//

iPad storing na accu vervanging

iPad storing na accu vervanging discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Een tijdje geleden heb ik een posting geschreven over het vervangen van een accu in een iPad air. Inmiddels hebben we dat laten doen door ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-03-18, 21:07
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard iPad storing na accu vervanging

Een tijdje geleden heb ik een posting geschreven over het vervangen van een accu in een iPad air. Inmiddels hebben we dat laten doen door een (van de vele) bedrijven die dat doen. Was al een wat oudere, dus 350 euro bij Apple vonden we aan de hoge kant.
Echter . . . ja geen lol daarover. We hebben dus de accu laten vervangen. Alles helemaal goed gegaan. Netjes een belletje gekregen dat we hem konden ophalen. Afgerekend en de originele accu meegekregen (die is inmiddels al afgevoerd).
Nu merken we helaas dat bij bepaalde apps de iPad helemaal uitvalt. Echt compleet dood. Het enige om hem weer op te starten is hem aan het stroom te hangen. Appeltje verschijnt dan en hij start weer prima op.
Dit doet zich voornamelijk voor bij grafische spelletjes. Noem een minion rush of iets dergelijks. Bij andere apps blijft het gewoon werken.
In de logfiles kan ik totaal geen meldingen vinden op de momenten dat dat gebeurd.

We zijn uiteraard al (onder garantie) terug geweest naar de winkel en ze hebben er naar gekeken. Volgens zeggen wederom een nieuwe accu geplaatst. Wel meteen met de melding erbij dat als hij steeds uitvalt, dat dan niet aan de accu ligt en dat ze daar niets aan kunnen doen (dat gaat dus een kastje-muur worden).
Dus. Wie kan ons zeggen dat zo een fout standaard is of wat er aan de hand kan zijn.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-03-18, 21:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Dus. Wie kan ons zeggen dat zo een fout standaard is of wat er aan de hand kan zijn.
Een app of functie vraagt veel energie, een hoge stroom dus. De accu levert de gewenste energie maar de celspanning van één of meerdere accucellen valt onder de 3.7 V. De iPad maakt een noodstop om schade aan de accu en het toestel te vermijden.

Als dat met een nieuw accupack (de accu van een iPad heeft meerdere cellen) gebeurt is het een pruts accupack dat absoluut niet aan de specificaties voldoet. Bij een oud en versleten accupack is dat gedrag normaal.
  #3  
Oud 25-03-18, 21:28
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Hoi Timosha, bedankt voor je reply.
In theorie zouden ze er (2x) een nieuwe accu ingezet moeten hebben. Uiteraard weet ik dat het een niet originele apple accu is.
Zijn er nog apps die je weet die specifiek de spanning van een accu kunnen uitlezen of steeds iets meer gebruiken om te kijken wanneer het toestel een noodstop maakt?
Een noodstop wordt ook verder niet gelogd oid?
  #4  
Oud 25-03-18, 22:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Met Xcode Instruments kan men de energie impact meten/monitoren.
  #5  
Oud 28-03-18, 22:53
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Hoi Timosha,

Ik heb even gekeken, maar voor xcode instruments kan je alleen dingen doen vanaf een mac (en die heb ik niet) en als developer (ben ik niet). Ik vrees dat dat het dus even niet gaat worden.
Ik heb overigens als eerste de hele ipad leeg gegooid en geinstalleerd als nieuwe ipad. Die paar apps er op gezet die de boel lieten vastlopen en vreemd genoeg liep hij toen niet vast.
Dus in recover modus gezet, en iOS opnieuw vers geinstalleerd. Daarna (toch maar) de backup terug gezet en alles helemaal nieuw laten laden.
Tot nu toe crasht hij niet. Vooralsnog even hopen dat daar toch iets verkeerd zat en dat het nu goed blijft gaan.
  #6  
Oud 05-08-18, 22:18
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nou, het wordt er nog steeds niet beter op.
De iPad blijft steeds maar uitvallen, zeker als een wat meer grafische app gestart wordt (spelletje of zo). Ik kan dus alleen maar concluderen dat de gebruikte accu beneden standaarden is.

Als er overigens een powerbank aan het toestel hangt, dan valt hij niet uit. Lijkt me dat dat ook wel betekend dat het toestel niet de benodigde spanning uit de accu kan halen.

Inmiddels maar weer een mail naar de klantenservice gestuurd met deze bevindingen en de vraag hoe ze het op willen gaan lossen.
  #7  
Oud 06-08-18, 07:53
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Zo als ik het lees valt ie nu weer uit met de oude backup?

Eerder deed ie het wél goed met frisse IOS(?)
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #8  
Oud 06-08-18, 11:14
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nee, ik heb uiteindleijk een compleet verse installatie er op gezet. Voor de vervanging van de accu was er niets aan de hand met het toestel, anders dan dat de accu verschrikkelijk snel leeg was. Uitvallen deed hij toen zeker niet.
Pas na de vervanging van de accu is dit probleem ontstaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone accu percentage zakt snel na vervanging dock connector rytec iPhone algemeen 0 21-04-17 10:36
iphone home knop werkt niet na vervanging accu seije017 iPhone algemeen 7 05-01-15 19:13
Problemen na vervanging accu Peter van Bloemendaal iPhone algemeen 1 27-10-13 12:25
Accu indicatie fout na vervanging accu emmel iPhone algemeen 0 07-03-12 16:08
Vervanging accu 2G Biank iPhone algemeen 2 03-12-10 13:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:36.