//

iPad Pro 12,9 Inch flikkerend scherm

iPad Pro 12,9 Inch flikkerend scherm discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPad Pro vertoont een flikkerend scherm, zowel tijdens de setup mode als tijdens gewoon gebruik. Ik heb de iPad weggebracht hiervoor maar na bijna ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-09-16, 21:31
ehooft ehooft is offline
• iOS 1.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 8
Exclamation iPad Pro 12,9 Inch flikkerend scherm

Mijn iPad Pro vertoont een flikkerend scherm, zowel tijdens de setup mode als tijdens gewoon gebruik. Ik heb de iPad weggebracht hiervoor maar na bijna 3 weken kreeg ik een of ander reparatie rapportje met de melding dat de storing niet was gevonden......Voor het herstel van de software mocht ik een klein bedrag afrekenen. Let wel, we praten hier over een iPad van meer dan € 1100,-- van nog geen half jaar oud, je zou mogen verwachten dat de service iets beter zou zijn.

Om een lang verhaal kort te maken: onmiddellijk toen ik thuis de iPad weer aanzette begon het batterij icon weer te knipperen en de iPad maakte daarbij een vreemd geluid.

Ik word verder niet geholpen blijkbaar en ik meen me te herinneren dat er in de VS ook dergelijke meldingen waren. Als er mensen zijn met een dergelijk probleem EN een mogelijke oplossing dan zou ik dat graag horen.

Voor de geinteresseerden; ik heb de storing kunnen filmen met mijn iPhone.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-09-16, 22:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ehooft Bekijk bericht
Ik heb de iPad weggebracht hiervoor maar na bijna 3 weken kreeg ik een of ander reparatie rapportje met de melding dat de storing niet was gevonden......
Dan heb je die iPad toch niet naar Apple gebracht (vermoed ik). Bij Apple krijg je zo'n "rapportje" na een dag of twee. In de meeste gevallen krijg je helemaal geen "rapportje" maar wordt het ding omgeruild.
  #3  
Oud 26-09-16, 23:59
ehooft ehooft is offline
• iOS 1.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 8
Standaard

Nou, via urenlange sessies met Apple support kreeg ik het adres van een partner van Apple waar de iPad naartoe moest. Deze partner heeft misschien andere kwaliteitsnormen dan Apple zelf. Overigens vind ik de support van Apple in dit geval zwaar onder de maat. Er worden wat open deuren ingetrapt en dat is het dan wel...ik had zelfs linkjes gestuurd van soortgelijke gevallen maar die werden gewoon genegeerd. As we speak kreeg ik zojuist de melding unsupported device terwijl er helemaal niets aangesloten is...behalve mijn smart keyboard.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2016 om 23:01 ----------

Ik weet niet of ik de naam van die partner mag noemen op dit forum, misschien hebben anderen ook ervaring met deze club en kunnen ze die delen.
  #4  
Oud 27-09-16, 01:02
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Volgens mij als je een afspraak maakt bij een Apple store en je gaat dan langs met je iPad en het probleem word er gelijk wat gedaan. Dat je doorgestuurd word naar een partner vind ik een beetje vreemd.
  #5  
Oud 27-09-16, 08:26
ehooft ehooft is offline
• iOS 1.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 8
Standaard

Toch is het zo, omdat ik natuurlijk net als velen geen Apple Store om de hoek heb (ik woon in Zeeland) moet ik het hebben van, in de eerste instantie, online support. Waarschijnlijk hebben ze me uiteindelijk doorverwezen naar deze partner op basis van mijn geografische locatie.
Even een algemene opmerking: Het is vreemd dat je bij Apple heel erg eenvoudig dingen kan bestellen, maar een online service dienst met dezelfde kwaliteit als de Apple Stores zelf, wordt niet aangeboden.
Ik ben met minstens 30 Apple apparaten best bekend met Apple hoor, dus het is niet zo dat mijn opmerking uit de lucht gegrepen is.....ik heb daarvoor nog nooit problemen gehad dus het was me nog nooit opgevallen. In mijn naïviteit had ik gewoon goede service, ook online, verwacht.

Anyway: Mijn probleem is er nog steeds, heeft iemand nog tips?
  #6  
Oud 27-09-16, 10:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ehooft Bekijk bericht
Anyway: Mijn probleem is er nog steeds, heeft iemand nog tips?
Biensûr: Als de iPad nog onder fabrieksgarantie is (het eerste jaar) dan maak een incident aan op de Apple Website. Het toestel wordt dan door UPS opgehaald. Binnen de drie dagen heb je het toestel hersteld terug. Indie het toestel niet kan hersteld worden krijg je een nieuw of refurbished toestel.

C'est tout.
  #7  
Oud 27-09-16, 10:36
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je mag denk ik best die partner hier noemen. Als het een van de bekende namen is (waarvan hier al vele malen staat dat jhe daar vooral met een heeeeeeele grote boog omheen moet lopen) is dat wellicht handig voor een vervolg.
Als Apple je zelf naar deze partner doorgestuurd heeft (heb je dat zwart op wit?) dan maak je denk ik nog wel een kans weer bij Apple aan te kunnen kloppen.
Ik vermoed dat als je zegt dat een derde partij aan je toestel gezeten heeft apple direct zal zeggen dat je daar weer naar terug moet.
Zeker omdat het probleem reproduceerbaar en gedocumenteerd is (gefilmt) zou ik persoonlijk een case aanmaken bij Apple en dan maar het toestel naar Apple toe te sturen. Dan maar even zonder. Het is een te duur apparaat om dit te laten versloffen.
Waarschijnlijk straat wel geregistreerd dat je al eerder doorgestuurd bent als je een nieuwe case aan wil maken. Als ze daarover beginnen zou ik zeggen dat je daar gezien de ervaring geen vertrouwen in hebt en dat je er op staat dat zij het in behandeling nemen.
Lijkt me dat je dan een heel eind moet kunnen komen.
  #8  
Oud 27-09-16, 13:55
ehooft ehooft is offline
• iOS 1.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 8
Standaard

Zo gezegd zo gedaan. Case gemaakt bij Apple maar wederom totaal niet wijzer geworden, misschien ligt het aan mij.

