iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad en mail van Ziggo (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/59509-ipad-mail-ziggo.html)

Adryan 11-05-10 19:21

Ipad en mail van Ziggo
 
Net een gloednieuwe iPad vanuit de USA. Vrijwel alles werkt....behalve m'n mailaccount bij Ziggo. M'n andere zakelijke mailaccount (via Microsoft Exchange) werkt goed!). Als je het menu bekijkt bij toevoegen acount moet ik daar " anders" kiezen. vervolgens vul ik alle velden in (kan ik checken op m'n iPhone en iMac dus ik weet zeker dat er geen fouten inzitten. Ik krijg desondanks geen verbinding met de server van Ziggo, dus geen binnenkomende en uitgaande mail. Wat ik raar vind: bij m'n iPhone en iMac is dit een Pop-account en die naam kom ik op m'n iPad niet tegen.
Mijn stelling: de iPad kan niks met Pop-accounts

glaantje 12-05-10 02:00

Je stelling klopt niet, Hotmail doet het ook gewoon :)
Het is dus sowieso een van je instellingen.

Lowieke 12-05-10 07:14

De keuze IMAP of POP staat is er wel bij mij maar ik krijg het ook niet werkend.
Hier meer info:
https://forum.iculture.nl/f18/i...gen-ziggo.html

Maar dit heeft bij mij niet geholpen.

Adryan 12-05-10 10:50

Ipad-Ziggo
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowieke (Bericht 451015)
De keuze IMAP of POP staat is er wel bij mij maar ik krijg het ook niet werkend.
Hier meer info:
https://forum.iculture.nl/f18/i...gen-ziggo.html

Maar dit heeft bij mij niet geholpen.


Op mn iPhone werkt het perfect maar niet op m'n iPad dus, daar kun je geen keuze maken voor POP , wordt gewoon niet aangegeven. Is er iemand met een iPad die Ziggo aan de praat heeft gekregen?

Bikkel91 12-05-10 10:56

Ja mijn ziggo mail draait op de ipad.

Heb de instelling laten synchroniseren met itunes en werkt perfect.

Adryan 12-05-10 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bikkel91 (Bericht 451074)
Ja mijn ziggo mail draait op de ipad.

Heb de instelling laten synchroniseren met itunes en werkt perfect.

Hoe doe je dat, kun je het ff uitleggen? Ik heb m'n iPad al met iTunes gesynchroniseerd maar hoe krijg je Ziggo-instellingen dan in iTunes?

Zeke_NL 12-05-10 15:28

Ik kan gewoon een account aanmaken, gebruikersnaam, wachtwoord etc. In het eerste scherm invullen. Daarna zoekt de iPad zelf de gegevens er bij, althans hij doet een poging. Dit lukt niet en vervolgens geeft hij mij eenscherm waarin ik IMAP of POP kan kiezen waarna ik vervolgens weer verder alles handmatig in kan stellen. Als laatste maakt de iPad verbinding via SSL, wat eveneens niet lukt, en steld me dan de vraag of hij het zonder SSL mag proberen. Daarna is het klaar.

Groet,

Bert

Zeke_NL 12-05-10 15:31

Merk alleen net dat ik niet kan verzend, iemand daar een oplossing voor?

Groet,

Bert

iTalk 12-05-10 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeke_NL (Bericht 451183)
Merk alleen net dat ik niet kan verzend, iemand daar een oplossing voor?

Groet,

Bert

Heb je meer informatie?
Gebruik je bijvoorbeeld een iPad 3G of alleen Wi-Fi?
Het zou kunnen dat je een andere server moet selecteren voor de uitgaande mail. Vanuit huis heb je misschien een andere provider dan als je mobiel bent. Voor de iPad moet je dan wellicht de server van je provider voor mobiel verkeer nemen. Ik raad je aan je provider te bellen, die kan je wellicht helpen. Bepaalde providers blokkeren het gebruik van hun mailserver vanuit mobiele datanetwerken.

Reverb 12-05-10 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeke_NL (Bericht 451183)
Merk alleen net dat ik niet kan verzend, iemand daar een oplossing voor?

