//

Problemen met delen van hetzelfde Apple ID

Problemen met delen van hetzelfde Apple ID discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn partner en ik gebruiken op onze iPads hetzelfde Apple ID. Dat vinden we handig bij bijv het gebruik van agenda en voordelig bij het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-10-14, 12:23
KIN174 KIN174 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 118
Standaard Problemen met delen van hetzelfde Apple ID

Mijn partner en ik gebruiken op onze iPads hetzelfde Apple ID. Dat vinden we handig bij bijv het gebruik van agenda en voordelig bij het aanschaffen van apps.
Sinds de laatste iOS update hebben we daar echter diverse problemen mee.

- Zo kunnen we elkaar niet meer Facetimen, of de app Zoek mijn vrienden gebruiken. Als iemand probeert met mijn partner te facetimen komt hij regelmatig op mijn iPad binnen.

- De agenda wordt niet gesynchroniseerd. Ik krijg nu op elke dag dubbele agenda regels te zien, en mijn partner ziet de door mij ingegeven agendapunten niet.

- Na de update kreeg ik de vraag om voor Facetime een emailadres aan te klikken. De keuze bestond uit het emailadres van de iCloud en twee emailadressen van mijn partner. Als ik probeer meerdere emailadressen (de mijne) toe te voegen, dan komt daar "controleren ... " achter te staan, maar verder gebeurt er niets !! Als ik op het uitroepteken klik staat daar "stuur controlemail opnieuw", maar ik krijg geen mail binnen ??

Hebben anderen hetzelfde probleem en/of weet iemand hier een oplossing voor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-14, 12:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 Bekijk bericht
Mijn partner en ik gebruiken op onze iPads hetzelfde Apple ID. Dat vinden we handig bij bijv het gebruik van agenda en voordelig bij het aanschaffen van apps.
Dat is inderdaad heel handig voor de App Store. Dat doen wij hier ook. Maar veel minder handig voor de iCloud diensten. Wij hebben elk ons eigen iCloud Apple ID en dus een gemeenschappelijk App Store/iTunes Apple ID.

iCloud agenda's en herinneringen kan men heel handig delen zonder hetzelfde iCloud Apple ID te gebruiken. Doen wij ook.
  #3  
Oud 02-10-14, 12:45
KIN174 KIN174 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 118
Standaard

Wij willen/hoeven ook geen gezamelijke iCloud Timosha. Bij de instellingen van onze iPads staan bij iCloud verschillende emailadressen, maar wel dezelfde naam/foto erboven (mijn partner's). Ik kan ook niet het emailadres wijzigen. Dat staat er vast in. Als ik daarop klik wordt gevraagd om het Apple ID. Is dat dan het Apple ID van het hele systeem, of alleen van iCloud? Weet jij dat?

Mijn partner heeft bij iCloud en iTunes hetzelfde emailadres staat en ik twee verschillende. Als ik op de PC naar mijn iCloud ga krijg ik mijn partners gegevens te zien !!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2014 om 14:19 ----------

Het probleem met de agenda is opgelost. Als we onderaan op "Agenda's" klikten bleken er vier agenda's te staan: agenda - agenda - thuis en werk !! Die stonden allemaal aangevinkt !! Nu nog maar een en alles is weer ok
  #4  
Oud 06-10-14, 14:11
KIN174 KIN174 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 118
Standaard

Wat de agenda betreft: Ik ben dan wel die dubbele regels kwijt, maar voor elke melding uit de agenda krijg ik wel steeds een dubbel bericht te zien. Dus er zit nog steeds iets niet helemaal goed.

Facetime blijft ook problemen geven. Ik gebruik mijn iPad dagelijks op twee verschillende adressen. Als ik op het ene adres ben krijg ik geen belgeluid te horen en ook de ontvanger hoort niets. Dus is het niet mogelijk te facetimen. Op het tweede adres wel. Maar het kan zijn dat het dan wel werkt omdat we dan in het zelfde Wi-Fi netwerk zitten. Zou dat kunnen. Het heeft met iOS7 altijd goed gewerkt. Beide situaties. Hoe kan ik dit oplossen binnen iOS8?
  #5  
Oud 06-10-14, 16:56
KIN174 KIN174 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 118
Standaard

Zou het helpen als ik mijn iPad zou resetten naar fabrieksinstellingen? En hoe kan ik dan voorkomen dat we weer hetzelfde probleem krijgen? Bestaat er een goede handleiding wat je moet doen om gezamelijk een Apple ID te hebben, maar niet dezelfde iCloud? Zo ja, waar vind ik die?
  #6  
Oud 06-10-14, 23:13
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Misschien is delen voor het gezin iets voor jullie ? En misschien ook de oorzaak voor jullie ervaring van de verschillen tussen 7 en 8. Lees ook dit eens.
  #7  
Oud 07-10-14, 08:28
KIN174 KIN174 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 118
Standaard

Dat zou gedeeltelijk een oplossing kunnen zijn. Het probleem hierbij is dat we creditcardgegevens moeten opgeven. Geen optie voor ons.
  #8  
Oud 09-10-14, 14:25
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Wij deelden ook 1 iTunes account, maar sinds iOS 8 en straks OSX 10.10 hebben we nu twee accounts en doen aan Family sharing. Mijn vrouw heeft een iPad en een iPhone. Ik heb een eigen iPad, iPhone en MacBook. Continuity werkt, volgens mij, via je Apple iD, dus als ik werd gebeld op mijn iPhone, kwam de call ook binnen op de iPad van mijn vrouw.
  #9  
Oud 09-10-14, 14:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Ik heb een eigen iPad, iPhone en MacBook. Continuity werkt, volgens mij, via je Apple iD, dus als ik werd gebeld op mijn iPhone, kwam de call ook binnen op de iPad van mijn vrouw.
Via het iCloud Apple ID en dat hoeft niet hetzelfde te zijn als het iTunes Apple ID.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
unieke app maken met hetzelfde idee van een bestaande (populaire) website legaal? fredvh Ontwikkelen voor iOS 1 04-04-13 15:29
Muziek: Muziek van iPhone overzetten naar de iPad2 met hetzelfde account vuurvreter Muziek, foto & video 1 09-01-13 18:46
Plex via Ipad en hdmi kabel naar tv hetzelfde als Plex op een Apple TV 2 met JB? Mischa84 iPad Apps 0 23-04-11 20:36
Apple wist van problemen met iPhone 4 fgeer iPhone algemeen 0 16-07-10 11:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:31.