iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat een gedoe allemaal mensen ;-) ... er zijn zoveel factoren die bepalen hoe lang de accu mee gaat. Zit je op 3G ontvangst? Dat ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Wat een gedoe allemaal mensen ;-) ... er zijn zoveel factoren die bepalen hoe lang de accu mee gaat. Zit je op 3G ontvangst? Dat slurpt ENORM veel van je batterij. Zit je op het randje (schakelt dus tussen GPRS/3G) dat slurpt eveneens. Daarnaast natuurlijk een stukje brightness gebruik en hoevaak fetch jij je mail (of erger pushmail).
Ik vind het acceptabel dat de 3GS bij mijn gemiddeld gebruik een dag mee gaat: - Fetchen van email + agenda om het half uur - +/- 30 min internetten - +/- 5 smsjes - +/- 15 min applicaties raadplegen - +/- 20 min bellen - +/- 30 min muziek/games |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Gisteren was ik zwaar teleurgesteld (nogmaals) van de batterij duur, van 7u tot 9u15 ging men batterij van 100% naar 53% enkel op standby.
Toen ik dan thuis kwam na het werk om 17u heb ik em direct laten opladen via het stopcontact, laten aanliggen tot deze ochtend dus een goeie 14u in totaal. Vandaag is men batterij opmerkelijk veel beter, ik zit nu nog maar op 98%. (na 3u) Dus volgens mij is het zoals ze zeggen, dat de batterij moet gecalibreerd worden. En volgens mij heeft het dus wel zin van u batterij zo lang mogelijk eens aan de stroom te leggen. Ik ga em vandaag eens volledig opgebruiken, tot een 5 à 10% en dan terug zo lang laten opladen. Ik heb men 3GS ook van de release datum (26 juni) en eerste dagen trok de batterij echt op niks waar nu blijkbaar verbetering in komt. Gelukkig ! Ik hoop op nog verbetering ! |
|
|||
|
|||
Mijn batterij begint nu ook een stuk minder snel terug te lopen. Gisteravond opgeladen en nu na 10,5 uur standby en 0.5 uur gebruik 95%. Dat we dat allemaal hebben heeft dus niet te maken met 14 uur opladen want dat kan niet (hij stopt met laden als hij vol is). Het kalibreren is het helemaal leeg laten lopen en helemaal opladen. Apple geeft op de site ook aan dat dit elke maand een keer moet.
|
|
|||
|
|||
En hebben jullie dan geen last van een opwarmende iPhone? (algemeen, dus ook in stand-by)
|
|
|||
|
|||
hier geen last van
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
De iphone word vooral warm als deze navigatie opstaan heeft.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
pfff gisteren deed het de iphone terug goed,na 15uur gebruik stond deze nog op 40%
terug aan de lader gehangen vannacht (anders kwam ik voor vandaag tekort). batterij stond op 98% vanmorgen om 4:45uur. om 9uur was de iphone weer helemaal plat. niet gebeld,push uitgeschakeld,Wi-Fi uitgeschakeld en 3g uitgeschakeld. had er 1 sms mee verstuurd pfff wordt er eentje om terug te doen vrees ik
|
|||
|
|||
Citaat:
Vanaf ik de iphone wat minder zal gebruiken en dus op mijn normale doen gebruik dan zal de iphone bij mij 2-3 volledige dagen meegaan,das nu al een feit. Maar nu test ik het één en ander en das altijd zo met nieuw speelgoed en dan gaat de batterij natuurlijk sneller af alhoewel ik er nu ook al 2 dagen mee doe,dus ik ben tevreden met mijn batterij. Aangezien je garantie hebt zou ik niet twijfelen om er een nieuwe te laten insteken. |
|
|||
|
|||
Wow, enorme verbetering
Gisteren was het al een stuk beter als voorgaande dagen, maar nu nog beter. Wederom 100% opgeladen en nu na 10 uur nog steeds 100% vol... |
|
|||
|
|||
Na een nacht opladen (ongeveer 8 uur) heb ik nog 67% batterij over.
Gebruik staat op 1 uur en 27 minuten (veelal Wi-Fi, bellen en sms) Stand-by 1 dag en 8 uur. Push, 3G en Bluetooth staan standaard uit Lijkt me ook niet echt slecht. Laatst gewijzigd door harter; 30-06-09 om 16:33. |
|
|||
|
|||
Gebruik 3 uur en 16 minuten
Stand-by: 1 dag en 8 uur Nu 54% Dat is na ongeveer 12 uur opladen. Savonds thuis altijd Wi-Fi aan, overdag meeste stand-by, af en toe een sms. Wel geregeld Push aanstaan voor Beejive. |
|
|||
|
|||
Voor ik naar 3.0 (niet 3.0 GM) laadde de batterij op in minder dan 2uur als ze bijna volledig plat was (20%), nu hangt de iphone 3G al bijna 4 uur aan de PC op te laden. Ook wordt dat toestel ook ongelooflijk heet tijdens het opladen (wat ik begrijp), maar dat had die voordien niet zo, ook tijdens het gebruik wordt hij heel heet en raakt de batterij op tegen het einde van de dag, voordien deed ik er een dag of 2 (soms 3) mee met hetzelfe gebruik. Ik hoop dat dit opgelost geraakt, want prettig is anders.
|
|
|||
|
|||
mijn 3GS op 11%:
gebruik: 5 uur 12 minuten stand-by: 23 uur 7 minuten
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
ben vorige week naar Italie geweest. Had hem woensdag en de eerste keer laden gelijk een nacht laten liggen.
|
|
||||
|
||||
dus hoeveel dagen heb je je iphone nu? Ik vraag dit omdat ik het batterijpercentage en daarbijhorende combi van gebruik en standby zeer redelijk vind en ook herken uit de tijd dat ik nog een 3G had. Mijn vermoeden is dat we dit soort mooie cijfers straks allemaal zullen zien op onze iphone als we nog even geduld hebben en weer een aantal keren hebben opgeladen. Want (daar is ie weer): de batterij wordt met de dag beter naarmate je hem vaker oplaadt.
|
|
|||
|
|||
Gebruik: 4 uur en 15 minuten
standby:27 uur nog 24% over.. 3g, bluetooth, Wi-Fi uit savonds thuis Wi-Fi aan is dit goed? |
|
|||
|
|||
nu dus 6 dagen om precies te zijn.
|
Labels |
batterij |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Teleurstellend toetsenbordje | maartenotto | iPad algemeen | 4 | 21-09-10 21:19 |
Energieverbruik 3G en Wi-Fi | Miguelb | Wi-Fi | 0 | 18-05-09 19:02 |
Iphone teleurstellend | jocha99 | Archief | 3 | 29-10-08 09:20 |
|
|