iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ja das zeker goed volgens mij hoor. 2 dagen ja 4 uur maar gebruikt maar dat is volgens mij nolmaal gebruik, zonder gamen ofso. Dus ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
ja das zeker goed volgens mij hoor. 2 dagen
ja 4 uur maar gebruikt maar dat is volgens mij nolmaal gebruik, zonder gamen ofso. Dus gewoon beetje internetten misschien, mail, sms en bellen ??? |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
Prima cijfers!
|
|
|||
|
|||
Sterker, het icoontje zegt dat de batterij vol is (dus stekkertje te zien, geen bliksemlogo), maar de grote zichbare batterij zichtbaar op het scherm zegt van niet.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Dan even een gemiddelde werkdag. Laten we zeggen van 09:00 tot 18:00 (of 08:00 tot 17:00). Dus zo'n 9 uur werken. Nu zitten we dus nog op 7 uur tijd die over is. Nu moeten we nog bedenken dat je nog naar je werk rijd, en terug naar huis. Laten we hiervoor in totaal 1,5 uur nemen. Ah, dat zijn dus nog 5,5 uur. Dan moet je nog eten gaan klaarmaken, en natuurlijk opeten. Dit kan alweer snel voor 1,5 uur zorgen (met eten maken en opeten). Nog 4 uurtjes dus. Je hebt de hele dag hard gewerkt, je kwam thuis en dan moest je ook nog eens eten maken. (Niet te vergeten dat sommige mensen ook nog eens kinderen hebben.) Daarnaast heb je nog andere kleinere dingetjes, zoals opruimen, de was doen etc. etc. (laten we hiervoor maar een uur nemen, ookal varieert dit). Dan heb je nog 3 uurtjes, dan wil je niks anders als niks doen en op de bank zitten en TV kijken o.i.d. Tussen al deze gebeurtenissen door, bel je natuurlijk wel eens, sms je wel eens of check je je mail. Daarnaast zal je vast als je thuis komt ook even nog op iPhone-en tijdens het TV kijken. Dus, laten we het op 1 tot 2 uur gebruiktijd houden. Natuurlijk, sommige hebben veeeeel meeer vrije tijd - sommige minder. Ik bedoel maar, een mens moet best veel doen in een dag. Jij waarschijnlijk ook. Vier uur is wel veel (wat je waarschijnlijk wel gaat halen in de eerste dagen dat je net een iPhone hebt o.i.d.) maar toch. Voor sommige komt dit overdreven over, andere hebben weer iets van 'maar ik moet nog veel meer doen'. Ligt er dus een beetje aan, maar 4 uur vind ik echt niet 'normaal'. Ik bedoel, dat is de in totaal opgerekende tijd dat je de iPhone aan het gebruiken was... poeh poeh. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
batterij loopt ook veel sneller leeg als je via pc oplaad. Beter via stopcontact.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Update batterij verbruik: Gebruik: 2 uur 38 minuten Standby: 2 dagen en 1 uur (veelal Wi-Fi, bellen en sms) Nog 43% batterij over (and counting ) Ten opzichte van mijn "oude" 3G is dit voor mij een hele verbetering. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Je kan niet altijd correct gaan vergelijken. |
|
||||
|
||||
Ik heb een 3G geupgrade naar FW 3.0 en heb ook het probleem, dat mijn batterij-duur constant wisselt en heel snel leeg raakt, springt opeens van 95% naar 88% en voordat ik het weet is hij praktisch leeg, en dat gebeurt zelfs als ik mijn iphone aan de oplader heb gehangen.
Heb push notification uitstaan en blijf toch het probleem houden, zie vooral mijn batterij-procenten heel hard naar beneden kelderen, als ik bv cydia open... Had hier helemaal geen last van voordat ik naar FW 3.0 ging. Heb trouwens ook erg slecht bereik gekregen sinds de upgrade, terwijl ik nog steeds in hetzelfde huis woon Weet iemand hoe dit (tijdelijk) op te lossen?
|
|||
|
|||
van dat onbereikbaarheid / niet gebeld kunnen worden; gewoon naar instellingen : algemene (general) > netwerk resetten. bij mij was dit de ultime oplossing
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Dat was het probleem bij mijn 3GS |
|
|||
|
|||
Mmm.. raden jullie mij nu aan om een iphone 3gs zwart 32 GB te kopen in belgie? Of zou ik moeten wachten tot het batterij probleem word opgelost, of word die uberhaupt niet opgelost?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Als je de Iphone in België koopt heb je wel het voordeel dat hij simlock vrij is, dus vrij van welk netwerk je ook maar kiest, ongeacht in welk land je je ook begeeft. Ik ga binnen een maand of twee weten hoe mijn Belgische iPhone het in Mexico doet, dan ga ik met mijn vrouw naar haar familie op reis en dan kopen we doorgaans elke keer opnieuw een SIM in het geval we elkaar uit het oog verliezen. Ik ben dus benieuwd. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Eerste dag was mijn 3GS ook supersnel leeg. Nu zijn dit de waardes:
Tijd sinds volledig opladen Gebruik: 2uur, 21minuten Standby: 1 dag, 16 uur Bat status: 40% Het gaat steeds beter |
|
|||
|
|||
(recap: had last van leeglopende batterij + extreem warm wordende iphone 3GS 32gb, na 1 dag tot 2 maal toe op 3h plat)
Had deze dan in mobistar center binnen gedaan om om te ruilen Status volgens dynafix. Eens benieuwd wat Apple hierop gaat antwoorden... STATUS DATUM / TIJD Order - Volledig ingevoerd 27-6-2009 14:48:15 Order - Bevestigd 27-6-2009 14:48:23 Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 30-6-2009 10:14:09 Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-7-2009 5:16:39 DoaCheck - DOA controle 1-7-2009 5:16:40 Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 1-7-2009 8:55:22 Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 2-7-2009 7:33:18 Reparatie repair center - In behandeling 2-7-2009 12:38:45 Reparatie - Wacht op informatie fabrikant 2-7-2009 15:17:27 |
|
|||
|
|||
nee dat is zeker waar met games en gps gaat de batterij veel harder. Maar het verbruik bij Wi-Fi moet je zeker niet onderschatten. Maar als ik het vergelijk met de 3g die ik hiervoor had is het verschil behoorlijk
|
Labels |
batterij |
Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Teleurstellend toetsenbordje | maartenotto | iPad algemeen | 4 | 21-09-10 21:19 |
Energieverbruik 3G en Wi-Fi | Miguelb | Wi-Fi | 0 | 18-05-09 19:02 |
Iphone teleurstellend | jocha99 | Archief | 3 | 29-10-08 09:20 |
|
|