//

Update uitvoeren ja of nee

Update uitvoeren ja of nee discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb maart 2012 een Ipad 3 gekocht met het nieuwste Retina scherm. Deze Ipad heeft me in de eerste anderhalf jaar veel plezier bezorgd. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-09-15, 12:04
Cipolini Cipolini is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Helmond
Berichten: 32
Wink Update uitvoeren ja of nee

Ik heb maart 2012 een Ipad 3 gekocht met het nieuwste Retina scherm.
Deze Ipad heeft me in de eerste anderhalf jaar veel plezier bezorgd. Mijn gezin en ik gebruikten het apparaat dagelijks. Na enkele updates werd het allemaal wat minder. Ik heb diverse zaken op dit forum gelezen en een medewerker bij KPN heeft me verteld dat ik beter geen updates naar nieuwste IOS software had kunnen doen.
Klopt het dat Apple bewust de oude apparaten slechter laat functioneren zodat je na 2 of 3 jaar weer een nieuwe koopt.
Het gaat om simpele zaken zoals de bladwijzer die niet meer terug gaat in Safari als je een keuze hebt gemaakt. Of het toetsenbord dat verdwijnt nadat je een eerste letter hebt ingetypt. Ben met het Ipad ook terug geweest naar de reseller in Eindhoven en die hebben alles opnieuw geïnstalleerd. Uiteindelijk maakte die actie totaal niets uit.
Wie heeft iets vergelijkbaars mee gemaakt. Of wie kan me zeggen dat na 3 jaar het nog perfect functioneert.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-09-15, 12:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cipolini Bekijk bericht
Klopt het dat Apple bewust de oude apparaten slechter laat functioneren zodat je na 2 of 3 jaar weer een nieuwe koopt.
Dat klopt! Apple installeert de SlowDown Daemon (slowdownd) op oudere toestellen. Na een tijdje verschijnt dan in Safari automatisch de Apple Store met het dringende verzoek een nieuwe iPad te kopen.
  #3  
Oud 19-09-15, 12:12
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Dat Apple oudere producten saboteert lijkt mij een Broodje Aap.
De tijd staat niet stil. Opeenvolgende iOS-versies krijgen steeds meer toeters en bellen die passen bij de opeenvolgende nieuwe hardware. Hardware veroudert relatief snel.
Ik las zojuist een antwoord van een deskundoloog dat iOS9 juist weer wat 'lichter' zou zijn, maar wel omvangrijker.

Edit: betreffende deskundoloog was me net voor...
  #4  
Oud 19-09-15, 12:18
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat klopt! Apple installeert de SlowDown Daemon (slowdownd) op oudere toestellen. Na een tijdje verschijnt dan in Safari automatisch de Apple Store met het dringende verzoek een nieuwe iPad te kopen.
De topicstarter vraagt in eer en geweten advies omdat hij twijfelt aan iets. En jij moet zo een antwoord geven?

Jij bent soms (om niet te zeggen vaak) een echte pain in the ass op dit forum. Mensen zoeken hulp en jij moet zo cynisch reageren?

Get a life, gast!
  #5  
Oud 19-09-15, 12:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Get a life, gast!
Habe ich schon, Bübchen. Je zou ondertussen toch moeten weten dat ik een cynische misantroop ben.
  #6  
Oud 19-09-15, 12:43
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
De topicstarter vraagt in eer en geweten advies omdat hij twijfelt aan iets. En jij moet zo een antwoord geven?

Jij bent soms (om niet te zeggen vaak) een echte pain in the ass op dit forum. Mensen zoeken hulp en jij moet zo cynisch reageren?

