//

Google agenda direct synchroniseren iPad <-> iPhone

Google agenda direct synchroniseren iPad <-> iPhone discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het volgende probleem doet zich voor: Tot voor kort beschikte ik over een iPhone 4 en een iPad 2. Voor mijn agenda maak ik gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-11-13, 22:51
iSandor iSandor is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 8
Standaard Google agenda direct synchroniseren iPad <-> iPhone

Het volgende probleem doet zich voor:

Tot voor kort beschikte ik over een iPhone 4 en een iPad 2. Voor mijn agenda maak ik gebruik van de standaard agenda-app van ios. Ik gebruik mijn googleaccount als mijn host voor mijn afspraken. Als ik een afspraak op mijn iPhone in mijn agenda zette verscheen hij vrijwel direct op mijn iPad in mijn agenda.

Nu heb ik sinds kort een iPhone 5s en een iPad Air. Vanmiddag heb ik enkele afspraken toegevoegd in mijn agenda op de iPad. Vanavond (ongeveer 5 uur later) stonden ze nog steeds niet in mijn iPhone!!

Ik heb al opgemerkt dat je met een nieuw Apple product niet meer kan pushen, maar moet fetchen. Dan nog duurt het erg lang voor er een afspraak in staat.

Ik wil gewoon terug naar de situatie dat ik iets op het ene device toevoeg en het op de ander er direct in komt te staan. Het liefst met blijvend gebruik maken van mijn google account. Hoe kan ik dit oplossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-11-13, 23:25
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Als ik een item in mijn iPhone 5S zet staat hij eigenlijk direct ook in de Google agenda en daarna ook in mijn iCal agenda. Dus het moet wel gewoon goed werken met je nieuwe iDevices onder iOS7.
Misschien is het de oplossing om de agenda's op je iDevices te verwijderen. Ga naar je instellingen en zet bij Gmail de agenda optie uit. Laat je agenda verwijderen van je iDevice. Nee je raakt je agenda niet kwijt, want hij staat nog op de Google surfer.
Zet daarna de agenda optie weer aan. Je zal zien dat je agenda zich weer gaat vullen en controleer daarna of het syncen van nieuwe items wel vlot gaat.

Succes,
Kees.
  #3  
Oud 14-11-13, 23:40
iSandor iSandor is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 8
Standaard

Kees,
bedankt voor je tip. Ik heb het geprobeerd, maar helaas het werkt niet. Het lijkt wel alsof hij niet direct synchroniseert. Na enige tijd verschijnt de afspraak wel, maar dan hebben we het over minuten. Ik vrees dat dit dus niet de oplossing is.

Heb jij nog een andere tip? Of iemand anders?
  #4  
Oud 16-11-13, 18:42
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Het vreemde bij Google sync is wel dat hij wisselend in snelheid is.
Maar de vraag is hoe vaak MOET je direct je agenda op beide iDevices zien?
Voor mij is het bruikbaar, ik kan er dus mee leven als er soms 5 minuten tussen zit voordat hij in het andere device binnen komt.
Wat ik zelf lastiger vind is dat als ik een afspraak uit de iPhone gooi, dat Google hem dan weer er op terug zet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
synchroniseren Google agenda Werner1963 iPhone algemeen 8 09-04-13 19:16
google agenda synchroniseren met weekcal heydan iPhone Apps 12 03-09-12 11:31
Synchroniseren van de Google en Iphone agenda omejoop38 iCloud 8 29-05-12 11:52
Draadloos synchroniseren Google Agenda Kevin iPhone algemeen 1 07-01-12 08:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:21.