//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Het is echter totaal niet zo, dat Apple verantwoordelijk is voor het niet nakomen van jouw wens. Jouw wens is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #221  
Oud 05-07-09, 11:23
Vanx Vanx is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Bekijk bericht
Het is echter totaal niet zo, dat Apple verantwoordelijk is voor het niet nakomen van jouw wens. Jouw wens is namelijk ronduit onmogelijk, wellicht dat in 2040 ergens zo'n batterijduur in combinatie met zo'n geavanceerd en 'klein' toestel mogelijk is.
Joblamie je discussieert met een beetje te agressieve ondertoon en maakt shorty gewoon belachelijk. Hoewel shorty wel degelijk een punt heeft. Dat jij nou elke dag in je leven hetzelfde doet en dus altijd stroom bij je hebt, hoeft niet voor iedereen te gelden. 5 dagen is inderdaad wat veel en zou ten kost gaan van het formaat, maar 2 dagen moet gewoon goed mogelijk zijn. Als je van A'dam naar NYC vliegt duurt je dag ook 7 uur langer en als de iphone dat niet uithoudt is dat niet mooi, zeker als je een taxi nodig hebt en de avond vlucht nam. HTC toestellen houden het ook niet lang uit, maar toch zeker langer dan een iPhone.

Als reactie op de quote: het maakt niet uit wat apple vindt, als ik een langere batterijduur nodig vindt dan hoort apple daar rekening mee te houden. Het is namelijk een algemene klacht en een van de redenen waarom veel mensen geen iphone kopen.

Overal waar je komt eraan moeten denken dat je straks een stopcontact nodig hebt om bereikbaar te zijn is gewoon niet goed.

Laatst gewijzigd door Vanx; 05-07-09 om 11:25.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 05-07-09, 11:23
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

Ja als je apple al niet gelooft ga je mij dan wel geloven
Ik zou gewoon ff op wiki kijken naar die eigenschappen van zon soort batterij dan weet je genoeg.
  #223  
Oud 05-07-09, 11:25
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

En daar is de batterijen discussie weer. Ik vroeg me al af hoelang het zou duren. Lees anders even de 88 andere discussies daarover op dit forum.
  #224  
Oud 05-07-09, 11:29
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanx Bekijk bericht
Joblamie je discussieert met een beetje te agressieve ondertoon en maakt shorty gewoon belachelijk. Hoewel shorty wel degelijk een punt heeft. Dat jij nou elke dag in je leven hetzelfde doet en dus altijd stroom bij je hebt, hoeft niet voor iedereen te gelden. 5 dagen is inderdaad wat veel en zou ten kost gaan van het formaat, maar 2 dagen moet gewoon goed mogelijk zijn. Als je van A'dam naar NYC vliegt duurt je dag ook 7 uur langer en als de iphone dat niet uithoudt is dat niet mooi, zeker als je een taxi nodig hebt en de avond vlucht nam. HTC toestellen houden het ook niet lang uit, maar toch zeker langer dan een iPhone.

Als reactie op de quote: het maakt niet uit wat apple vindt, als ik een langere batterijduur nodig vindt dan hoort apple daar rekening mee te houden. Het is namelijk een algemene klacht en een van de redenen waarom veel mensen geen iphone kopen.

Overal waar je komt eraan moeten denken dat je straks een stopcontact nodig hebt om bereikbaar te zijn is gewoon niet goed.
Ooh vragen om een gegronde onderbouwing van je mening is tegenwoordig agressief? Jij bent nog altijd degene die suggereert dat ik elke dag hetzelfde doe terwijl je niets van mij weet. Dat lijkt me een stuk erger dan een goede discussie voeren, iets waarvoor fora bedoeld zijn.

P.S. Als je van Amsterdam naar New York vliegt, moet je iPhone 9 uur in de vliegtuigmodus waardoor ie veel minder batterij verbruikt. Dus dat redt ie makkelijk. En HTC is wel even wat anders dan iPhone, lijkt me nogal logisch dat die veel minder van de batterij vergt.

