//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door dedafmonteur het is gewoon een idee om je te helpen met de batterij, zelf kom je niet met ideeen je zeurt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 29-06-09, 15:19
gtielens gtielens is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dedafmonteur Bekijk bericht
het is gewoon een idee om je te helpen met de batterij, zelf kom je niet met ideeen je zeurt alleen maar door, maar daar red je het niet mee.

ik heb zelf geen 3gs ik probeer gewoon te helpen knuppel
Ik kon zelf geen oplossing bedenken, omdat ik het niet nodig vond om voor dit probleem zelf met een huis tuin en keukenmiddeltje af te komen.
Het werkt niet zoals het zou moeten werken, dus moeten ze het oplossen.
Bijgevolg heb ik het meest logische gedaan, en dat is de iPhone terug binnen gedaan om er naar te laten kijken.
Ik apprecieer wel mogelijke oplossing, maar de koelkast was een ludieke oplossing geweest, maar geen praktische...

Ik laat weten wanneer ik uitsluitsel van mobistar/apple heb gekregen.
Hopelijk zeer snel
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 29-06-09, 15:24
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

ik denk dat apple er niet eens naar om kijkt, maar als ik het zo hoor dan zijn dr heel veel mensen die er last van hebben dus ik denk toch dat het een kwaaltje van de batterij is. eigenlijk zou iemand de batterij eens moeten doormeten en dan op moeten zoeken wat het oorspronkelijk zou moeten zijn.
kan makkelijk een productiefout zijn.
__________________
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik zeg. Toch?
  #103  
Oud 29-06-09, 16:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

In de frigo leggen of diepvries;goed voor vochtschade aan je iphone.

Het is allesins abnormaal dat als je nog niet aan je iphone bent geweest deze bv na 2 uren zelfs al 10% of meer kwijt is.
Ik had gisteren maar na 4uren of zelfs langer maar 1% kwijt.
  #104  
Oud 29-06-09, 17:10
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astug Bekijk bericht
Ik heb mijn iPhone 3GS dus 12u laten opladen aan het stopcontact. Hier zijn de screenshots tot nu toe:



Ik had het 1ste uur, ~50min op een Wi-Fi connectie gesurft: IM app gebruikt, mails gecheckt & op Youtube wat videos gekeken. Hierna heb ik niets meer gedaan. Het gaat blijkbaar de goeie kant op (3u standby: 5% is al beter dan 1u standby: 10%), ik zal om de ~2 uur een screenshot nemen & later posten.
Ondertussen na 6u standby, waarvan 50min op Wi-Fi & 10min muziek luisteren, de resterende 5u stond alles uit: 82%. Een grote verbetering tov gisteren maar nog steeds niet goed genoeg.
  #105  
Oud 29-06-09, 17:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astug Bekijk bericht
Ondertussen na 6u standby, waarvan 50min op Wi-Fi & 10min muziek luisteren, de resterende 5u stond alles uit: 82%. Een grote verbetering tov gisteren maar nog steeds niet goed genoeg.
Ik doe beter;gister zowat hetzelfde gedaan;eerste 5uren niet aangeweest(stond wel aan)en dan nadien op ong iets minder dan een uurke een beetje gesmst en effekes op internet en ook effekes games gespeeld en zat aan 87%,heb er dus een beetje meer meegedaan dan u + wi-fi al van int begin aanstond enz...
Maar games zuipen zoals ik al heb gezegd dus das normaal als je dat eens al 20minuten speelt de % ten snel(ler) naar beneden gaan.
  #106  
Oud 29-06-09, 18:13
Dilum2444 Dilum2444 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 17
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem.
En wat me opvalt is dat het bij de 3GS alleen is.
Ik had de iPhone 1ste Gen. en die werkte van in het begin al goed. Was btw nog nooit gebruikt toen ik hem begon te gebruiken. En die koste 310 euro. Heel weinig problemen mee gehad.
En nu koop ik een iPhone voor 575 euro, waarvoor ik om 5.30 ben opgestaan om hem te gaan kopen en dan krijg je problemen met een korte batterijduur.
Ja, voor zo een prijs vind ik dat alles in orde moet zijn. Het zou niet mijn taak moeten zijn om die batterij deftig te laten werken.
Ik heb net demijne voor de 2de keer vandaag al opgeladen, heb 7 minutjes (ik heb het zelf getimed) een spelletje gespeeld, en een stuk of 5 smsjes verstuurd.
Voor de rest stond hij op stand-by. 3 uur heeft hij het getrokken. Wi-Fi, locatievoorziening, 3G, dataroaming, push, fetch stonden af en ik heb geen applicatie's die notificatie's ondersteunen.
Overmorgen is gaan klagen bij mobistar.
  #107  
Oud 29-06-09, 18:22
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

zozo, ik denkt dat apple maar even moet nadenken van wa dr verkeerd is gegaan.
miss is het t vele ram en grotere processor
  #108  
Oud 29-06-09, 18:28
Dilum2444 Dilum2444 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 17
Standaard

