//

Ipad en Ziggo

Ipad en Ziggo discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Laatste tijd veel storing met Ziggo. Ik reset vaak het modem. Kan ik ook de poort wijzigen?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-09-15, 18:32
redcap redcap is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 66
Standaard Ipad en Ziggo

Laatste tijd veel storing met Ziggo. Ik reset vaak het modem. Kan ik ook de poort wijzigen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-09-15, 10:46
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Welke poort bedoel je?
  #3  
Oud 09-09-15, 11:07
redcap redcap is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 66
Standaard

Als je een mailadres aan maakt voor bv Pop dan wordt de in en uitgaande Poort aangegeven bv 953
  #4  
Oud 09-09-15, 11:21
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Misschien handig als je je vraag wat uitgebreider beschrijft. Wat je nu post is nogal beperkt...
  #5  
Oud 09-09-15, 12:12
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 18.0.1
• iPadOS 17.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.083
Standaard

Die poort wijzigen is niet slim, want Ziggo ondersteunt er (net als de meeste providers) maar eentje voor POP3 (995):

https://www.ziggo.nl/klantenservice/...rinstellingen/
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 09-09-15, 14:57
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

En als je geen idee hebt waar de instelling voor staan, ga er dan maar niet in zitten peuteren.
Zo eten is ziggo weer eens een verschrikkelijk slechte provider omdat jij je spullen niet goed in kan stellen.

Zoals gonus ook al zegt, begin eerst eens met een normale uitleg waar je problemen mee hebt. Een mailstoring los je niet op met een modem reset.
  #7  
Oud 09-09-15, 15:06
redcap redcap is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 66
Standaard

Heb het zelf al opgelost hoor.
  #8  
Oud 09-09-15, 15:17
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Vertel dan even wat je hebt gedaan, daar hebben anderen ook wat aan...
  #9  
Oud 12-09-15, 14:43
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard iPad en Ziggo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Vertel dan even wat je hebt gedaan, daar hebben anderen ook wat aan...
Daar ben ik ook benieuwd naar,heb het zelfde probleem al een tijd.
Precies het volgen plan(Ziggo) gevolgd,maar dat loste totaal niets op

Klacht ingediend,maar dan krijg je het zelfde antwoord als ik heb gedaan. Wacht hun antwoord af. Zelf denk ik, dat er wat veel hier in de beurt op Wi-Fi zitten....
  #10  
Oud 12-09-15, 22:04
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Stap over op glasvezel
  #11  
Oud 12-09-15, 22:08
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Stap over op glasvezel
Dan zal ik zelf de kabels moeten gaan leggen... In mijn omgeving worden de Mbits nog per kruiwagen verplaatst!
  #12  
Oud 13-09-15, 11:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Stap over op glasvezel
Ik zal eens een verhaaltje vertellen. Een paar maanden geleden was er een grote stroomstoring in Maastricht. Na die storing belden vrienden uit Maastricht mij omdat "Wi-Fi niet meer werkte".

Ik had zo'n donkerbruin vermoeden en nam een spectrum analyzer mee. En inderdaad mijn vermoeden klopte. Na de storing hadden al die pruts modem/routers van Ziggo en van de Koninklijke Post, Telegraaf en Telefoon (KPN) zich hersteld en op kanaal 6 ingesteld. Heel Maastricht draaide Wi-Fi op kanaal 6 in de 2.4 GHz band.
  #13  
Oud 13-09-15, 13:42
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik zal eens een verhaaltje vertellen. Een paar maanden geleden was er een grote stroomstoring in Maastricht. Na die storing belden vrienden uit Maastricht mij omdat "Wi-Fi niet meer werkte".

Ik had zo'n donkerbruin vermoeden en nam een spectrum analyzer mee. En inderdaad mijn vermoeden klopte. Na de storing hadden al die pruts modem/routers van Ziggo en van de Koninklijke Post, Telegraaf en Telefoon (KPN) zich hersteld en op kanaal 6 ingesteld. Heel Maastricht draaide Wi-Fi op kanaal 6 in de 2.4 GHz band.
Als ik het goed begrijp, dan zou het probleem in mijn geval zijn, de hele wijk het zelfde Wi-Fi kanaal heeft? Hoe meer mensen hoe langzamer Wi-Fi wordt? Hier heeft ze het modum doorgemeten, dat was goed. Niemand die toen internet gebruikte.

Zelf gebruik ik grotendeels mijn iPad,mijn laptop gebruik ik niet dagelijks. Die is van vorig jaar,maar ook niet snel. Die zit op de kabel. Mag toch verwachten dat je een fatsoenlijke Wi-Fi verbinding hebt. Zitten Wi-Fi versterkers op.

Kan Ziggo een modem op een ander kanaal instellen?
  #14  
Oud 13-09-15, 13:51
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 18.0.1
• iPadOS 17.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
Kan Ziggo een modem op een ander kanaal instellen?
Het lijkt er op dat je dat zelf kunt bij Ziggo:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/...naal-wijzigen/

Succes!
  #15  
Oud 13-09-15, 14:56
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Dat heb ik allemaal gedaan,maar heeft niets geholpen. Wat naar boven staat dat erbij. Dank je wel voor je hulp en meedenken!
  #16  
Oud 13-09-15, 16:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 18.0.1
• iPadOS 17.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
Dat heb ik allemaal gedaan,maar heeft niets geholpen. Wat naar boven staat dat erbij. Dank je wel voor je hulp en meedenken!
Heb je alle verschillende kanalen al geprobeerd dan?
  #17  
Oud 13-09-15, 18:45
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Nee 2, was bang dat het totaal fout zou gaan. Gebeurd er wat, dan kan ik helemaal niets meer. Als je precies weet hoe en wat dan kan je dat doen.Vond het behoorlijk eng,daar mag je om lachenGeloof weer terug naar 0 terug gezet.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:04.