Get a life, gast!
Je hebt een punt, echter veel post worden gedaan uit gemakzucht.
Zonder dat de topicstarter de moeite neemt eerst zelf te lezen, en er gelijk voor kiest om een Topic aan te maken.
Dan moet je als topic starter ook niet verwachten dat een ander wel de moeite neemt alles te lezen en voor jou door te spitten, en met een passend antwoord te komen.
Deze vraag is mijn ogen een tikje de bekende weg. Hetzelfde geld voor een Windows pc van 4 jaar oud. Hardware verouderd snel en de eisen aan deze verouderde hardware worden steeds hoger...
  #7  
Oud 19-09-15, 17:29
Cipolini Cipolini is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Helmond
Berichten: 32
Standaard

Mijn iPad 3 is niet zozeer trager maar bepaalde functionaliteit doet het simpelweg niet meer. Het gaat hierbij om standaard apps. Ja het klopt dat oude hardware ook Windows PC en androïde telefoons. Maar de functionaliteit blijft wel gelijk. Ik geloof niet dat Apple dit met opzet saboteert. Maar durf geen update meer te downloaden uit angst dat hij hel helemaal niet meer doet.
Kan ik de nieuwste update er gewoon op zetten?
  #8  
Oud 19-09-15, 17:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cipolini Bekijk bericht
Kan ik de nieuwste update er gewoon op zetten?
Je kan de nieuwste update er gewoon opzetten. Doe de update met iTunes dan komt er een fris gewassen en gestreken disk image op het toestel (en geen patchwork). Succes gewenst.
  #9  
Oud 19-09-15, 19:02
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Werkt hier zelfs op een "oude" iPad 2 verbazingwekkend soepel.
  #10  
Oud 20-09-15, 14:57
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je kan de nieuwste update er gewoon opzetten. Doe de update met iTunes dan komt er een fris gewassen en gestreken disk image op het toestel (en geen patchwork). Succes gewenst.
Jawel update naar 9.0 gedaan ipad air2 kom dus nu niet meer op iculture forum en site niet met app en niet met safari een giller dus!!!!!
  #11  
Oud 20-09-15, 15:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harmjan Bekijk bericht
Jawel update naar 9.0 gedaan ipad air2 kom dus nu niet meer op iculture forum en site niet met app en niet met safari
Geen enkel probleem hier met twee (2) iPad Air 2.
  #12  
Oud 20-09-15, 15:14
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Geen enkel probleem hier met twee (2) iPad Air 2.
wat kan er mis zijn dan? heb alle historie uit safari verwijderd biedt geen soelaas alle andere sites zijn gewoon te openen
  #13  
Oud 21-09-15, 12:42
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cipolini Bekijk bericht
Wie heeft iets vergelijkbaars mee gemaakt. Of wie kan me zeggen dat na 3 jaar het nog perfect functioneert.
Ik heb de iPad 3 ook, en op iOS 6 en iOS 7 heeft het eigenlijk prima gewerkt. Ja iOS 7 (release najaar 2013) had aan begin wat kleine issues op de iPad, maar na een poosje was hij weer helemaal oke op iOS 7.x. Maar vanaf iOS 8 is het prul, nu staatie op 8.4 en gaat het wel redelijk. Maar nog steeds is het allemaal wat traag, en interpreteert de homeknop soms ineens een dubbele klik. Ik weet niet of ik er goed aan doe om te updaten naar iOS 9.0. Mijn iPhone 5S staat ook nog op 8.4 die werkt wel goed gelukkig.
  #14  
Oud 21-09-15, 15:32
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Hier op een iPad 2 ook geen problemen, kan gewoon inloggen op de website en in de app.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 4, ja of nee? iTynes Koopinformatie USA 2 17-12-12 23:01
Muziek: restore zonder update uitvoeren kakkert Muziek, foto & video 1 22-08-11 22:43
Als nee nee is, doe er dan wat mee, Apple !!! Timelord iPhone algemeen 8 24-03-11 07:56
iPhone: Jailbreak Ja of Nee spysical Jailbreak 8 03-07-10 18:27
Iphone 3gs gejailbreakt maar update uitvoeren? Judje23 Archief 1 09-08-09 20:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.