//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ja das zeker goed volgens mij hoor. 2 dagen ja 4 uur maar gebruikt maar dat is volgens mij nolmaal gebruik, zonder gamen ofso. Dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 30-06-09, 19:37
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ja das zeker goed volgens mij hoor. 2 dagen
ja 4 uur maar gebruikt maar dat is volgens mij nolmaal gebruik, zonder gamen ofso.
Dus gewoon beetje internetten misschien, mail, sms en bellen ???
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 30-06-09, 19:45
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Prima cijfers!
  #163  
Oud 30-06-09, 19:55
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Sterker, het icoontje zegt dat de batterij vol is (dus stekkertje te zien, geen bliksemlogo), maar de grote zichbare batterij zichtbaar op het scherm zegt van niet.
  #164  
Oud 30-06-09, 20:11
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
ja das zeker goed volgens mij hoor. 2 dagen
ja 4 uur maar gebruikt maar dat is volgens mij nolmaal gebruik, zonder gamen ofso.
Dus gewoon beetje internetten misschien, mail, sms en bellen ???
4 uur is best wel veel voor de 'gemiddelde mens' hoor. Ik bedoel maar, je zit al 1/3 van je tijd te slapen (3x8 = 24). Gemiddeld slaap je 8 uur, maar sommige ook wel 10 of 12 uur - en andere, helaas, wat minder zoals 6 uur (laten we uitgaan van 8 uur).

Dan even een gemiddelde werkdag. Laten we zeggen van 09:00 tot 18:00 (of 08:00 tot 17:00). Dus zo'n 9 uur werken. Nu zitten we dus nog op 7 uur tijd die over is.

Nu moeten we nog bedenken dat je nog naar je werk rijd, en terug naar huis. Laten we hiervoor in totaal 1,5 uur nemen. Ah, dat zijn dus nog 5,5 uur.

Dan moet je nog eten gaan klaarmaken, en natuurlijk opeten. Dit kan alweer snel voor 1,5 uur zorgen (met eten maken en opeten). Nog 4 uurtjes dus. Je hebt de hele dag hard gewerkt, je kwam thuis en dan moest je ook nog eens eten maken. (Niet te vergeten dat sommige mensen ook nog eens kinderen hebben.) Daarnaast heb je nog andere kleinere dingetjes, zoals opruimen, de was doen etc. etc. (laten we hiervoor maar een uur nemen, ookal varieert dit).

Dan heb je nog 3 uurtjes, dan wil je niks anders als niks doen en op de bank zitten en TV kijken o.i.d.

Tussen al deze gebeurtenissen door, bel je natuurlijk wel eens, sms je wel eens of check je je mail. Daarnaast zal je vast als je thuis komt ook even nog op iPhone-en tijdens het TV kijken. Dus, laten we het op 1 tot 2 uur gebruiktijd houden.

Natuurlijk, sommige hebben veeeeel meeer vrije tijd - sommige minder. Ik bedoel maar, een mens moet best veel doen in een dag. Jij waarschijnlijk ook. Vier uur is wel veel (wat je waarschijnlijk wel gaat halen in de eerste dagen dat je net een iPhone hebt o.i.d.) maar toch. Voor sommige komt dit overdreven over, andere hebben weer iets van 'maar ik moet nog veel meer doen'. Ligt er dus een beetje aan, maar 4 uur vind ik echt niet 'normaal'. Ik bedoel, dat is de in totaal opgerekende tijd dat je de iPhone aan het gebruiken was... poeh poeh.
  #165  
Oud 30-06-09, 21:15
harter harter is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Voor ik naar 3.0 (niet 3.0 GM) laadde de batterij op in minder dan 2uur als ze bijna volledig plat was (20%), nu hangt de iphone 3G al bijna 4 uur aan de PC op te laden. Ook wordt dat toestel ook ongelooflijk heet tijdens het opladen (wat ik begrijp), maar dat had die voordien niet zo, ook tijdens het gebruik wordt hij heel heet en raakt de batterij op tegen het einde van de dag, voordien deed ik er een dag of 2 (soms 3) mee met hetzelfe gebruik. Ik hoop dat dit opgelost geraakt, want prettig is anders.
volgens mij is het wel zo dat wanneer je via usb en pc oplaadt dit veel langer duurt dan dmv het stopcontact
  #166  
Oud 30-06-09, 21:17
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

