Heb in november 2011 een witte iPad 2 (3G / 32 GB) gekocht. Helaas heb ik deze in juli dit jaar (2013) laten vallen, waarna het glas aan de voorkant volledig gebarsten was en een inkeping aan de bovenkant wat dan ook de achterkant is. Hij werkte nog wel.
Bij Repairlab in Eindhoven heb ik een offerte aangevraagd voor vervanging van voor- en achterkant. Ging daarmee akkoord. Omdat de onderdelen niet op voorraad lagen heb ik de iPad tot die tijd bij me gehouden. Alles werkte gewoon nog alleen was het niet lekker swipen ivm het gebroken glas
.
Levering van de achterkant duurde inmiddels zo lang (5 weken) dat ik uiteindelijk alleen de voorkant heb laten vervangen. Nadat deze geplaatst was ben ik naar huis gegaan. Hij deed het prima, maar merkte wel op dat de voorkant niet netjes was aangebracht. Als ik op het witte frame drukte merkte je dat deze niet goed vast zat. Keek je langs de naadlijn (waar voor- en achterkant elkaar raken) dan zag je geen mooie rechte lijn. Ik zou dus daar nog mee naar Repairlab terug gaan.
In verband met een nieuwe baan had ik daar de eerste 2 weken geen tijd voor. In de week dat iOS 7 voor de iPad uitkwam wilde ik mijn iPad 2 updaten. Even opladen (had 'm 2 weken aan laten staan zonder te gebruiken) en updaten dacht ik, maar helaas, bij het uithalen van de oplaadkabel (via lichtnet) viel de iPad gelijk uit. Via de USB aansluiting op de Macbook wilde hij al helemaal niet meer opstarten!
Vorige week daarmee naar Repairlab gegaan en vandaag (week later) te horen gekregen dat het moederbord is beschadigd en helemaal niet meer te repareren valt. Ik vind het wel een beetje lastig te bepalen of dat nu door de val is gekomen of omdat de voorkant niet goed is geplaatst.
Nu is mijn vraag of ik dit defect kan verhalen op Repairlab. Zo niet, heb ik dan nog garantie via Apple? Begreep van niet bij Repairlab ivm dat ie gevallen is.
Wie kan mij hier iets over vertellen? Ik vrees dat ik pech heb en dat ik een duur apparaat in de prullenbak kan gooien
.