Laatst gewijzigd door joblamie; 05-07-09 om 11:31.
  #225  
Oud 05-07-09, 11:30
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

Nog een leuk testje gevonden One More Thing - Batterij iPhone 3G echt zo slecht?
  #226  
Oud 05-07-09, 11:32
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Thnxx Vanx, jij snapt t haha
  #227  
Oud 05-07-09, 11:44
Gödrax Gödrax is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemoer Bekijk bericht
mooi standpunt van iemand op die site ;o

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ian83 op maandag 14 juli 2008 17:01
Men lijkt vergeten te zijn, dat met de introductie van de eerste iPhone er geklaagd werd dat er geen 3g chip in zat. Apple heeft toen uitgelegd, dat de 3g chip te veel energie verbruikt om een praktische toevoeging te zijn aan de iPhone. Nu blijkt dat 3G chip erin zit en de batterijduur een stuk korter is geworden, begint men daar weer moeilijk over te doen. Men wil een 3G chip, accepteer dan ook de gevolgen. Bovendien : laptop gebruikers moeten hun laptop ook om de ca. 5 uur opladen en die doen daar toch ook niet moeilijk over? Het is gewoon de mindset die moet veranderen, niet het product. We zijn gewoon harstikke verwend met z'n allen!
think bout that ;>
  #228  
Oud 05-07-09, 11:48
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ian83 op maandag 14 juli 2008 17:01
Men lijkt vergeten te zijn, dat met de introductie van de eerste iPhone er geklaagd werd dat er geen 3g chip in zat. Apple heeft toen uitgelegd, dat de 3g chip te veel energie verbruikt om een praktische toevoeging te zijn aan de iPhone. Nu blijkt dat 3G chip erin zit en de batterijduur een stuk korter is geworden, begint men daar weer moeilijk over te doen. Men wil een 3G chip, accepteer dan ook de gevolgen. Bovendien : laptop gebruikers moeten hun laptop ook om de ca. 5 uur opladen en die doen daar toch ook niet moeilijk over? Het is gewoon de mindset die moet veranderen, niet het product. We zijn gewoon harstikke verwend met z'n allen!
Hoera! 100% mee eens.
  #229  
Oud 05-07-09, 11:50
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ja maar met een laptop hoef je niet te bellen
maar ik heb (iig voor mezelf) een oplossing gevonden

mophie - iPhone Battery, iPod Cases, iPhone accessories and more!

ik ga zoiets kopen.
  #230  
Oud 05-07-09, 11:56
Gödrax Gödrax is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 21
Standaard

zo een air valt nog mee van dikte, maar die andere...
  #231  
Oud 05-07-09, 12:03
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ja mja ik ga m dan ook niet constant om me iphone houden, maar kan ik iig altijd "mobiel" opladen, dus **** je nie meer in de buurt van een stopcontact te zijn om je iphone op te laden.
  #232  
Oud 05-07-09, 12:04
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Er zijn geen betere batterijen. De iPhone is een smartphone waarvan veel word geëist. Op het moment zijn er nog geen betere ( kleine) batterijen bij Apple. Die bestaan gewoon nog niet, zo ver is de technologie nog niet...

En nee, de technologie is nog niet zo ver. Het is eigenlijk nog geen eeuw oud (de technologie die wij kennen). Met de introductie van de 3Gs hebben ze het al proberen te verbeteren en nog is het moeilijk om veel energie in een batterijtje te stoppen. Je kan de iPhone niet vergelijken met een LG Cookie of een standaard mobiele telefoon.
  #233  
Oud 05-07-09, 12:15
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanx Bekijk bericht
Joblamie je discussieert met een beetje te agressieve ondertoon en maakt shorty gewoon belachelijk. Hoewel shorty wel degelijk een punt heeft. Dat jij nou elke dag in je leven hetzelfde doet en dus altijd stroom bij je hebt, hoeft niet voor iedereen te gelden. 5 dagen is inderdaad wat veel en zou ten kost gaan van het formaat, maar 2 dagen moet gewoon goed mogelijk zijn. Als je van A'dam naar NYC vliegt duurt je dag ook 7 uur langer en als de iphone dat niet uithoudt is dat niet mooi, zeker als je een taxi nodig hebt en de avond vlucht nam. HTC toestellen houden het ook niet lang uit, maar toch zeker langer dan een iPhone.

Als reactie op de quote: het maakt niet uit wat apple vindt, als ik een langere batterijduur nodig vindt dan hoort apple daar rekening mee te houden. Het is namelijk een algemene klacht en een van de redenen waarom veel mensen geen iphone kopen.

Overal waar je komt eraan moeten denken dat je straks een stopcontact nodig hebt om bereikbaar te zijn is gewoon niet goed.
Grapjas je toch bent .Ik heb al meerdere htc toestellen gehad en geen enkele deed het beter dan de iphone.

Als men 7uur games aan het spelen is dan is het doodnormaal de batterij plat is of bijna plat is.