En dan probeer je een mailtje naar apple of mobistar te doen.
Hebben ze geen emailadres
Goeie sevice
en ik bel al nie graag
en 2/3 van de tijd krijg je zo een domme telefoniste aan de lijn.
geweldig
  #109  
Oud 29-06-09, 18:47
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik zie hier eigenlijk al vooruit gang en bij mij gaat-ie eigenlijk best wel lang mee als je kijkt naar wat ik er mee doe. Vrijdag, zaterdag en zondag (dus eerste 3 dagen) continue mee bezig geweest - er was meer gebruiktijd dan standby tijd en moest dus wel een aantal keer opladen (en met veel bedoel ik games, internet etc.)

Vandaag werd ik om 7 uur wakker met batterij 100% (had opgeladen). Ik had er sinds dien bijna niks ingedaan behalve af en toe aan wat mensen laten zien en wat je er mee kon doen. Verder was ik vergeten 3G, Wi-Fi etc. uit te zetten dus die stonden ook continue aan. Zelfs met die dingen aan, had ik om kwart over 3 nog iets van 97%.

Daarna ging ik naar huis en heb ik er natuurlijk weer veel meer meegedaan (met 3G, Wi-Fi etc.) nog steeds aan. Hij staat nu op 74%, en ik heb zitten gamen (lang en veel), internetten (heel veel) en muziek gedraait. Dus met al die dingen die ik gedaan heb vind ik hem nou toch stukken langer mee gaan. Zeker omdat 3G, Wi-Fi continue aanstonden wat in de eerste 3 dagen bijna continue uitstond.
  #110  
Oud 29-06-09, 18:50
Minivliet Minivliet is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Ik zie hier eigenlijk al vooruit gang en bij mij gaat-ie eigenlijk best wel lang mee als je kijkt naar wat ik er mee doe. Vrijdag, zaterdag en zondag (dus eerste 3 dagen) continue mee bezig geweest - er was meer gebruiktijd dan standby tijd en moest dus wel een aantal keer opladen (en met veel bedoel ik games, internet etc.)

Vandaag werd ik om 7 uur wakker met batterij 100% (had opgeladen). Ik had er sinds dien bijna niks ingedaan behalve af en toe aan wat mensen laten zien en wat je er mee kon doen. Verder was ik vergeten 3G, Wi-Fi etc. uit te zetten dus die stonden ook continue aan. Zelfs met die dingen aan, had ik om kwart over 3 nog iets van 97%.

Daarna ging ik naar huis en heb ik er natuurlijk weer veel meer meegedaan (met 3G, Wi-Fi etc.) nog steeds aan. Hij staat nu op 74%, en ik heb zitten gamen (lang en veel), internetten (heel veel) en muziek gedraait. Dus met al die dingen die ik gedaan heb vind ik hem nou toch stukken langer mee gaan. Zeker omdat 3G, Wi-Fi continue aanstonden wat in de eerste 3 dagen bijna continue uitstond.
En wat heb je gedaan om je batterij zo goed te laten werken? Of had je geluk en deed je batterij het gelijk bij de aankoop al perfect?
  #111  
Oud 29-06-09, 19:25
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

2 nachten achter elkaar helemaal tot 0 laten lopen en toen weer tot 100...
  #112  
Oud 29-06-09, 19:25
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

07.30 uur: 100%
19.24 uur: 54%

gebruik: 3 uur
  #113  
Oud 29-06-09, 19:27
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
2 nachten achter elkaar helemaal tot 0 laten lopen en toen weer tot 100...
Doe ik ook maarja,zoals nu gaat dit niet want hangt aan de computer omdatk navigon aant installeren ben,dan laad dat ding meteen op natuurlijk .
  #114  
Oud 29-06-09, 19:43
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