batterij loopt ook veel sneller leeg als je via pc oplaad. Beter via stopcontact.
  #167  
Oud 30-06-09, 21:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
batterij loopt ook veel sneller leeg als je via pc oplaad. Beter via stopcontact.
Inderdaad,das mij ook al opgevallen,best in stopcontact opladen.
  #168  
Oud 01-07-09, 10:23
harter harter is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harter Bekijk bericht
Na een nacht opladen (ongeveer 8 uur) heb ik nog 67% batterij over.
Gebruik staat op 1 uur en 27 minuten (veelal Wi-Fi, bellen en sms)
Stand-by 1 dag en 8 uur.

Push, 3G en Bluetooth staan standaard uit

Lijkt me ook niet echt slecht.

Update batterij verbruik:
Gebruik: 2 uur 38 minuten
Standby: 2 dagen en 1 uur (veelal Wi-Fi, bellen en sms)

Nog 43% batterij over (and counting )
Ten opzichte van mijn "oude" 3G is dit voor mij een hele verbetering.
  #169  
Oud 01-07-09, 13:13
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

ik heb het probleem gevonden bij mijn iphone.
ik had het programma HeyWay geinstaleerd,als ik deze verwijder doet de batterij weer normaal!
Mijn broer heeft er geen probleem mee!
__________________
at your service
  #170  
Oud 01-07-09, 13:31
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harter Bekijk bericht
Update batterij verbruik:
Gebruik: 2 uur 38 minuten
Standby: 2 dagen en 1 uur (veelal Wi-Fi, bellen en sms)

Nog 43% batterij over (and counting )
Ten opzichte van mijn "oude" 3G is dit voor mij een hele verbetering.
Als je dit doet dan gaat de batterij uiteraard langer mee,speel eens games of gebruik eens gps .
Je kan niet altijd correct gaan vergelijken.
  #171  
Oud 02-07-09, 00:48
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Ik heb een 3G geupgrade naar FW 3.0 en heb ook het probleem, dat mijn batterij-duur constant wisselt en heel snel leeg raakt, springt opeens van 95% naar 88% en voordat ik het weet is hij praktisch leeg, en dat gebeurt zelfs als ik mijn iphone aan de oplader heb gehangen.

Heb push notification uitstaan en blijf toch het probleem houden, zie vooral mijn batterij-procenten heel hard naar beneden kelderen, als ik bv cydia open...

Had hier helemaal geen last van voordat ik naar FW 3.0 ging. Heb trouwens ook erg slecht bereik gekregen sinds de upgrade, terwijl ik nog steeds in hetzelfde huis woon

Weet iemand hoe dit (tijdelijk) op te lossen?
__________________
there are no strangers, just friends who never met before
  #172  
Oud 02-07-09, 01:35
jayjay jayjay is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 135
Standaard

van dat onbereikbaarheid / niet gebeld kunnen worden; gewoon naar instellingen : algemene (general) > netwerk resetten. bij mij was dit de ultime oplossing
  #173  
Oud 02-07-09, 06:12
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 Bekijk bericht
Ik heb een 3G geupgrade naar FW 3.0 en heb ook het probleem, dat mijn batterij-duur constant wisselt en heel snel leeg raakt, springt opeens van 95% naar 88% en voordat ik het weet is hij praktisch leeg, en dat gebeurt zelfs als ik mijn iphone aan de oplader heb gehangen.

Heb push notification uitstaan en blijf toch het probleem houden, zie vooral mijn batterij-procenten heel hard naar beneden kelderen, als ik bv cydia open...

