-07-09 om 21:56.
  #337  
Oud 25-07-09, 21:55
Damage147 Damage147 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

eBuddy en TTR werken prima op 3.0 hier, daar zal het niet mee te maken hebben gehad, wel goed natuurlijk dat je probleem nu is opgelost
  #338  
Oud 25-07-09, 21:57
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damage147 Bekijk bericht
eBuddy en TTR werken prima op 3.0 hier, daar zal het niet mee te maken hebben gehad, wel goed natuurlijk dat je probleem nu is opgelost
eBuddy is bij heel veel mensen wel degelijk een boosdoener en vreet batterij vaak
  #339  
Oud 25-07-09, 22:03
Damage147 Damage147 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

En toch werkt eB hier prima op OS3.0, de batterij lijkt wel een Kerncentrale vergeleken met m'n 1G iPod touch
  #340  
Oud 25-07-09, 23:11
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJ_9911 Bekijk bericht
Dan heb ik Shazam, eBuddy ( de boosdoener volgens mij) en Tap Tap revenge verwijderd, de telefoon opnieuw opgestart en nu staat mn iphone na 18u nog altijd op 100% !!!
jammer dat je nu een ander probleem hebt, namelijk dat je batterij indicator vastgelopen is ook niet echt handig.
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 21:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 19:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 09:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.