0900-7777-703

dit is apple zn support nummer, bel ze.
  #115  
Oud 29-06-09, 20:09
V70ORD5 V70ORD5 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NW Friesland
Berichten: 90
Standaard

Nog niemand geprobeerd de batterij te vervangen door eentje met meer mAh ?
De vorige generatie Iphone had er ook al last van, dus waarom de accu niet vervangen door een betere?
  #116  
Oud 29-06-09, 20:42
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

is best moeilijk weetje, niet heel makkelijk
  #117  
Oud 29-06-09, 20:46
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Ik heb gemerkt dan in gebieden waar 3G ontvangst slecht is (dus dat hij steeds wisselt tussen 3G en GPRS, of alleen op GPRS draait terwijl 3G enabled is) dat dit funest is voor de battery. Zodra ik ergens ben waar wel goede 3G ontvangst is gaat de batterij al een stuk langer mee.
  #118  
Oud 29-06-09, 21:03
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astug Bekijk bericht
Ondertussen na 6u standby, waarvan 50min op Wi-Fi & 10min muziek luisteren, de resterende 5u stond alles uit: 82%. Een grote verbetering tov gisteren maar nog steeds niet goed genoeg.
Ondertussen 10u standby waarvan 50min op Wi-Fi & 10min muziek luisteren & enkele berichtjes, de resterende 9u stond alles uit: 73%. Dit is nog steeds slecht. Het is iig al een grote verbetering tov gisteren. De iPhone voor 12u lang opladen heeft dus effect gehad, hopelijk wordt het nog veel beter.

Laatst gewijzigd door Astug; 29-06-09 om 21:05.
  #119  
Oud 29-06-09, 21:32
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Bekijk bericht
07.30 uur: 100%
19.24 uur: 54%

gebruik: 3 uur
Hier

07:00 100% (was al eerder natuurlijk maar hele nacht erop gelaten)
21:30 52% (wat me toch echt opvalt want dit is een flinke verbetering met de eerste dagen)

Lees het verhaaltje van mij paar posts hierboven voor wat ik er allemaal mee had gedaan Misschien leuk om te weten, maar de iPhone heeft dus geen enkel moment bij mij uitgestaan (dus het was of stand-by of in gebruik )
  #120  
Oud 29-06-09, 21:42
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Zal mijn instellingen is hier neerzetten.

Wi-Fi:
Wi-Fi = aan (let op: als ik ergens naartoe ga waar ik weet dat ik geen verbinding heb zet ik hem uit want anders blijft hij zoeken - beetje zonde van batterij)
Vraag om verbinding = uit

Helderhuid:
ongeveer 25%
Pas automatisch aan = uit (zie het meestal wel goed, mocht ik toch meer licht nodig hebben dan is dat binnen een paar seconde aangezet, niet?)

Netwerk:
3G = uit (alleen aan op plaatsen zonder wi-fi tenzij hij moeite heeft met verbinding maken, dat kost alleen maar batterij in mijn ogen dus dan uit)
Dataroaming = uit

Bluetooth:
Uit

Locatievoorzieningen:
Uit (wees eerlijk, hoe vaak gebruik je het kompas nou en de GPS ding - ja, als ik een keer naar een onbekende plek ga ofzo zet ik het wel aan - zet hem wel altijd even aan als ik het aan mensen laat zien dan is het echt zo van 'en eeh, en eeh, kijk dan... kompas... en hier bij kaarten ziet-ie in welke richting je kijkt )

Nieuwe gegevens (onder mail en contacten enzo)
Push = uit (heb het nog niet echt nodig denk ik want heb nog niet zoveel apps die het nodig hebben)
Fetch = elk uur (voor mail)

iPod:
Schud voor shuffle = uit (is leuk, maar die bewegings-sensor zit ook alleen maar van 'beweegt-ie al' (denk ik, weet ik niet zeker))
Geluidscontrole = uit
Volumebregrenzing = uit
Equalizer = uit

Bijschriften geluid = uit

Mocht je nog meer willen weten, meld het.

Bij mij is het meer zo van, wat je niet nodig hebt zet je uit. Mocht je het toch, ooit, een keertje, nodig hebben dan zet je het aan. Is het zelfde met als alle lampen in je huis aan laten met het excuus - dat als je 8 uur later thuis komt - het niet zo donker is.

Laatst gewijzigd door S¡mon; 29-06-09 om 21:45.
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 20:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 18:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 08:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.