woordenboeken gebruiken op iPad. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik las deze week dat er ook op een iPad woordenboeken staan en te activeren zijn via instellingen/algemeen/woordenboeken. Ik heb dus enkele woordenboeken aangevinkt maar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
woordenboeken gebruiken op iPad.
Ik las deze week dat er ook op een iPad woordenboeken staan en te activeren zijn via instellingen/algemeen/woordenboeken.
Ik heb dus enkele woordenboeken aangevinkt maar hoe kan ik die woordenboeken oproepen als ik iets wil opzoeken. Op mijn iMac staat er bij programma's een icoontje "Woordenboek" ( dictionary) om het programma te openen maar ik vind dat woordenboekicoontje nergens op mijn iPad. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
How to manage dictionaries and look up word definitions on iPhone and iPad https://www.appletips.nl/ios-10-woordenboeken/ |
|
|||
|
|||
Volgens mij zijn die woordenboeken niet separaat te raadplegen, maar dienen alleen voor woordsuggesties tijdens typen en spellingcontrole. De Nederlandse taal wordt voor woordsuggesties niet ondersteund, daarom heb ik SwiftKey geïnstalleerd als toetsenbord. Daarin drie talen geselecteerd waarvan er twee gelijktijdig actief zijn. Ook hier zijn die woordenboeken passief, maar elk woord dat je typt, wordt toegevoegd en is later weer beschikbaar. Voordeel is dat al mijn iDevices daarin delen, nadeel is dat de Amerikaanse overheid dat ook doet.
|
|||
|
|||
OK , bedankt voor jullie reactie.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
WeDict i.c.m. StarDict woordenboeken | Mr.nightsea | Jailbreak apps en thema's | 2 | 01-05-08 00:27 |
woordenboeken | soboer | Jailbreak apps en thema's | 1 | 20-04-08 14:53 |
|
|