Als ik nauwelijks aan mijn iphone kom dan kan de batterij ongeveer 3dagen mee,4 dagen is al heel uitzonderlijk.
Bij normaal gebruik moetk na of binnen de 2dagen opladen en bij veel gebruik zoals eens een tijdje games spelen dan moetk binnen de 24 uren opladen,dit is doodnormaal allemaal.

Als je weet je lang op een vlieger gaat zitten dan moet je geen games beginnen spelen of toch niet al te lang.

Ik heb allesins geen problemen met de batterij van de nieuwe iphone.
  #234  
Oud 05-07-09, 12:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
ja is dat niet slecht voor je batterij dan als je m iedere keer aan een autolader hang?
Weet wel dat de "nieuwe" batterijen dat kunnen hebben, apple zelf legt dat ook uit op hun site, maarja.....krijg je geen luie batterij daardoor?
Nope en ik spreek uit ervaring,ik doe dat zelf ook altijd,vanaf ik zie ik minder dan de helft meer heb van de batterij en ik heb bv gedaan met werken dan steek ik deze in de autolader.
  #235  
Oud 05-07-09, 12:33
iFilip iFilip is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iFilip
Standaard

Mijn gemiddeld verbruik met Wi-Fi uit, push uit, locatie uit & 3G aan:
- Gebruik: 5:30 tot 6:00
- Standby: 1 dag en 8 uur
  #236  
Oud 05-07-09, 13:24
Vanx Vanx is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

We zijn helemaal niet verwend. Technologie/vooruitgang zorgt er juist voor dat je dingen wel kunt gebruiken die eerder niet konden. Het is toch ook normaal dat ik zeur als een filmpje/wimbledononline niet normaal streamed? Dan zeggen jullie toch ook niet: "Eerst hadden we maar 3 Tv-zenders in zwart-wit, dus je moet blij zijn dat het kan!" Nee, laat ze maar investeren in een goeie batterij technologie, iets minder bonussen en wat meer research.

Ik ken HTC's alleen maar van om me heen en daar scheen het mee te vallen, maar apotheosis jij weet dat vast veel beter. Verkeerde vergelijking dus...
  #237  
Oud 05-07-09, 13:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanx Bekijk bericht
We zijn helemaal niet verwend. Technologie/vooruitgang zorgt er juist voor dat je dingen wel kunt gebruiken die eerder niet konden. Het is toch ook normaal dat ik zeur als een filmpje/wimbledononline niet normaal streamed? Dan zeggen jullie toch ook niet: "Eerst hadden we maar 3 Tv-zenders in zwart-wit, dus je moet blij zijn dat het kan!" Nee, laat ze maar investeren in een goeie batterij technologie, iets minder bonussen en wat meer research.

Ik ken HTC's alleen maar van om me heen en daar scheen het mee te vallen, maar apotheosis jij weet dat vast veel beter. Verkeerde vergelijking dus...
Ik heb al 3 htc's gehad,ook zo van die toestellekes die alles op en aan hadden,die batterij was sneller plat dan bij de iphone.
  #238  
Oud 05-07-09, 13:34
iFilip iFilip is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iFilip
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanx Bekijk bericht
We zijn helemaal niet verwend. Technologie/vooruitgang zorgt er juist voor dat je dingen wel kunt gebruiken die eerder niet konden. Het is toch ook normaal dat ik zeur als een filmpje/wimbledononline niet normaal streamed? Dan zeggen jullie toch ook niet: "Eerst hadden we maar 3 Tv-zenders in zwart-wit, dus je moet blij zijn dat het kan!" Nee, laat ze maar investeren in een goeie batterij technologie, iets minder bonussen en wat meer research.

Ik ken HTC's alleen maar van om me heen en daar scheen het mee te vallen, maar apotheosis jij weet dat vast veel beter. Verkeerde vergelijking dus...
Ik deel mijn mening met Apotheosis. Ik was een verwend HTC gebruiker. Naast de calibatieproblemen was de batterij ook een dooddoener!
  #239  
Oud 05-07-09, 15:26
Renzo4000 Renzo4000 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 40
Standaard

Heb mijn iPhone nu dik een week en batterij doet het prima voor een full options telefoon. Staat nu dik twee dagen aan en ruim 5 mee "gespeeld".
  #240  
Oud 05-07-09, 21:16
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

Mijn 3gs gaat ongeveer 3uur mee waarvan elk kwartier mail binnehallen, wiffi uit, licht op een kwart gezet (donker) en 3g uit dus enkel 2g. En een kwartier spelletje, voor de rest standby.
Zelfs tijdens het oplade een spelletje spele gaat de batterij af :s dit is toch niet normaal?
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 20:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 18:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 08:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:25.