Ipad en Ziggo discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Laatste tijd veel storing met Ziggo. Ik reset vaak het modem. Kan ik ook de poort wijzigen?...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Ipad en Ziggo
Laatste tijd veel storing met Ziggo. Ik reset vaak het modem. Kan ik ook de poort wijzigen?
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Welke poort bedoel je?
|
|
|||
|
|||
Als je een mailadres aan maakt voor bv Pop dan wordt de in en uitgaande Poort aangegeven bv 953
|
|
|||
|
|||
Misschien handig als je je vraag wat uitgebreider beschrijft. Wat je nu post is nogal beperkt...
|
|
||||
|
||||
Die poort wijzigen is niet slim, want Ziggo ondersteunt er (net als de meeste providers) maar eentje voor POP3 (995):
https://www.ziggo.nl/klantenservice/...rinstellingen/
|
|||
|
|||
En als je geen idee hebt waar de instelling voor staan, ga er dan maar niet in zitten peuteren.
Zo eten is ziggo weer eens een verschrikkelijk slechte provider omdat jij je spullen niet goed in kan stellen. Zoals gonus ook al zegt, begin eerst eens met een normale uitleg waar je problemen mee hebt. Een mailstoring los je niet op met een modem reset. |
|
|||
|
|||
Heb het zelf al opgelost hoor.
|
|
|||
|
|||
Vertel dan even wat je hebt gedaan, daar hebben anderen ook wat aan...
|
|
|||
|
|||
iPad en Ziggo
Citaat:
Precies het volgen plan(Ziggo) gevolgd,maar dat loste totaal niets op Klacht ingediend,maar dan krijg je het zelfde antwoord als ik heb gedaan. Wacht hun antwoord af. Zelf denk ik, dat er wat veel hier in de beurt op Wi-Fi zitten.... |
|
|||
|
|||
Stap over op glasvezel
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik zal eens een verhaaltje vertellen. Een paar maanden geleden was er een grote stroomstoring in Maastricht. Na die storing belden vrienden uit Maastricht mij omdat "Wi-Fi niet meer werkte".
Ik had zo'n donkerbruin vermoeden en nam een spectrum analyzer mee. En inderdaad mijn vermoeden klopte. Na de storing hadden al die pruts modem/routers van Ziggo en van de Koninklijke Post, Telegraaf en Telefoon (KPN) zich hersteld en op kanaal 6 ingesteld. Heel Maastricht draaide Wi-Fi op kanaal 6 in de 2.4 GHz band. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Zelf gebruik ik grotendeels mijn iPad,mijn laptop gebruik ik niet dagelijks. Die is van vorig jaar,maar ook niet snel. Die zit op de kabel. Mag toch verwachten dat je een fatsoenlijke Wi-Fi verbinding hebt. Zitten Wi-Fi versterkers op. Kan Ziggo een modem op een ander kanaal instellen? |
|
||||
|
||||
Het lijkt er op dat je dat zelf kunt bij Ziggo:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/...naal-wijzigen/ Succes! |
|
|||
|
|||
Dat heb ik allemaal gedaan,maar heeft niets geholpen. Wat naar boven staat dat erbij. Dank je wel voor je hulp en meedenken!
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Nee 2, was bang dat het totaal fout zou gaan. Gebeurd er wat, dan kan ik helemaal niets meer. Als je precies weet hoe en wat dan kan je dat doen.Vond het behoorlijk eng,daar mag je om lachenGeloof weer terug naar 0 terug gezet.....
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|