//

Agenda virus

Agenda virus discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een e-mail bericht ontvangen van een onbekende. Op het moment dat ik het verwijderde, werd er een aantal items in m’n agenda gezet. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-03-20, 10:15
ekinra ekinra is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2020
Berichten: 1
Standaard Agenda virus

Ik heb een e-mail bericht ontvangen van een onbekende. Op het moment dat ik het verwijderde, werd er een aantal items in m’n agenda gezet. De agenda items heb ik nog niet verwijderd. Er staat een link in, die heb ik nog niet geopend. Heb wel een schermafdruk gemaakt. Herkent iemand dit?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3CD73024-1960-4D51-997F-68B8D37C43CC.jpg‎ (226,5 KB, 24x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-03-20, 11:55
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Ik heb onlangs een gelijkaardige mail en link ontvangen, maar in tegenstelling met uw situatie werden er geen meldingen in mijn agenda gezet. Ik heb de mail onmiddellijk verwijderd zonder de link te gebruiken.
Omdat ik toch vreesde dat er ergens een virus achtergelaten werd, heb ik mijn antivirus programma een volledige scan laten uitvoeren en werd er niets gevonden.
Ik vermoed dat dit afkomstig is van één of ander bedrijf die op deze manier een VPN aansluiting probeert te promoten/verkopen.
Zijn er forumleden die hier meer over weten of een andere mening zijn toegedaan ?
  #3  
Oud 17-03-20, 12:55
Murcielaygo Murcielaygo is offline
• iOS 13.4.1
• 9.3.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Omgeving Tilburg / Breda
Berichten: 79
Standaard

Dit ziet eruit als een heel sneaky manier om je telefoon eens in de zoveel tijd een melding te laten geven die op een systeemmelding lijkt.
Het moet haast wel dat je per ongeluk toch iets hebt geopend ipv te verwijderen.


Maar als je nu in de Agenda-app naar "Agenda's" midden onderin je scherm gaat zie je een lijst met agenda's, waaronder een paarse "Click subscribe" of zoiets. Tik op het blauwe i-tje en scroll naar beneden om deze gehele agenda te verwijderen.
  #4  
Oud 21-03-20, 17:43
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Ik heb in Appletips een artikel gevonden waarin het probleem uitvoerig besproken wordt : https://www.appletips.nl/iphone-agenda-adware-meldingen
Veel succes !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Virus napoleon63 iPhone algemeen 7 30-03-15 11:54
wat is dit virus? brigittebloem Archief 2 13-10-12 11:09
Virus in app??? Funske iPhone Games 1 06-07-12 10:59
Virus? Ubbo Archief 2 18-11-08 12:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.