Oude iPad leegvegen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Achtergrond We gebruiken een 'oude' iPad Air voor games, schoolwerk, youtube etc. Deze zit echter mudvol, verouderd, wil niet meer (lang verhaal kort). Daarom iPad ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Oude iPad leegvegen
Achtergrond
We gebruiken een 'oude' iPad Air voor games, schoolwerk, youtube etc. Deze zit echter mudvol, verouderd, wil niet meer (lang verhaal kort). Daarom iPad 2019 aangeschaft met maximaal geheugen. Van de oude een reservekopie gemaakt in de Cloud en deze succesvol op de nieuwe binnengehaald. Wat ik wil Wat ik nu wil is de oude helemaal leegvegen, updates uitvoeren en dan zelf gebruiken. Alle foto's en video's staan nu op de nieuwe (want reservekopie binnengehaald). Ik wil helemaal zéker weten dat als ik de oude leegveeg (wat mij betreft terug naar fabrieksinstellingen) dat de foto's/video's niet verdwijnen op de nieuwe iPad. Vraag Kan me niet voorstellen hoe, maar om te voorkomen dat ergens iets gruwelijks fout gaat: waar moet ik op letten om te zorgen dat er geen foto's video's verdwijnen op de nieuwe ipad? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Ik denk dat je niets over het hoofd hebt gezien en dat er idd niks mis zal gaan zo.
Wat je evt. nog kunt checken of aanvullend op jouw stappenplan kan doen is: - Geef de nieuwe iPad een andere naam dan die van de vorige (van de reservekopie) Bijv ‘iPad Air van familie …’ naar ‘iPad 2019 van familie …’ - laat eerst de nieuwe iPad ook weer een reservekopie aanmaken (iCloud of lokaal op een computer mbv iTunes) Check op de oude iPad: - staat reservekopie uit? (Zo nee dan uitzetten) - liefst ook Find My iPad uitzetten. - ga naar instellingen, stel opnieuw in, wis alle inhoud en instellingen. - beter is nog: sluit iPad aan op computer met iTunes, zet m in DFU modus en laat iTunes de iPad herstellen. - kies na herstel voor ‘configureer als nieuwe iPad’ en zet dus geen reservekopie terug. Daarna begin je met een lege iPad, waarna je iOS updates kunt installeren (dit hoeft niet als je bovenstaande stap met de computer/iTunes hebt gedaan; de meest recente iOS staat er dan al op) en verder je gang gaan: log in met je Apple ID en download opnieuw eerder gekocht apps etc naar wens. Geef de iPad een andere naam dan de inmiddels nieuwe iPad heeft. Veel plezier! Hier wordt nog dagelijks een iPad Air 2 gebruikt en die is nog steeds snel genoeg om alle gezinsvereisten bij te benen (tig spellen en apps en ietwat ongeduldige kinderen) |
|
||||
|
||||
Helder antwoord! Dank voor de moeite!!
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
IPad 2. Oude app | Jwvangent | iPad algemeen | 1 | 09-09-19 20:37 |
Alle Apps van oude Ipad naar nieuwe Ipad copieeren? | Xanthe | iPad algemeen | 1 | 24-10-16 19:26 |
Oude ipad 1 apps overzetten naar ipad mini | justmemarja | iPad algemeen | 7 | 18-07-14 15:12 |
|
|