In ieder geval heb ik nu zelf bedacht dat of mijn smart connector of mijn smart keyboard voor de problemen zorgt.
Met deze melding maar weer naar Amac Roosendaal gegaan en de klucht ging ook daar gewoon verder. De verkoper had geen idee wat hij nou moest doen en kon me niets anders voorstellen dan het keyboard maar op te sturen. Kosten wederom € 22,50 terwijl ik voor de vorige keer ook al € 22,50 kwijt was ZONDER een noemenswaardig resultaat. Om er in ieder geval maar voor te zorgen dat ik gewoon kan blijven werken heb ik dus weer maar een smart keyboard van € 179,00 aangeschaft. Wordt vervolgd, ik zal iedereen op de hoogte houden van de voortgang. In ieder geval heb ik van de service dienst van Amac niets meer vernomen terwijl de case van de knipperende iPad gewoon nog open staat........

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2016 om 12:57 ----------

Ik wil er nog wel aan toevoegen dat ik me behoorlijk machteloos begin te voelen hoor.
  #9  
Oud 27-09-16, 14:19
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

eeeuhm, een case bij Apple aangemaakt, en dat toch weer terug naar amac om nog een keer een lading geld uit je zak te laten kloppen terwijl iets gewoon garantie is? Omschrijf ik het zo goed?
22,50 laten betalen voor iets dat garantie is, dan nu nog een keer doen en daar bovenop nog eens 179 extra omdat een device in garantie even naar een reparateur is.

Omschrijf ik het zo goed?

Dat zijn dus de prutsers van de soort waar ik het hierboven over had. Een grote boog omheen lopen, en niet weer naartoe terug gaan.
Wat vertelde ze dan bij Apple toen je de case aanmelde ?
  #10  
Oud 27-09-16, 16:02
ehooft ehooft is offline
• iOS 1.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 8
Standaard

Inderdaad een prima samenvatting. Ik heb geen hoge pet op van dat A-Mac eerlijk gezegd. Ik wacht nu de resultaten van het onderzoek naar mijn Keyboard maar af, zal ook wel een week of drie duren vrees ik en dan zal ik wel proberen om via een officiële klacht bij Apple mijn geld terug te krijgen. Apple zal toch op zijn minst wel reageren op dit soort praktijken.
  #11  
Oud 27-09-16, 16:16
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik was persoonlijk voor geen goud meer terug gegaan naar amac. Dat ding was in garantie. Hoe komen ze dan op 22,50? Onderzoekskosten? Wat een idioterie. En dan nog een keer terwijl je kan laten zien dat er iets mis is.

Een andere vraag die nu wel bij me opkomt is natuurlijk of de storing weg is bij gebruik van het nieuwe keyboard. Als dat zo is, dan ks bewezen dat de storing in het oude keyboard zit, en dien je 2x22,50 en 179 euro terug te krijgen lijkt mij.
  #12  
Oud 27-09-16, 16:21
ehooft ehooft is offline
• iOS 1.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 8
Standaard

Ik beloof dat ik in dit topic de resultaten laat weten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2016 om 16:32 ----------

Kijk zelf maar even: https://www.youtube.com/watch?v=_EtEV7peBMk

Ik heb nog veel meer filmpjes....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2016 om 16:50 ----------

Nog een filmpje van tijdens de installatie toen de iPad dus na ongeveer 3 weken bij A-Mac weer terug was.... https://www.youtube.com/watch?v=HAH4yHcHJrw
  #13  
Oud 27-09-16, 23:08
ehooft ehooft is offline
• iOS 1.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 8
Standaard

Volgens mij werkt het met het nieuwe Smart Keyboard weer allemaal zoals het hoort. Nu afwachten hoe dit hele verhaal voor mij gaat aflopen daar kunnen anderen hun voordeel weer mee doen.

Ik heb dus garantie......en ik ben zeer benieuwd of ik daar iets van ga merken....
  #14  
Oud 19-10-16, 14:25
ehooft ehooft is offline
• iOS 1.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 8
Standaard

Zoals beloofd zou ik terugkoppelen hoe een en ander inmiddels is afgehandeld.

Ik heb een telefoontje ontvangen van Bastiaan van Amac en met hem heb ik geregeld dat ik EN mijn onderzoekskosten terug kreeg EN de aankoopkosten van mijn Smart Keyboard.

Mijn oude defecte keyboard hebben ze ingenomen en ik kon verder met de nieuwe.

Op zich een goede oplossing alleen zou de de snelheid van support in het algemeen bij Amac wel wat beter kunnen...maar dat zullen de groeistuipen zijn.

Mijn advies: Als je hardware problemen hebt kun je beter te allen tijde je hardware opsturen naar Apple support, dat is mijjn beleving nog steeds de meest betrouwbare hulpdienst.
  #15  
Oud 19-10-16, 15:24
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Fijn om te horen dat het allemaal toch nog goed gekomen is. Leuk dat je het hier nog even komt vertellen. Dat wordt zeker gewaardeerd.
Reageren

Labels
flikkerend scherm, ipad pro wi-fi plus 4g, service issues, storing



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:18.