Groet,

Bert

Smtp sever als mail.home.nl toevoegen. Heb ook ziggo en werkt hier perfect. Gewoon handmatig ingesteld.

nebilem 13-05-10 10:20

Ik zou dan ff op google zoeken met 'Iphone email' dan krijg je voorbeelden welke instellingen je moet gebruiken. Voor hotmail moet je namelijk andere server instellingen invoeren dan Ziggo.

COSAS 19-05-10 23:50

Ja klopt helemaal.
onderstaande uitgaande mailserver werkt wel. Wel vreemd !
als uitgaande mailserver: mail.home.nl

Merlijn00 24-06-10 21:21

Heb ook een Ipad en alle mail werkt prima bij mij.
Exchange van mijn werk en ook Ziggo.

Wat zijn je problemen precies????

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adryan (Bericht 450837)
Net een gloednieuwe iPad vanuit de USA. Vrijwel alles werkt....behalve m'n mailaccount bij Ziggo. M'n andere zakelijke mailaccount (via Microsoft Exchange) werkt goed!). Als je het menu bekijkt bij toevoegen acount moet ik daar " anders" kiezen. vervolgens vul ik alle velden in (kan ik checken op m'n iPhone en iMac dus ik weet zeker dat er geen fouten inzitten. Ik krijg desondanks geen verbinding met de server van Ziggo, dus geen binnenkomende en uitgaande mail. Wat ik raar vind: bij m'n iPhone en iMac is dit een Pop-account en die naam kom ik op m'n iPad niet tegen.
Mijn stelling: de iPad kan niks met Pop-accounts


Luukx 28-06-10 22:40

Hier maar even mijn vraag: ik krijg het niet voor elkaar om mijn live account aan de email van mijn iPad te koppelen. Doe alles zoals het hoort alleen hij haalt mijn mail niet op.

Iemand ideeën?

Asterix 29-06-10 13:23

Ik heb Ziggo, en hotmail beide probleemloos draaien. Zowel via Wi-Fi (netwerk van Ziggo) en 3G.

Rene3g 30-06-10 09:55

Welke stappen heb je ondernomen? Welke gegevens vul je in bij de pop3 en de smtp?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luukx (Bericht 478568)
Hier maar even mijn vraag: ik krijg het niet voor elkaar om mijn live account aan de email van mijn iPad te koppelen. Doe alles zoals het hoort alleen hij haalt mijn mail niet op.

Iemand ideeën?


Luukx 30-06-10 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene3g (Bericht 479589)
Welke stappen heb je ondernomen? Welke gegevens vul je in bij de pop3 en de smtp?

Sorry voor de late reactie, hier alsnog:

l.de****@live.nl
**********
**********

Incoming
pop3.live.com
l.de****@live.nl
**********

Uitgaand
SMTP.live.com

(In geavanceerd)
SSL ON
995

Volgens verschillende websites zou dit juist moeten zijn?

Serena 25-07-10 09:18

Ook ik heb problemen met de mail van Ziggo. Mail binnenhalen is geen probleem, maar ik krijg niets verstuurd.
Kan iemand die het werkend heeft svp precies opschrijven wat hij/zij overal in de velden in heeft gevuld?

P.S. Ik heb een mailadres dat eindigt op @home.nl (Geen idee of dat relevant is)

Urbi 25-07-10 10:16

Voor mij geld het zelfde probleem. ik heb ziggo en krijg mijn mail niet weg.
gebruik geen exchange maar een eigen mail account.
Krijg mail binnen maar krijg het absoluut niet weg....

Brilsmurf 25-07-10 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serena (Bericht 498234)
Ook ik heb problemen met de mail van Ziggo. Mail binnenhalen is geen probleem, maar ik krijg niets verstuurd.
Kan iemand die het werkend heeft svp precies opschrijven wat hij/zij overal in de velden in heeft gevuld?

P.S. Ik heb een mailadres dat eindigt op @home.nl (Geen idee of dat relevant is)

Ik zit bij Ziggo en had hetzelfde probleem.

Het zit hem in de SSL en de poort.

Hierbij mijn instellingen:

Uitgaande server: smtp.ziggo.nl
SSL uit (dus niet blauw)
Serverpoort: 25

Toen ik dat ingesteld ging het verzenden zonder probleem.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:24.