Ipad en mail van Ziggo discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Net een gloednieuwe iPad vanuit de USA. Vrijwel alles werkt....behalve m'n mailaccount bij Ziggo. M'n andere zakelijke mailaccount (via Microsoft Exchange) werkt goed!). Als je ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Ipad en mail van Ziggo
Net een gloednieuwe iPad vanuit de USA. Vrijwel alles werkt....behalve m'n mailaccount bij Ziggo. M'n andere zakelijke mailaccount (via Microsoft Exchange) werkt goed!). Als je het menu bekijkt bij toevoegen acount moet ik daar " anders" kiezen. vervolgens vul ik alle velden in (kan ik checken op m'n iPhone en iMac dus ik weet zeker dat er geen fouten inzitten. Ik krijg desondanks geen verbinding met de server van Ziggo, dus geen binnenkomende en uitgaande mail. Wat ik raar vind: bij m'n iPhone en iMac is dit een Pop-account en die naam kom ik op m'n iPad niet tegen.
Mijn stelling: de iPad kan niks met Pop-accounts |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Je stelling klopt niet, Hotmail doet het ook gewoon
Het is dus sowieso een van je instellingen. |
#3
|
||||
|
||||
De keuze IMAP of POP staat is er wel bij mij maar ik krijg het ook niet werkend.
Hier meer info: https://forum.iculture.nl/f18/i...gen-ziggo.html Maar dit heeft bij mij niet geholpen. |
#4
|
|||
|
|||
Ipad-Ziggo
Citaat:
Op mn iPhone werkt het perfect maar niet op m'n iPad dus, daar kun je geen keuze maken voor POP , wordt gewoon niet aangegeven. Is er iemand met een iPad die Ziggo aan de praat heeft gekregen? |
#5
|
|||
|
|||
Ja mijn ziggo mail draait op de ipad.
Heb de instelling laten synchroniseren met itunes en werkt perfect. |
#6
|
|||
|
|||
|
#7
|
|||
|
|||
Ik kan gewoon een account aanmaken, gebruikersnaam, wachtwoord etc. In het eerste scherm invullen. Daarna zoekt de iPad zelf de gegevens er bij, althans hij doet een poging. Dit lukt niet en vervolgens geeft hij mij eenscherm waarin ik IMAP of POP kan kiezen waarna ik vervolgens weer verder alles handmatig in kan stellen. Als laatste maakt de iPad verbinding via SSL, wat eveneens niet lukt, en steld me dan de vraag of hij het zonder SSL mag proberen. Daarna is het klaar.
Groet, Bert |
#8
|
|||
|
|||
Merk alleen net dat ik niet kan verzend, iemand daar een oplossing voor?
Groet, Bert |
#9
|
|||
|
|||
Citaat:
Gebruik je bijvoorbeeld een iPad 3G of alleen Wi-Fi? Het zou kunnen dat je een andere server moet selecteren voor de uitgaande mail. Vanuit huis heb je misschien een andere provider dan als je mobiel bent. Voor de iPad moet je dan wellicht de server van je provider voor mobiel verkeer nemen. Ik raad je aan je provider te bellen, die kan je wellicht helpen. Bepaalde providers blokkeren het gebruik van hun mailserver vanuit mobiele datanetwerken. |
#10
|
|||
|
|||
|
#11
|
|||
|
|||
Ik zou dan ff op google zoeken met 'Iphone email' dan krijg je voorbeelden welke instellingen je moet gebruiken. Voor hotmail moet je namelijk andere server instellingen invoeren dan Ziggo.
__________________
NWO 666
|
#12
|
|||
|
|||
Ja klopt helemaal.
onderstaande uitgaande mailserver werkt wel. Wel vreemd ! als uitgaande mailserver: mail.home.nl |
#13
|
|||
|
|||
Heb ook een Ipad en alle mail werkt prima bij mij.
Exchange van mijn werk en ook Ziggo. Wat zijn je problemen precies???? Citaat:
|
#14
|
|||
|
|||
Hier maar even mijn vraag: ik krijg het niet voor elkaar om mijn live account aan de email van mijn iPad te koppelen. Doe alles zoals het hoort alleen hij haalt mijn mail niet op.
Iemand ideeën? |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb Ziggo, en hotmail beide probleemloos draaien. Zowel via Wi-Fi (netwerk van Ziggo) en 3G.
__________________
iPhone 3GS 32Gb Wit - iOS4.3.3 jailbreak & Unlock Baseband 04.26.08 | iPad 16Gb 3G STOLEN | iPad 2 32Gb 3G Jailbreak | AppleTV 2gen - Jailbreak |
#16
|
|||
|
|||
Welke stappen heb je ondernomen? Welke gegevens vul je in bij de pop3 en de smtp?
|
#17
|
|||
|
|||
Citaat:
l.de****@live.nl ********** ********** Incoming pop3.live.com l.de****@live.nl ********** Uitgaand SMTP.live.com (In geavanceerd) SSL ON 995 Volgens verschillende websites zou dit juist moeten zijn? |
#18
|
|||
|
|||
Ook ik heb problemen met de mail van Ziggo. Mail binnenhalen is geen probleem, maar ik krijg niets verstuurd.
Kan iemand die het werkend heeft svp precies opschrijven wat hij/zij overal in de velden in heeft gevuld? P.S. Ik heb een mailadres dat eindigt op @home.nl (Geen idee of dat relevant is) |
#19
|
|||
|
|||
Voor mij geld het zelfde probleem. ik heb ziggo en krijg mijn mail niet weg.
gebruik geen exchange maar een eigen mail account. Krijg mail binnen maar krijg het absoluut niet weg.... |
#20
|
||||
|
||||
Citaat:
Het zit hem in de SSL en de poort. Hierbij mijn instellingen: Uitgaande server: smtp.ziggo.nl SSL uit (dus niet blauw) Serverpoort: 25 Toen ik dat ingesteld ging het verzenden zonder probleem. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
E-mail instellingen Ziggo | lyndon | iPhone algemeen | 147 | 24-12-14 17:13 |
Instellingen Mail Ziggo | mhoops | iPhone algemeen | 12 | 09-04-13 14:32 |
E-mail Ziggo | Ad1965 | iPhone algemeen | 0 | 17-01-11 17:04 |
Ziggo (instellen) e-mail | larsonn | iPhone algemeen | 1 | 19-09-10 01:00 |
|
|