Had hier helemaal geen last van voordat ik naar FW 3.0 ging. Heb trouwens ook erg slecht bereik gekregen sinds de upgrade, terwijl ik nog steeds in hetzelfde huis woon

Weet iemand hoe dit (tijdelijk) op te lossen?
heb je misschien de app. Hey where are you geinstalleerd?
Dat was het probleem bij mijn 3GS
  #174  
Oud 02-07-09, 16:07
Minivliet Minivliet is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

Mmm.. raden jullie mij nu aan om een iphone 3gs zwart 32 GB te kopen in belgie? Of zou ik moeten wachten tot het batterij probleem word opgelost, of word die uberhaupt niet opgelost?
  #175  
Oud 02-07-09, 16:18
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minivliet Bekijk bericht
Mmm.. raden jullie mij nu aan om een iphone 3gs zwart 32 GB te kopen in belgie? Of zou ik moeten wachten tot het batterij probleem word opgelost, of word die uberhaupt niet opgelost?
Aangezien de problemen te wijten zijn aan de update van de firmware zal de iphone niet snel met een andere batterij uitgerust worden, maar eerder met nieuwe FW die het verbruik ten goede zal komen.
Als je de Iphone in België koopt heb je wel het voordeel dat hij simlock vrij is, dus vrij van welk netwerk je ook maar kiest, ongeacht in welk land je je ook begeeft. Ik ga binnen een maand of twee weten hoe mijn Belgische iPhone het in Mexico doet, dan ga ik met mijn vrouw naar haar familie op reis en dan kopen we doorgaans elke keer opnieuw een SIM in het geval we elkaar uit het oog verliezen. Ik ben dus benieuwd.
  #176  
Oud 02-07-09, 16:40
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minivliet Bekijk bericht
Mmm.. raden jullie mij nu aan om een iphone 3gs zwart 32 GB te kopen in belgie? Of zou ik moeten wachten tot het batterij probleem word opgelost, of word die uberhaupt niet opgelost?
Er is geen batterij probleem
  #177  
Oud 02-07-09, 17:03
Minivliet Minivliet is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Aangezien de problemen te wijten zijn aan de update van de firmware zal de iphone niet snel met een andere batterij uitgerust worden, maar eerder met nieuwe FW die het verbruik ten goede zal komen.
Als je de Iphone in België koopt heb je wel het voordeel dat hij simlock vrij is, dus vrij van welk netwerk je ook maar kiest, ongeacht in welk land je je ook begeeft. Ik ga binnen een maand of twee weten hoe mijn Belgische iPhone het in Mexico doet, dan ga ik met mijn vrouw naar haar familie op reis en dan kopen we doorgaans elke keer opnieuw een SIM in het geval we elkaar uit het oog verliezen. Ik ben dus benieuwd.
Oke dan ga ik volgende week het wagen om een iphone te kopen, ik hoop dat ze dan op voorraad zijn
  #178  
Oud 02-07-09, 17:18
nielsr nielsr is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 96
Standaard

Eerste dag was mijn 3GS ook supersnel leeg. Nu zijn dit de waardes:

Tijd sinds volledig opladen
Gebruik: 2uur, 21minuten
Standby: 1 dag, 16 uur

Bat status: 40%

Het gaat steeds beter
  #179  
Oud 02-07-09, 18:05
gtielens gtielens is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

(recap: had last van leeglopende batterij + extreem warm wordende iphone 3GS 32gb, na 1 dag tot 2 maal toe op 3h plat)
Had deze dan in mobistar center binnen gedaan om om te ruilen
Status volgens dynafix.
Eens benieuwd wat Apple hierop gaat antwoorden...

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 27-6-2009 14:48:15
Order - Bevestigd 27-6-2009 14:48:23
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 30-6-2009 10:14:09
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-7-2009 5:16:39
DoaCheck - DOA controle 1-7-2009 5:16:40
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 1-7-2009 8:55:22
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 2-7-2009 7:33:18
Reparatie repair center - In behandeling 2-7-2009 12:38:45
Reparatie - Wacht op informatie fabrikant 2-7-2009 15:17:27
  #180  
Oud 02-07-09, 20:32
harter harter is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Als je dit doet dan gaat de batterij uiteraard langer mee,speel eens games of gebruik eens gps .
Je kan niet altijd correct gaan vergelijken.
nee dat is zeker waar met games en gps gaat de batterij veel harder. Maar het verbruik bij Wi-Fi moet je zeker niet onderschatten. Maar als ik het vergelijk met de 3g die ik hiervoor had is het verschil behoorlijk
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 21:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 19:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 09:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.